Gå till innehåll

Sommarprojekt - 50$ - 10.000$


Lasban

Recommended Posts

Hejsan, ska nu börja spela poker igen efter att jag tagit studenten. Har gått dåligt på senaste tiden och har en rulle på ca 8k$. Men kommer bara att sätta in 50$ för att göra det lite som en kul grej att se om jag kan semiskotta mig upp till 10k$.

Tror ni kan läsa en presentation om mig i min förra dagbok så jag kommer för det mesta bara att redovisa resultaten, varje dag. Som sagt så kommer jag inte ha några som helst br krav och jag kommer spela det mesta, och ja.. det troligaste är att jag gular men men, jag ska försöka iafall. Siten jag kommer spela på är till en början ftp.

 

BR Vecka 2

 

BR Dag 1 - 128 BR - Vecka 1 - 128

BR Dag 2 - 73

Br Dag 3 - 336

BR Dag 4- 205

BR Dag 5 - 548

BR Dag 6 -

BR Dag 7 -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan !

 

Dag 1 fick man ändå kalla Väl godkänd, jag satet igång 6 st 6$ turbo och kom itm i fyra av dom, fortsatte sen med att spela 2h 11$ turbo och det hela slutade 175$ + :-D. Men måste bara gnälla av mig lite nu, samtidigt som jag skriver det här spelar jag 13k garantin 69+6$ och en tomte vägra släppa Q9 på en QJ7 bräda mot mina AA och drar ut så klart :evil:

 

Och 25 på stars är alltid välkomna :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad har du för inköpskrav och vad ska du spela? cg/sng/mtt?

 

detta har jag försökt ca 50 ggr men en burk med flügger färg (gul) är snart helt slut, så lycka till x2.

 

 

Kommer inte ha några inköpskrav men kommer försöka hålla mig till minst 10 inköp (även fast jag redan brutit det). Men tack iafall ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var uppe på över 200 igår natt när jag fick nån idiot idé att spela 3 stycken 55+5$ sngs. Den första så åkte jag ut med AK på KQ2 flop mot KQ. I den andra åkte jag i en coin med TT mot AJ. I den tredje i BUBBLAN, har jag 3600 i marker blinds 300/600. Han som ligger sist har 450 i marker, mindre än 1 bb. Jag sitter med AJ i bb, alla foldar till chipleadern som har 5.2k i marker som limpar till mig, vill inte riskera nåt i bubblan med en jätte short kvar. Flop AJ9.

Han checkar jag mini höjer 600, han slår om till 1500, ser inget annat val än att ställa in, kanske var fel spelat ? Men han synar o visar upp A9, kanske kan gissa vad som kom på turn ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har efter idag nu spelat en vecka, och spelet har varit upp och ner, minst sagt :roll: . Spelar just nu två stycken 55+5 turbo 9 pers sng, och en 33+3 som jag är jätte short i, samt en 6.5 sattelit till 26$ token. Så hela veckan beror väl på hur det går i de här två 55$ sngsen. Uppdaterar efter hur det gick. Någon som har en länk till sidan där man gör om sina hhs så att man heter HERO istället för sitt namn ? så att man kan börja posta lita hhs. brb !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte ut ur första sngn så här:

 

Full Tilt Poker Game #2710859934: $55 + $5 Sit & Go (Turbo) (20668595), Table 1 - 60/120 - No Limit Hold'em - 15:11:23 ET - 2007/06/19

Seat 1: beanmo (1,655)

Seat 2: bobbyknox (1,860)

Seat 3: Ivniky (2,420)

Seat 4: GoldSeraph (1,575)

Seat 6: SNG Jedi (1,520)

Seat 7: AlciG (1,970)

Seat 8: Francix (1,070)

Seat 9: JAG (1,430)

Francix posts the small blind of 60

JAG posts the big blind of 120

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to JAG 9 of Hearts9 of Spades

bobbyknox has been disconnected

beanmo folds

bobbyknox has 15 seconds left to act

bobbyknox has reconnected

bobbyknox has 15 seconds left to act

bobbyknox calls 120

Ivniky folds

GoldSeraph folds

SNG Jedi folds

AlciG raises to 360

Francix folds

JAG raises to 1,430, and is all in

bobbyknox folds

AlciG calls 1,070

JAG shows 9 of Hearts9 of Spades

AlciG shows 9 of ClubsAce of Clubs

*** FLOP *** Queen of SpadesKing of Diamonds5 of Spades

*** TURN *** Queen of SpadesKing of Diamonds5 of SpadesAce of Diamonds

*** RIVER *** Queen of SpadesKing of Diamonds5 of SpadesAce of Diamonds3 of Spades

JAG shows a pair of Nines

AlciG shows a pair of Aces

AlciG wins the pot (3,040) with a pair of Aces

JAG stands up

The blinds are now 80/160

*** SUMMARY ***

Total pot 3,040 | Rake 0

Board: Queen of SpadesKing of Diamonds5 of SpadesAce of Diamonds3 of Spades

Seat 1: beanmo didn't bet (folded)

Seat 2: bobbyknox folded before the Flop

Seat 3: Ivniky didn't bet (folded)

Seat 4: GoldSeraph didn't bet (folded)

Seat 6: SNG Jedi didn't bet (folded)

Seat 7: AlciG (button) showed 9 of ClubsAce of Clubs and won (3,040) with a pair of Aces

Seat 8: Francix (small blind) folded before the Flop

Seat 9: JAG (big blind) showed 9 of Hearts9 of Spades and lost with a pair of Nines

 

 

 

Inte mkt att göra antar jag, är bara kvar i 55+5 och är short så rullen slutar väl på 29$ efter en vecka... KUL !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom i pengarna som 3a... men efter att ha blivit utdragen två gånger av samma kille.

 

Full Tilt Poker Game #2711020389: $55 + $5 Sit & Go (Turbo) (20668929), Table 1 - 250/500 - No Limit Hold'em - 15:33:49 ET - 2007/06/19

Seat 4: JAG (4,800)

Seat 5: bizzleraises (2,705)

Seat 8: jullum (5,995)

jullum posts the small blind of 250

JAG posts the big blind of 500

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to JAG 10 of DiamondsAce of Diamonds

bizzleraises raises to 2,705, and is all in

jullum folds

JAG calls 2,205

bizzleraises shows 7 of Diamonds6 of Diamonds

JAG shows 10 of DiamondsAce of Diamonds

*** FLOP *** 8 of Clubs6 of ClubsKing of Diamonds

*** TURN *** 8 of Clubs6 of ClubsKing of Diamonds9 of Spades

*** RIVER *** 8 of Clubs6 of ClubsKing of Diamonds9 of Spades4 of Diamonds

bizzleraises shows a pair of Sixes

JAG shows Ace King high

bizzleraises wins the pot (5,660) with a pair of Sixes

*** SUMMARY ***

Total pot 5,660 | Rake 0

Board: 8 of Clubs6 of ClubsKing of Diamonds9 of Spades4 of Diamonds

Seat 4: JAG (big blind) showed 10 of DiamondsAce of Diamonds and lost with Ace King high

Seat 5: bizzleraises (button) showed 7 of Diamonds6 of Diamonds and won (5,660) with a pair of Sixes

Seat 8: jullum (small blind) folded before the Flop

 

 

 

 

Full Tilt Poker Game #2711034678: $55 + $5 Sit & Go (Turbo) (20668929), Table 1 - 250/500 - No Limit Hold'em - 15:35:48 ET - 2007/06/19

Seat 4: JAG (3,690)

Seat 5: bizzleraises (3,815)

Seat 8: jullum (5,995)

Kazuki posts the small blind of 250

bizzleraises posts the big blind of 500

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to JAG Queen of ClubsAce of Diamonds

jullum folds

JAG raises to 3,690, and is all in

bizzleraises calls 3,190

JAG shows Queen of ClubsAce of Diamonds

bizzleraises shows Queen of HeartsKing of Clubs

*** FLOP *** King of Spades4 of Hearts8 of Clubs

*** TURN *** King of Spades4 of Hearts8 of Clubs5 of Hearts

*** RIVER *** King of Spades4 of Hearts8 of Clubs5 of Hearts10 of Clubs

JAG shows Ace King high

bizzleraises shows a pair of Kings

bizzleraises wins the pot (7,380) with a pair of Kings

JAG stands up

The blinds are now 300/600

*** SUMMARY ***

Total pot 7,380 | Rake 0

Board: King of Spades4 of Hearts8 of Clubs5 of Hearts10 of Clubs

Seat 4: JAG (small blind) showed Queen of ClubsAce of Diamonds and lost with Ace King high

Seat 5: bizzleraises (big blind) showed Queen of HeartsKing of Clubs and won (7,380) with a pair of Kings

Seat 8: jullum (button) didn't bet (folded)

 

 

Ska spela någon hu sng nu och sen gå till sängs ska upp 04.45 o jobba imorn, rullen ligger på 128$ får ses som godkänt även fast jag haft känning på mer :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat på två dagar nu har jobbat, gått upp kl 05 på morgonen. Och slutat 15.40. Är helt slut, men man börjar få tillbaks att förstå värdet i pengarna. Hade helt tappat det ett tag när rullen låg på 20k$ ett tag. Har tjänat ca 1700sek och det är ca 240$, jämfört med att man lätt kunde spela bort 2k$ en dålig dag. Nog om det, har spelat 14 st 55+2.5 hu sngs, och det är nog lättaste sättet för mig att gå +. Har hittils vunnit 10 av 14. Men har dock backat lite på en 110sng och en 26 mtt som jag spelat, men är fortfarande rejält + för dagen och ska försöka satte mej in till 28kn som börjar kl 21.00. Rullen ligger nu på 336 dollar :-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, ska bara uppdatera lite, jag hade 360$ då jag bestämde mig för att spela 28k garantin som började kl 21. Samtidigt som den gick spelade jag 20$ sngs och det gick åt helvete. Slutade med att jag hade 10$ kvar på kontot. Men så fick jag en sjuk rush precis innan bubblan i 28kn o lyckades komma itm som gav 194 nya friska. 204$ tot alltså. Åkte i sista handen med 88 mot A5, 5 på flop o 5 på river, inte mkt o göra hade ca 5 bb kvar. får ta nya tag när man är bakis på lördag eller lite imornbitti, för imorn ska d krökas. Det var jävligt länge sen o e riktigt sugen.

 

 

BR - 204$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite imorse och jag gick in med 40$ på ett 1/2 bord, hade lite flyt och vann bla en 220$ all in pre med QQ mot K6s lol ? :P. Sen spleade vi lite 20$ flippar och hur ska jag kunna torska på det liksom ? slutade med att jag tog över 270$ han och satt med 310$ på bordet när han lämna. så BR ligger på 548$ just nu :-D . det är sujkt att jag inte gulat en enda gång även fast rullen varit nere på 10$ två ggr. Ska försöka att inte fylleslaska när jag komemr hem inatt . men man vet aldrig. nu ska d fortsätta o dricka dryckesdricka,. hejjjjjjjjjjjjjjj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön idé mannen.

Lycka till, vilken klient kör du på?

Pröva köra HU cg, på medelhöga nivåerna finns det många idioter, iaf på ipoker.

Gl iaf!

 

tjena tjame

 

är tillbaks nu efter 4 smemi sköna spyaor. har varit en skön kvlaäll och ska lira lite ,men inte så hörgt efterso,m jag lovat att inte spela migf shävl. jag ska testa lite heads up cag tycker det är kul, förkseöer även lära mig att spela horse och omaha hi/low som är fina spel. Och ja jag ser att jag skrivit stavgel, men ser dock inget värde i att rätta till detta . bertättar snart hur dte g¨tt. glad midsommmar brw ! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade nyss lite hu cg och förlorade ett inköp på 100$ med AA mot K4, han raise 5 pre o jag slog om till 19. Flop 44J, han höjer 14 jag upp till 40 o sen åkte allt in, inte mkt o göra mao. Spelade nyss en 55+5$ sng och åkte såklart i bubblan med QJ mot 79 båda hade 1k kvar i stacken på blindsen 200/400 så inte mkt o göra där heller. Jag tog ut 50$ som jag ska sätta in på stars senare ikväll. Spelar just nu en 10$ rebuy sattelit till 500kn inatt och en 7.5k$ garanti där jag just nu ligger 7a av 66, 45 platser betalda så jag hoppas lite på den faktiskt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...