Gå till innehåll

FTP + Windows Vista = problem?


uffe_getsome

Recommended Posts

Har skaffat en bärbar dell-dator (Inspiron 640M) med Windows vista home premium. Problemet är att när jag spelar på FTP så hackar det väldigt och blir fördröjningar, dvs bilden hänger inte riktigt med ljudet. Detta innebär bla att när det väl blir min tur att agera kan det ha gått ganska långt tid så att det är lite tid kvar innan handen kastas...

 

Jag har testat att stänga av alla fina visuella inställningar som aeroglas, stängt alla andra program, kör bara ett bord i taget etc etc men det blir ingen förändring. När jag spelar på Svenska spel så fungerar det bra - ingen fördröjning. Prestandan på datorn är: 1gb i minne, 32-bitars operativsystem och 1,6ghz intel pentium dual core processor.

 

Mycket tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Låter mest troligt att skulle vara problem med gamla drivrutiner. Ladda hem de senaste för ditt grafikkort från dells hemsida.

 

Kör du med strömkabeln in i datorn eller på batteri? För på batteri så brukar datorerna vara förinställda på att köra långsammare och då kan symptomen du beskriver uppkomma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...