b0bb4n Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 Precis satt mig ner så FI är unknown men verkar lite loose pre (limpsynar mkt). Turn? Seat 1: vollcontact ($100.00 in chips) Seat 3: CantSpellPoka ($136.45 in chips) Seat 5: ihami ($90.00 in chips) DEALER Seat 6: brendy69 ($183.70 in chips) Seat 8: HERO ($100.00 in chips) Seat 10: kruck ($58.90 in chips) brendy69: Post SB $0.50 HERO: Post BB $1.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO kruck: Fold vollcontact: Fold CantSpellPoka: Raise $4.00 ihami: Fold brendy69: Call $3.50 HERO: Call $3.00 *** FLOP *** 2 of Clubs6 of Clubs8 of Hearts brendy69: Bet $12.00 HERO: Call $12.00 CantSpellPoka: Fold *** TURN *** brendy69: Bet $35.00 HERO: ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 Jag gillar inte att inte ha kontrollen i handen = fold pre eller höj upp till $15. Som spelat tycker jag att du kan höja floppen till runt $30. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 Lägger inte den turnen. Tror du leder ganska ofta här, och även om du inte gör det har du minst 9 outs, men troligen fler mtp att han limpsynar ganska löst, vi behöver ju inte nödvändigtvis sätta honom på ett set bara för att han limpsynar liksom. T8 är väl det värsta du kan stöta på förrutom settet och även där har du ju 12 outs. Samtidigt vet jag inte vad du får betalt av som du slår om du skulle ställa, så jag gillar nog en syn bäst. Ur position kanske jag hade check-raisat AI men i position föredrar jag synen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 16 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 Jag gillar inte att inte ha kontrollen i handen = fold pre eller höj upp till $15. Som spelat tycker jag att du kan höja floppen till runt $30. Gillar inte heller syna OOP, men med 2 syner tänkte jag att jag kunde ta en flop iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 Gillar inte heller syna OOP, men med 2 syner tänkte jag att jag kunde ta en flop iaf. Du har en höjare och en syn - perfekt läge att återhöja pre. Men när du inte gör det tycker jag fortfarande att en höjning på floppen är på sin plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aldrin Postad 17 Juni , 2007 Rapport Share Postad 17 Juni , 2007 Loose pre betyder inte loose överallt, denna foldar jag mot 1 Fi, inte värt att syna eller annat här, många slowspelar gärna "höga" (TT-AA) PP pre. Om vi bortser från att han har set eller stege, dvs vi sätter han på överpar eller 2 par, så tror jag du har ca 30% chans att träffa på river?? så känner du att du har tur så varsegod men annars är det fold mot 1 Fi... Jag är dock inte 100% på min fakta, men hyfsat säker =) oftast ligger du nog under här... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 17 Juni , 2007 Rapport Share Postad 17 Juni , 2007 In med degen! Har han triss lägger han aldrig, han kan mkt väl sitta på en AK och skjuta igenom på turn som sista utväg. Har han två par, vilket iof känns osannolikt har du många outs på honom. Jag hade antingen lagt eller dunkat in allt, föreslår sistnämnda i detta fallet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 17 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Juni , 2007 Jag är inte så säker att dega här är så speciellt bra. Ska jag vara ärlig så tror jag FI har en riktigt stark hand. Kan avslöja handen att jag foldade turn och FI visade inte sin hand. Men efter den här handen har han limpsynat mkt pre och gett upp en del floppar. Spelar han vidare har han oftat bara check synat och spelat väldigt passivt, tror jag inte såg FI spelat så aggro post i nån annan hand efter denna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts