Gå till innehåll

NLT 1/2kr KK med enfärgad flopp


Recommended Posts

Hey alla pokerniggahs... Jaja.. hur skulle ni spelat denna handen optimalt.. likadant som jag eller? och vad göra på river efter hans bet?

 

Plats 1: Tengila (830.65)

Plats 2: re-reaise (134.00)

Plats 3: Giantheart (400.00)

Plats 4: Neuen (505.75)

Plats 5: ferry (0.00)

Tengila lägg SM 2.00

 

** Giv **

Neuen [Kh, Kk] Co

 

*** Bet Runda 1 ***

re-reaise Lägg

Giantheart Passa

Neuen Höj till 10.00

Tengila Syna 10.00

Giantheart Lägg

 

*** Flop(Board): *** : [10h, Knh, 3h]

 

*** Bet Runda 2 ***

Tengila Passa

Neuen Satsa 10.00

Tengila Syna 10.00

 

*** Turn(Board): *** : [10h, Knh, 3h, Dr]

 

*** Bet Runda 3 ***

Tengila Passa

Neuen Satsa 20.00

Tengila Syna 20.00

 

*** River(Board): *** : [10h, Knh, 3h, Dr, Er]

 

*** Bet Runda 4 ***

Tengila Satsa 64.00

Neuen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svårt att sätta han på en hand riktigt, kan ju va ett extrem skumt spelat lägre set, JJ, färg, KJ, TJ men faktiskt svårt att se vad han skulle ha som han bluffar med. Tror faktiskt inte alls på bluff, däremot kan du kanske slå någon def-bet med Ah (möjligtvis even AhT eller nåt). nåja, inte given syn imo iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svårt att sätta han på en hand riktigt, kan ju va ett extrem skumt spelat lägre set, JJ, färg, KJ, TJ men faktiskt svårt att se vad han skulle ha som han bluffar med. Tror faktiskt inte alls på bluff, däremot kan du kanske slå någon def-bet med Ah (möjligtvis even AhT eller nåt). nåja, inte given syn imo iaf

 

 

Du är medveten om att det ligger TJQA på brädan vilket ger han en stege?

Han slår därför tvåpar/set. Enda som slår han är färgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är medveten om att det ligger TJQA på brädan vilket ger han en stege?

Han slår därför tvåpar/set. Enda som slår han är färgen.

 

Haha, woops, jag läste flopp som att han floppa setet (och sen satt å slowplaya den på klassiskt manér). Nåja, då är det ju bara att syna imo utan någon speciell read, det veka turn-bettet kan nog fi ha uppfattat som rejäl svaghet, och sen perfekt riverkort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kom å tänka på en sak... I och med att vi sitter med så djupa stackar så kommer han väl syna med sina eventuella drag oavsett hur stort mitt bett är?

 

Borde inte det betyda att jag vill hålla potten liten?

 

Hmm, vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig, men hmm, du måste nog läsa någon pokerbok eller så :P Hålla pott nere för att de kommer syna med drag? ryser av blotta tanken... Problemet är ju att du inte har nån aning om vart du är med en sån liten bet :P Synar du med alla eventuella drag om ni är djupa oavsett bet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag är nog bara trött i skallen.. men jag menar ju inte att man alltid ska hålla potterna nere när man har överpar mot en dragig bräda.. såklart man ska betta ut hårt och låta de som vill dra betala för det.. Men med just denna bräda så kändes det lite som att jag ville att han skulle syna då jag sitter med en hög hjärter och överpar.. zzzzz..zz.z.zz........

 

snackar jag i mössan eller??

 

Vilka drag synar han mitt halva pottbet med som han inte synar ett pottbet?

eller är det bara så att jag ska sattsa mer för att vinna mer om han inte sätter draget.. (hmm.. måste sova nu tror jag.. =) *gäsp*)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag är nog bara trött i skallen.. men jag menar ju inte att man alltid ska hålla potterna nere när man har överpar mot en dragig bräda.. såklart man ska betta ut hårt och låta de som vill dra betala för det.. Men med just denna bräda så kändes det lite som att jag ville att han skulle syna då jag sitter med en hög hjärter och överpar.. zzzzz..zz.z.zz........

 

snackar jag i mössan eller??

 

Vilka drag synar han mitt halva pottbet med som han inte synar ett pottbet?

eller är det bara så att jag ska sattsa mer för att vinna mer om han inte sätter draget.. (hmm.. måste sova nu tror jag.. =) *gäsp*)

 

Du snackar verkligen sjukt mycket i nattmössan! Hur du har spelat handen är katastrof, betta mer på floppen har han ett drag så ska han få betala för det. Jag skulle definitivt smacka på turn också, speciellt då han checkar. Eftersom han inte c/r dig så tror jag du har han på turn. River är enligt mig ett bra kort för dig då du rivrade ut set och tvåpar om han nu hade det. Det du är slagen av är alltså en floppad färg, jag hade blixtsynat kanske t.om. raisat beroende på read.

 

En hand jag kan se att han har är AK med esset i hjärter, dvs haft hålpipa och nötfärgdraget + två överkort på flopp. Sen sätter han stegen och då du inte visat överdrivet med aggression tror han att han har dig med stegen vilket jag också hade trott.

 

100% ej fold iaf... Sen orkar jag inte riktigt svara på allt skumt du skrev :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vilka drag synar han mitt halva pottbet med som han inte synar ett pottbet?

eller är det bara så att jag ska sattsa mer för att vinna mer om han inte sätter draget.. (hmm.. måste sova nu tror jag.. =) *gäsp*)

 

Tja, stegdrag? Med dålig Ah kan han väl folda den med mot pot-size bet (framförallt på turn), inge vidare implicit odds i den direkt (förutom nu när du har kungen kanske hehe). Sen vill du ju inte ge han "odds" för att klonka in nåt tvåpar eller så, menmen. mm, Ak känns helt vettigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog bettat 18 på floppen. Hade jag fått syn hade jag nog checkat bakom på turn och synat river oavsett kort. Har han mig redan slagen på floppen vill jag inte riskera att bli checkraisad på turn och inte kunna syna.

 

Kommer det inte ett hjärter till på river och han bettar kan det vara en bluff eller ett värdebet med svagare hand eftersom jag visat svaghet, eller har han en färdig färg och jag är slagen och då har jag hållt nere potten.

 

Kommer det ett hjärter och han bettar synar jag eftersom det finns många muppar som bettar med sämre än Ah här, exempelvis om han satt med en färdig färg på floppen.

 

Att betta turn för att drag ska få betala dyrt tycker jag mer gäller om det hade varit 2 hjärter på brädan, eller om du själv inte hade haft Kh.

 

Som spelat nu - syn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan egentligen bara hålla med alla andra. Större bet på flop och turn. Flopbetet kan han syna med vad som helst, men får du syn med en större bet på turn är du rätt säkert uppe mot en floppad färg. 1/2 på SS är riktig fisknivå och riverbetet bara skriker färg; han slowspelar och får panik av att redan vara framme vid river och trycker in en massa deg och hoppas på att få betalt. Känns dock ändå som om du är tvungen att syna här som handen är spelad och hoppas på split/bluff, men är tveksam på om det är lönsamt i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha.. jo jag var lite trött igårnatt... =)

 

Funderade endel på handen innan jag somnade och vaknade med att börja tänka på just den här handen.. Jag kan hålla med om att det vore bättre att betta nära pott på floppen.. Men om man då får syn så känns det ju "farligt" att pumpa in massa pengar i potten på turn, då han kan ha färgen klar..

 

Sen att han bettar nästan pott på river tolkade jag som att han antingen fick träff med sitt Ah eller att han har AK som nån annan skrev och träffa stegen...

 

Men samtidigt, borde han inte vara lite rädd för att jag sitter på färgen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...