Saint_Bjorn Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Ursäkta dålig rubrik, har taskig fantasi på sånt pill. Fi är aggro, lutar åt TAG på ~50 händer och fullföljer ofta/alltid på flopp med upp till 2-betar (i isolerad pott är det givet). Mao en ganska respektabel motståndare så långt vi spelat. En stund tidigare har jag synat ned och vunnit med AQ-hög, där han betade varje gata (jag 3-betade i SB, han raisade min cb på flopp K8T, jag synade ned bräda K8TT4, han hade AJ). Full Tilt Poker Limit Holdem Ring game Limit: $10/$20 6 players Converter Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 2 folds, CO calls, 2 folds, 2 folds, Hero checks. Att notera: Limp ovanligt från fi. Flop: (2.5SB, 2 players) Hero checks, CO checks. Turn: (1.25BB, 2 players) Hero ??? Bet, checkfold eller check-inducera bluff (maa hans normala sinnesstämning) och vad då? Checksyn eller checkraise? Är den lilla potten skäl att enbart gå på att ceck(-folda) ned? Ingen jätteovanlig situation (iaf om vi tillåter att byta ena A mot X) och jag spelar dem väldigt olika. Citera
ZaphodB Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Jag satsar (för värde). Och synar ner hans eventuella (bluff-)höjning. Delvis helt enkelt för att inte verka alltför lättbluffad. Och för att få se vad han hade för typ av hand för att spela den som han gjorde. Har vi fel så är det tråkigt, men då har vi lärt oss lite mer om hur han spelar. Citera
lallaren Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Hans preflopspel är skumt ju. Vad limpar han med? Suitade ess och låga pockets? Det finns nissar som limpar AA och KK också för att slippa gnälla när alla lägger sig. Eller klickade han fel? Och checka floppen? Antingen har kan klickat fel med nån skräphand och då får du inte betalt eller så är han way ahead(Typ fyrtal, kåk, KK, triss). Jag tror på check-inducera bluff. Vad ska du annars få betalt av? Citera
weeid Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Jag bettar floppen i detta läget och lägger mig mot minsta motstånd. Funkar bra på 5/10. Som spelat bettar jag turn och lägger mig mot raise. Kan ju också inducera bluff, men om han är typen som bettar denna turn utan en hand, så kan tänkas att han borde bluffat redan på floppen. Å andra sidan är det ju många som inte kan motstå att betta denna turn då du checkat TVÅ gånger så, kanske check syn ändå. Citera
mgps Postad 15 Juni , 2007 Rapport Postad 15 Juni , 2007 En stund tidigare har jag synat ned och vunnit med AQ-hög, där han betade varje gata (jag 3-betade i SB, han raisade min cb på flopp K8T, jag synade ned bräda K8TT4, han hade AJ). lol limitaments! antar att många limitspelare som jag totalt fiskförklarat antagligen varit ganska duktiga...jaja håller mig till NL Citera
sick0fbe4tz Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 Jag satsar (för värde). Och synar ner hans eventuella (bluff-)höjning. Delvis helt enkelt för att inte verka alltför lättbluffad. Och för att få se vad han hade för typ av hand för att spela den som han gjorde. Har vi fel så är det tråkigt, men då har vi lärt oss lite mer om hur han spelar. Detta är helt klart en linje och tankesätt jag kan tänka mig i en större pot. Men här känns det lite meh, liten pot och urkassa odds. Citera
Flesh2Flesh Postad 19 Juni , 2007 Rapport Postad 19 Juni , 2007 Liten pott, skulle slänga direkt. Han har position på dig och kan höja med any2 och få dig att folda (om du nu inte har metaread på honom vilket du verkar ha då kanske du kan avgöra om han bluffar). Din bet är klar botten el. mittenpar. Vissa TAG's limpar också ibland med Axs och par, särskilt om spelet varit aggressivt. Jag skulle inte tjafsa för en sån liten pott. Citera
Saint_Bjorn Postad 19 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2007 Liten pott, skulle slänga direkt. Han har position på dig och kan höja med any2 och få dig att folda (om du nu inte har metaread på honom vilket du verkar ha då kanske du kan avgöra om han bluffar). Din bet är klar botten el. mittenpar. Vissa TAG's limpar också ibland med Axs och par, särskilt om spelet varit aggressivt. Jag skulle inte tjafsa för en sån liten pott. Håller med. Samtidigt finns det värde i att beta/syna/inte bli bluffad för framtida händer, men det finns bättre händer/potter att välja ur det perspektivet. Citera
gurravasa Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Liten pott, skulle slänga direkt. Han har position på dig och kan höja med any2 och få dig att folda (om du nu inte har metaread på honom vilket du verkar ha då kanske du kan avgöra om han bluffar). Din bet är klar botten el. mittenpar. Vissa TAG's limpar också ibland med Axs och par, särskilt om spelet varit aggressivt. Jag skulle inte tjafsa för en sån liten pott. slänga? Fi har ju inte ens betat? checka/syna ner och vinn. Citera
Recommended Posts