puhfans Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Hej Vet någon hur det fungerar med Dagisplats när man är pokerspelare till yrket. Jag menar, man är ju inte anställd (kanske kan man räknas som egen företagare). Har man rätt till dagisplats om man inte har en anställning? Eller hur gör man? Citera
TotalFarsa Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Står förmodligen att läsa på din kommuns hemsida. Jag saxxade iaf följande: Förskola och familjedaghem erbjuds - barn från 1 år vars föräldrar arbetar/studerar är aktivt arbetssökande eller föräldralediga enligt Skollagen kap 2a §6. Hade du bott här så hade du förmodligen vart shit out of luck, sas. Citera
baller Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Det beror lite på var du bor, men det skall generellt inte vara några problem. Citera
TotalFarsa Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Det beror lite på var du bor, men det skall generellt inte vara några problem.Så du menar att det ite är något problem trots att han inte arbetar/studerar/aktivt söker arbete? Har de verkligen så gott om plats på dagis att de kan gödsla till de som inte fyller kriterierna. Så funakr det inte i min kommun iaf. Visst, aktivt arbetssökande kan man ju uppehålla skenet av ett tag men blir man erbjuden ett jobb och tackar nej så riskerar man att arbetsförmedlingen får reda på det, om arbetsgivaren meddelar dvs, och då kan både ersättning och andra förmåner som dagisplats dras in. /TF - insyltad i kommunal verksamhet Citera
Fulville Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Klart du får dagisplats för dina barn. Du betalar ju naturligtvis kommunalskatt och då har du ju rätt till det som dina skattepengar finansierar. Annars så finns ju såna som jag som betalar totalt 58%(33% kommunalskatt) i skatt som gladeligen subventionerar de svaga i samhället. Vad vore vi om vi inte tog hand om de som inte kan själva? Jag vet dessutom hur svårt det är att spela poker när en 4, 2½ resp 1-åring klättrar i knät på en. Klart du ska ha barnen på dagis samtidigt dom du sitter hemma och grindar. Hört talas om förebild för barnen, värdighet, stolthet någon gång? Mvh Citera
FiSherman63 Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Hört talas om förebild för barnen, värdighet, stolthet någon gång? Va? Citera
Zarath Postad 6 Juni , 2015 Rapport Postad 6 Juni , 2015 Editerar den här då jag hittade: http://pokerforum.nu/forum/ekonomi-skatt-och-juridik/63017-dagisplats.html Citera
Recommended Posts