Gå till innehåll

Poker-Spy


Tompa66

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Om ni använder poker-spy på vissa siter (bl.a. party poker) så kommer poker klienten skicka er en sträng varning: Om ni inte avinstallerar så kommer ert konto spärras!

 

Hur vet jag detta?

 

Jag har ej använt poker-spy men surfade in på deras hemsida samtidigt som jag spelade på party. Jag fick denna varning. Och fick förklara länge hos party supporten att jag bara surfade in på poker-spy sidan och inte hade någon tanke på att ladda hem produkten.

 

Party klienten spionerar alltså på din dator på nåt vänster och rapporterar tillbaka till kontoret så att inget fuffens försigår! Detta är grymt bra tycker jag!

Om dom ville så skulle dom kunna ta steget vidare genom att rapportera t.ex. msn användande oxå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom flesta siter anser att användandet av detta program är fusk och förbjuder Poker-spy.

 

Varför? Jo för att poker-spy har en centraldator som ständigt läser av bord på flera siter. (bl.a via poker-spy användarna) Denna information vidarebefodras därefter tillbaka till användarna. Så att alla kan dela "centralbankens" info om motståndarna. Detta anses som fusk på samma sätt som siter inte tillåter att du dataminar siten. (dvs lagrar information om händer som du själv inte är med i)

 

Poker-Spy och Poker Edge är vad jag förstår inte som PO/PT/PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker-Spy och Poker-Edge är två helt olika program.

 

Poker-Edge arbetar med en central databas med HH, och är därför förbjudet på alla sajter. Dom stora som Party och Stars kollar dessutom via klienten om man kör Poker-Edge, med mycket raffinerade metoder, och det räcker som sagt att man är inne på deras sajt för att man skall bli varnad.

 

Poker-Spy är tillåtet på alla sajter (Stars,Party,Full Tilt,Crypto etc) och har ingen central databas. Det är en applikation som på ett ganska tjusigt sätt visar de XX senast spelade händerna, vilka spelare som är loosa/tight, showdown kort, samt sannolikheter för din och andras händer (fast ej potodds), och lite annan statistik. Inget märkvärdigt och ej heller inget otillåtet.

 

Det som herr Nemesis skriver skräckhistorier om gäller alltså Poker-Edge, inte Poker-Spy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skäms... själklart har garvin rätt.

 

Blandade ihop poker-spy med Poker Sherlock. (hur man nu kan göra det) Poker Sherlock och Poker Edge är förbjudna program med centrala databaser. Poker-Spy är dock okej. Ber om ursäkt om jag utryckte mig lite förhastat. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstått det (åter med reservation för att detta är hearsay, och jag gillar inte riktigt att sprida hearsay) så är det ganska standard. däremot ska det vara rätt oskyldiga grejer som bara syftar till att hitta varningssignaler / bevis för fusk, och ingenting som används för rapportering av annan data.

 

Tror också att det skulle vara rätt välkänt om det inte var så, eftersom en duktig programmerare / hacker borde kunna upptäcka det och sprida den nyheten.

 

Det förra stycket är inte hearsay, utan bara vild spekulation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det väl min tur att förtydliga mig. Klyka har rätt, det är inget oegentligt som sker.

 

Vad jag läst så är det ungefär följande:

- man går igenom den s k process-listan över alla program som exekveras i datorn

- man letar upp filerna som program startas ifrån

- man jämför med digitala signaturer på kända förbjudna program (d v s läser X antal bytes i programfilen och jämför)

- man kollar också fönstertitlar på alla aktiva titlar (därav triggar man om ett förbjudet namn finns i ex vis IE, d v s deras webbsida)

- man kollar också agerandet i klienten, d v s om man klickar på exakt samma ställe på knapparna varje gång är det misstänkt maskinellt och inte mänskligt beteende.

 

Saker som att byta namn på filerna på förbjudna program, ändra rättigheter, dölja kataloger hjälper inte.

 

Sedan säger sajterna att dom har ytterligare metoder, men det kan ju vara en del i strategin att avskräcka .

 

Både Party och Stars har uttryckligen sagt att dom INTE tar skärmdumpar (vilket är tekniskt möjligt) eftersom det då är att gå för långt m a p personlig integritet (om man ex vis har sitt bankkonto öppet eller porr-surfar samtidigt som man spelar).

 

Alla sajter har någon form av kontroll, men det är klart att dom stora har mest resurser och därmed också mest kontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...