edsf Postad 15 Juni , 2007 Rapport Postad 15 Juni , 2007 Inga reads eller sådant. Full Tilt Poker Game #2577601414: $400,000 Guarantee (19172033), Table 263 - 250/500 Ante 50 - No Limit Hold'em - 21:08:05 ET - 2007/06/03 Seat 1: pampanini (14,613) Seat 2: FLIPokeHer (10,967) Seat 3: pookie_p (4,320) Seat 4: daPHUNNIEman (6,875) Seat 5: DimJarnaby35 (21,450) Seat 6: p5erssuck (27,710) Seat 7: Almadingo (13,370) Seat 8: gusavo (11,024) Seat 9: mischiefofmagic (8,273) pampanini antes 50 FLIPokeHer antes 50 pookie_p antes 50 daPHUNNIEman antes 50 DimJarnaby35 antes 50 p5erssuck antes 50 Almadingo antes 50 gusavo antes 50 mischiefofmagic antes 50 gusavo posts the small blind of 250 mischiefofmagic posts the big blind of 500 The button is in seat #7 *** HOLE CARDS *** Dealt to gusavo pampanini raises to 1,500 FLIPokeHer folds pookie_p folds daPHUNNIEman folds DimJarnaby35 calls 1,500 p5erssuck folds Almadingo folds gusavo: Citera
Ängeln17 Postad 15 Juni , 2007 Rapport Postad 15 Juni , 2007 Med tanke på de implicita oddsen du får om du träffar ett set så tycker jag att syn är klart motiverad. Däremot ingen reraise IMHO. Citera
mgps Postad 15 Juni , 2007 Rapport Postad 15 Juni , 2007 Med tanke på de implicita oddsen du får om du träffar ett set så tycker jag att syn är klart motiverad. Däremot ingen reraise IMHO. lite kallt att syna 1/7 stack för setvalue även om det är mot 2 spelare. det ligger dock 4200 i potten som vi borde vara rätt sugna på. enda problemet är ju att det är en UTG-höjning... Citera
Gäst Postad 15 Juni , 2007 Rapport Postad 15 Juni , 2007 lite kallt att syna 1/7 stack för setvalue även om det är mot 2 spelare. det ligger dock 4200 i potten som vi borde vara rätt sugna på. enda problemet är ju att det är en UTG-höjning... Agree, hade raisen kommit från senare pos så hade jag nog instapushat. Nu känns det knepigt. Citera
Ängeln17 Postad 15 Juni , 2007 Rapport Postad 15 Juni , 2007 Just för att det är UTG så pushar vi inte. Däremot synar vi uteslutande för setvärdet. Missar vi och de betar så fine då foldar vi och träffar vi lär vi nog kunna plocka av någon en gäng chips. I det här skedet med den stacken måste vi öppna upp vårt spel en del. Står iofs inte hur många som e kvar och när ITM inträder eller medelstack men med tanke på blindsen är det väl en bit in i turneringen och vi är ju inte direk storstackade. Citera
dekutree Postad 15 Juni , 2007 Rapport Postad 15 Juni , 2007 Knepigt, Squeezeplay ftw.. om inte UTG har monster kan han inte gärna syna din push. Att syna av så stor del av stacken för setvärde känns ganska kallt ja. Citera
edsf Postad 15 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2007 I det här skedet med den stacken måste vi öppna upp vårt spel en del. Står iofs inte hur många som e kvar och när ITM inträder eller medelstack men med tanke på blindsen är det väl en bit in i turneringen och vi är ju inte direk storstackade. Det är väl antagligen en 600-750 kvar och ca 400 får betalt. Medelstack kan väl vara någonstans runt 9-12.5k Citera
Ängeln17 Postad 15 Juni , 2007 Rapport Postad 15 Juni , 2007 Jag håller med om att läget är svårt men jag har för mig att Mr Harrington förespråkar syn med 99 mot tidig raisare. Kommer dock inte ihåg om det även var med en synare. Men å andra sidan blir ju oddsen bara bättre för en syn. Ska kolla upp det i morgon. Citera
DocLame Postad 15 Juni , 2007 Rapport Postad 15 Juni , 2007 Jag håller med om att läget är svårt men jag har för mig att Mr Harrington förespråkar syn med 99 mot tidig raisare. Kommer dock inte ihåg om det även var med en synare. Men å andra sidan blir ju oddsen bara bättre för en syn. Ska kolla upp det i morgon. Har väldigt svårt att tänka mig att mr Harrington rekommenderar syn för setvärde med hela 13,6% av stacken. Du får knappast implicita odds så det räcker. Push eller fold, skulle jag snarare säga. M på drygt 9 talar för push, UTG-höjningen för fold. Svårt... Citera
Ängeln17 Postad 15 Juni , 2007 Rapport Postad 15 Juni , 2007 Du får knappast implicita odds så det räcker. ... Det är väl det du får om du skulle träffa settet. Men som sagts tidigare. Det är ingen lätt situation inte. Däremot tror jag inte på push. Citera
kilsmo Postad 16 Juni , 2007 Rapport Postad 16 Juni , 2007 Det är klart att det finns set-värde. Vi stoppar in 23% av totala potten i vår syn. Storleken på den totala stacken har endast marginell betydelse när vi får så pass bra odds. Citera
DocLame Postad 16 Juni , 2007 Rapport Postad 16 Juni , 2007 Det är väl det du får om du skulle träffa settet. Men som sagts tidigare. Det är ingen lätt situation inte. Däremot tror jag inte på push. Läs nu Harrington vol. 2 "The endgame" sidorna 133-135 och inse att det är just frånvaron av implicita odds som är problemet med pocketparen när du synar för setvärde med stack av denna storlek. Citera
DocLame Postad 16 Juni , 2007 Rapport Postad 16 Juni , 2007 Det är klart att det finns set-värde. Vi stoppar in 23% av totala potten i vår syn. Storleken på den totala stacken har endast marginell betydelse när vi får så pass bra odds. Implicita odds har alltså endast marginell betydelse när du spelar poker? Citera
vetgirig Postad 16 Juni , 2007 Rapport Postad 16 Juni , 2007 Det är inget roligt och folda en så fin hand som 99 preflopp - men med dåliga implicita odds och mot två motstndare med potentiellt 4 överkort som kan träffa och att man inte har något inne i potten så man får rea för att syna så skulle jag lägga handen. Citera
PsychicIor Postad 16 Juni , 2007 Rapport Postad 16 Juni , 2007 Knepig hand det där.... Jag kan nog spela den helt olika beroende på hur bordet sett ut innan. Men nu hade du ju inga reads skrev du, så då blir det extra svårt. Tycker enbart en syn inte är helt omotiverad här....det är 1250 till för att se floppen i en 4200 pott....träffar man set och nån av de andra träffar ett överkort eller har överpar har man ju troligen hela deras stack. Men som sagt.... jag har jättesvårt att säga hur jag skulle göra i det här läget utan reads. Skulle kunna tänka mej att pusha oxå i vissa fall... Men utan reads och en utghöjning med en syn efter så är det nog foldknappen det oftast trycks på. Citera
Ängeln17 Postad 16 Juni , 2007 Rapport Postad 16 Juni , 2007 Läs nu Harrington vol. 2 "The endgame" sidorna 133-135 och inse att det är just frånvaron av implicita odds som är problemet med pocketparen när du synar för setvärde med stack av denna storlek. Va just den jag skulle kolla. Nu kan jag inte det då den finns hos svärsonen i Katrineholm upptäckte jag. Men eftersom du påpekar det så ska jag kolla upp det när jag får den. Det är inget roligt och folda en så fin hand som 99 preflopp - men med dåliga implicita odds och mot två motstndare med potentiellt 4 överkort som kan träffa och att man inte har något inne i potten så man får rea för att syna så skulle jag lägga handen. Just därför ger det väl rätt impicita odds? Vi stoppar in 1250 och om vi träffar settet så kan vi troligen räkna hem minst 13250 + vår kvarvarande stack om vi bara får med den ena till showdown. 10,5x är inte det tillräckligt bra? Vi floppar ju set (eller bättre) var nionde gång (11,8%). Och om vi flopar triss så får vi kåk (eller bättre) 33% av gångerna. Så jag har svårt att hitta folden här. I bästa fall så får vi med ytterligare 9500 till showdown och då är det ju inget snack om saken. BTW; Fi´s HD torde väl vara JJ+, AK, AQs i utg. Och synarens HD torde väl vara nått liknande. Någon som har andra förslag? Citera
DocLame Postad 16 Juni , 2007 Rapport Postad 16 Juni , 2007 Va just den jag skulle kolla. Nu kan jag inte det då den finns hos svärsonen i Katrineholm upptäckte jag. Men eftersom du påpekar det så ska jag kolla upp det när jag får den. Just därför ger det väl rätt impicita odds? Vi stoppar in 1250 och om vi träffar settet så kan vi troligen räkna hem minst 13250 + vår kvarvarande stack om vi bara får med den ena till showdown. 10,5x är inte det tillräckligt bra? Vi floppar ju set (eller bättre) var nionde gång (11,8%). Och om vi flopar triss så får vi kåk (eller bättre) 33% av gångerna. Så jag har svårt att hitta folden här. I bästa fall så får vi med ytterligare 9500 till showdown och då är det ju inget snack om saken. BTW; Fi´s HD torde väl vara JJ+, AK, AQs i utg. Och synarens HD torde väl vara nått liknande. Någon som har andra förslag? Om man alltid dubblade upp med 100% säkerhet varje gång man träffar sitt set i detta läge så hade du (med knapp marginal) haft odds att syna för setvärde, om det dessutom var så att cEV == $EV. Men återigen, eftersom det var du själv som tog upp Harrington så tycker jag du ska läsa de aktuella sidorna innan du fortsätter driva din linje, eftersom den uppenbart står i direkt strid med just Harrington. Citera
edsf Postad 16 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2007 vetgirig "man inte har något inne i potten så man får rea för att syna" Lilla mörk har vi, så vi har en liten rea. Behöver lägga in 1250 istället för 1500. Ängeln17 "BTW; Fi´s HD torde väl vara JJ+, AK, AQs i utg. Och synarens HD torde väl vara nått liknande. Någon som har andra förslag?" Den här HDn är inte tillräckligt vid. Speciellt inte med ante på 1/10 av BB, det gör mycket för vad öppningsHDn för UTG borde vara. För övrigt tror jag det är möjligt att bara syna, och med bra flopp en liten procent av gångerna ha EV+ i att spela vidare handen utan set. Citera
Ängeln17 Postad 16 Juni , 2007 Rapport Postad 16 Juni , 2007 Om man alltid dubblade upp med 100% säkerhet varje gång man träffar sitt set i detta läge så hade du (med knapp marginal) haft odds att syna för setvärde, om det dessutom var så att cEV == $EV. Men återigen, eftersom det var du själv som tog upp Harrington så tycker jag du ska läsa de aktuella sidorna innan du fortsätter driva din linje, eftersom den uppenbart står i direkt strid med just Harrington. Ska det har jag sagt men det innebär inte att vi inte kan diskutera vidare fram tills dess. Det är ju så att även om vi inte dubblar upp varje gång så kommer vi ändå att kunna vinna potten vissa gånger så det jämnar nog ut sig. Ängeln17 "BTW; Fi´s HD torde väl vara JJ+, AK, AQs i utg. Och synarens HD torde väl vara nått liknande. Någon som har andra förslag?" Den här HDn är inte tillräckligt vid. Speciellt inte med ante på 1/10 av BB, det gör mycket för vad öppningsHDn för UTG borde vara.. Och då menar du hur vid? För övrigt tror jag det är möjligt att bara syna, och med bra flopp en liten procent av gångerna ha EV+ i att spela vidare handen utan set. Så du menar att du förespråkar syn i den aktuella handen? Citera
edsf Postad 16 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2007 Och då menar du hur vid? Så du menar att du förespråkar syn i den aktuella handen? Jag vet inte hur brett dom höjer generellt i den turneringen, men KQ, AJs+, många par. Om man inte har en strategi att openlimpa en liten summa händer, typ AJs, KQ, små PP, AA/KK 30-70%, vilket jag inte rekommenderar. Jag förespråkar inte riktigt syn alls. Men det är inte helt omöjligt och en intressant sak tack vare att jag tror att man kan få möjlighet att spela handen en viss liten procent av gångerna som är livsviktig för att syn ska kunna vara någon möjlighet det här läget. Med bara något större stack tror jag det är ett möjligt val. Citera
joa793 Postad 16 Juni , 2007 Rapport Postad 16 Juni , 2007 90% av gångerna är UTG raise en TT eller AK, push finns bara inte här. Men med 2 gubbar som har mer än dig i potten finns inte heller folden, väldigt svårspelad om det kommer en låg flopp med din taskiga SB pos. Citera
edsf Postad 17 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2007 90% av gångerna är UTG raise en TT eller AK, push finns bara inte här.Men med 2 gubbar som har mer än dig i potten finns inte heller folden, väldigt svårspelad om det kommer en låg flopp med din taskiga SB pos. Varför skulle det vara TT+, AK 90% av gångerna? Citera
sulla Postad 18 Juni , 2007 Rapport Postad 18 Juni , 2007 Push, alt synpush förespråkar jag. Du behöver snart ta en chansning och kommer ev få syn av AK-AQ. Har de bättre PP än 99 kommer du troligen busta allt oavsett på en ofarlig flopp. Citera
edsf Postad 18 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2007 gusavo posts the small blind of 250 mischiefofmagic posts the big blind of 500 The button is in seat #7 *** HOLE CARDS *** Dealt to gusavo pampanini raises to 1,500 FLIPokeHer folds pookie_p folds daPHUNNIEman folds DimJarnaby35 calls 1,500 p5erssuck folds Almadingo folds gusavo has 15 seconds left to act gusavo raises to 10,974, and is all in mischiefofmagic folds pampanini has 15 seconds left to act pampanini calls 9,474 DimJarnaby35 folds gusavo shows pampanini shows *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** gusavo shows two pair, Nines and Eights pampanini shows a pair of Eights gusavo wins the pot (24,398) with two pair, Nines and Eights *** SUMMARY *** Total pot 24,398 | Rake 0 Board: Seat 1: pampanini showed and lost with a pair of Eights Seat 2: FLIPokeHer folded before the Flop Seat 3: pookie_p folded before the Flop Seat 4: daPHUNNIEman folded before the Flop Seat 5: DimJarnaby35 folded before the Flop Seat 6: p5erssuck folded before the Flop Seat 7: Almadingo (button) folded before the Flop Seat 8: gusavo (small blind) showed and won (24,398) with two pair, Nines and Eights Seat 9: mischiefofmagic (big blind) folded before the Flop Citera
sulla Postad 19 Juni , 2007 Rapport Postad 19 Juni , 2007 Push, alt synpush förespråkar jag. Du behöver snart ta en chansning och kommer ev få syn av AK-AQ. Har de bättre PP än 99 kommer du troligen busta allt oavsett på en ofarlig flopp. Hade jag rätt...? Tjohooo Citera
Recommended Posts