Gå till innehåll

Spelstil enligt program..


carcas

Recommended Posts

Jag undrar lite om min spelstil. Enligt Pokeroffice så börjar jag (pre)Tight aggressive och (post) Aggressive som jag vill vara för att jag multitablar 4-8 bord. Spelar NL50 6-max. Men över en spelsession 1 timme och mer så blir den alltid typ (pre)semi-loose aggressive och (post) passive.

 

Hur ska jag tolka detta?

Och detta Semi-loose spelstilen är det nått att ha(passivt post är inge bra det vet jag)?

Jag skulle vilja ha en större Handrange än en Tight aggressive men inte för stor bara.

Vad rekommenderas ?

 

Tacksam för lite input..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kombinationen (pre)semi-loose aggressive och (post) passive är ingen höjdare.

Det låter som ett excellent sätt att förlora mycket pengar på.

Av den information du ger så verkar du titta på många floppar och bygger pott pre, för att sedan bli passiv efter flop.

 

Det betyder att du bygger pott preflop som någon mer aggressiv kan ta hem postflop. Ska du spela LAG innan pot så måste du vara aggro postflop oxå om du ska kunna ta hem potterna.

 

Oavsett om du väljer att spela TAG eller LAG så MÅSTE du bli mer aggressiv postflop, om du ska kunna plussa något på pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som en förklaring varför jag ofta står still och inte bygger rulle. Är det bättre och spela loose passive pre och sen spela aggro post eftersom jag själv vill lira lite fler händer.

 

Eller är det bara bromsa och spela Tight aggro pre och sen bomba vidare post. Känns som man blir lätt läst eller krånglar jag till det på dessa nivåer...?

 

Tycker även att om nån t ex raisar 3-4 bb och jag kanske svarar med 78s och träffar drag eller 2 par eller triss så känns som man får bättre betalt än man höjer med AK och träffar K hög flop. Vill ju inte gärna slowplaya den heller så att man inte åker på nått fult drag eller så.

 

Vilka händer reraisar ni med om motståndet är loose resp tight? säg i position 6 manna NL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så....

 

Efter att ha gett mig fanken på att få till så att jag benämns som (pre)Tight aggressive och (post)Aggressive så kändes det rätt bra och bra resultat.

Ska fortsätta denna månad ut med detta oavsett hur det går.

 

Det kändes som man lirar raise or fold så om man ville ha med en hand i spelet så var det bara att höja. Då kändes även positionspelet ännu viktigare.

 

Det lustiga var att på dagen så funkar det bra och man får respekt med höjningar och folk lägger sig i tid och drar inte så hårt. Men sen på kvällen när borden var lösa så åkte man på den ena utdragningen efter den andra och vägrar respektera CB's.

 

Är det nått jag missat eller vad krävs för att man ska plussa på såna lösa bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så....

 

Efter att ha gett mig fanken på att få till så att jag benämns som (pre)Tight aggressive och (post)Aggressive så kändes det rätt bra och bra resultat.

Ska fortsätta denna månad ut med detta oavsett hur det går.

 

Det kändes som man lirar raise or fold så om man ville ha med en hand i spelet så var det bara att höja. Då kändes även positionspelet ännu viktigare.

 

Det lustiga var att på dagen så funkar det bra och man får respekt med höjningar och folk lägger sig i tid och drar inte så hårt. Men sen på kvällen när borden var lösa så åkte man på den ena utdragningen efter den andra och vägrar respektera CB's.

 

Är det nått jag missat eller vad krävs för att man ska plussa på såna lösa bord?

 

När motståndet blir löst så ska du helt enkelt tighta till dig. Problem solved ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...