incheanche Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Plockar upp JTo, både Hero och Fi har dryga fulla inköp. Hero är sb Fi sitter på CO fi+1 spelare innan honom limpar in. Flop kommer KJTr Jag betar ut 3bb, fi synar Turn kommer 2 fortfarande regnbåge Hero checkar, fi betar ut 5bb, jag checkhöjer till 15, fi synar river blankar jag halvpottar för ca 20bb. Överspelar jag denna hand och isf var? Min tanke är att fi ofta sitter på en ensam kung KQ/QJ/QT här. Citera
strater Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 väldigt skumt turnspel... kostar alltså han 10bb att syna i en 29bb pot (om additioneringen i huvet nu gick rätt)? extrem range han synar med där... Tycker heller inte riktigt om check-raisen, finns inget vits med den imo, om du nu inte iskallt sätter han på ett drag som du 100% vet han kommer beta på men i så fall får du ju höja upp det 2-3x så mycket som du gjorde nu. Betta ut pot-size själv istället skulle ja säga. På river skulle jag bara checka och låta han bluffa, känns mer troligt han har drag än en riktig hand (om han nu inte redan slår dig men även då är det ju klart bättre), men är ju mer read-betonat Citera
jojje2k Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Jag bet/foldar turn och om jag skulle checka så gör jag det inte för att c/r iaf. Citera
decoy Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Förstår inte heller de som gillar C/r i NL - det är naturligt i FL, man onödigt här. Citera
incheanche Postad 14 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2007 Tack för inputsen, håller med om att CR är närapå katastrofspel. I efterhand känns just bet/fold som den bästa linjen. Citera
Recommended Posts