Gå till innehåll

NLT100 - Nötfärgdrag och turnat TP

Recommended Posts

Precis satt mig ner så FI är unknown men verkar lite loose pre (limpsynar mkt). Turn?

Seat 1: vollcontact ($100.00 in chips)

Seat 3: CantSpellPoka ($136.45 in chips)

Seat 5: ihami ($90.00 in chips) DEALER

Seat 6: brendy69 ($183.70 in chips)

Seat 8: HERO ($100.00 in chips)

Seat 10: kruck ($58.90 in chips)

brendy69: Post SB $0.50

HERO: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 10 of ClubsAce of Clubs

kruck: Fold

vollcontact: Fold

CantSpellPoka: Raise $4.00

ihami: Fold

brendy69: Call $3.50

HERO: Call $3.00

*** FLOP *** 2 of Clubs6 of Clubs8 of Hearts

brendy69: Bet $12.00

HERO: Call $12.00

CantSpellPoka: Fold

*** TURN *** 10 of Spades

brendy69: Bet $35.00

HERO: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger inte den turnen. Tror du leder ganska ofta här, och även om du inte gör det har du minst 9 outs, men troligen fler mtp att han limpsynar ganska löst, vi behöver ju inte nödvändigtvis sätta honom på ett set bara för att han limpsynar liksom. T8 är väl det värsta du kan stöta på förrutom settet och även där har du ju 12 outs. Samtidigt vet jag inte vad du får betalt av som du slår om du skulle ställa, så jag gillar nog en syn bäst. Ur position kanske jag hade check-raisat AI men i position föredrar jag synen

Länk till kommentar

Loose pre betyder inte loose överallt, denna foldar jag mot 1 Fi, inte värt att syna eller annat här, många slowspelar gärna "höga" (TT-AA) PP pre.

Om vi bortser från att han har set eller stege, dvs vi sätter han på överpar eller 2 par, så tror jag du har ca 30% chans att träffa på river?? så känner du att du har tur så varsegod :P men annars är det fold mot 1 Fi...

Jag är dock inte 100% på min fakta, men hyfsat säker =)

oftast ligger du nog under här...

Länk till kommentar

In med degen! Har han triss lägger han aldrig, han kan mkt väl sitta på en AK och skjuta igenom på turn som sista utväg. Har han två par, vilket iof känns osannolikt har du många outs på honom. Jag hade antingen lagt eller dunkat in allt, föreslår sistnämnda i detta fallet.

Länk till kommentar

Jag är inte så säker att dega här är så speciellt bra. Ska jag vara ärlig så tror jag FI har en riktigt stark hand.

Kan avslöja handen att jag foldade turn och FI visade inte sin hand. Men efter den här handen har han limpsynat mkt pre och gett upp en del floppar. Spelar han vidare har han oftat bara check synat och spelat väldigt passivt, tror jag inte såg FI spelat så aggro post i nån annan hand efter denna.

Länk till kommentar