Gå till innehåll

FLSH 3/6 KTo i MP


Flesh2Flesh

Recommended Posts

Jag vet inte vad jag tycker om den här... KTo är ingen höjdarhand direkt, är den spelbar i tidig position?

 

PokerStars Game #10402942042: Holdem Limit ($3/$6) - 2007/06/12 - 17:08:31 (ET)

Table Reunerta II 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: Balazs053 ($159.50 in chips)

Seat 2: Fenris78 ($65 in chips)

Seat 3: Fallout1986 ($193.50 in chips)

Seat 4: Flesh2Flesh ($113 in chips)

Seat 5: Yahoogie ($128.50 in chips)

Seat 6: Mr One Ball ($101 in chips)

Balazs053: posts small blind $1

Fenris78: posts big blind $3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Flesh2Flesh King of Clubs10 of Diamonds

Fallout1986: folds

Flesh2Flesh: raises $3 to $6

Yahoogie: folds

Mr One Ball: raises $3 to $9

Balazs053: folds

Fenris78: folds

Flesh2Flesh: calls $3

*** FLOP *** 8 of Diamonds2 of Diamonds6 of Diamonds

Flesh2Flesh: checks

Mr One Ball: bets $3

Flesh2Flesh: calls $3

*** TURN *** 8 of Diamonds2 of Diamonds6 of Diamonds3 of Hearts

Flesh2Flesh: checks

Mr One Ball: bets $6

Flesh2Flesh: calls $6

*** RIVER *** 8 of Diamonds2 of Diamonds6 of Diamonds3 of Hearts6 of Clubs

Flesh2Flesh: checks

Mr One Ball: bets $6

Flesh2Flesh: folds

Mr One Ball collected $39 from pot

Mr One Ball: doesnt show hand

*** SUMMARY ***

Total pot $40 | Rake $1

Board 8 of Diamonds2 of Diamonds6 of Diamonds3 of Hearts6 of Clubs

Seat 1: Balazs053 (small blind) folded before Flop

Seat 2: Fenris78 (big blind) folded before Flop

Seat 3: Fallout1986 folded before Flop (didnt bet)

Seat 4: Flesh2Flesh folded on the River

Seat 5: Yahoogie folded before Flop (didnt bet)

Seat 6: Mr One Ball (button) collected ($39)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, KTo är ingen bra hand i tidig position. Och sedan låter du honom bomba på för att vika efter river. Vilket kort hoppades du få? Han verkar ju inte rädas de tre ruterna som redan ligger där.

 

Nja, jag hoppades på något ruter, möjligen har jag outs till kungen också. Han bombar ju på preflop vilket talar för styrka, sen vill han göra det dyrt för mig att dra till ruter. Om han sitter på AA-99 utan ruter måste han ju bomba på och troligen check/syna om ruter kommer på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*** FLOP *** 8 of Diamonds2 of Diamonds6 of Diamonds

Flesh2Flesh: checks

Mr One Ball: bets $3

Flesh2Flesh: calls $3

 

Satsa rakt ut på floppen, eller checkhöj. Visa styrka! Nu spelar du vekt och svagt, och visar tydligt att du känner att du ligger efter. Med den floppen så finns t.o.m. möjligheten att han kastar AA/KK om han inte har någon ruter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satsa rakt ut på floppen, eller checkhöj. Visa styrka! Nu spelar du vekt och svagt, och visar tydligt att du känner att du ligger efter. Med den floppen så finns t.o.m. möjligheten att han kastar AA/KK om han inte har någon ruter.

 

 

:shock: mkt skall man höra innan öronen trillar av..,seriöst LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satsa rakt ut på floppen, eller checkhöj. Visa styrka! Nu spelar du vekt och svagt, och visar tydligt att du känner att du ligger efter. Med den floppen så finns t.o.m. möjligheten att han kastar AA/KK om han inte har någon ruter.

 

givetvis kastar han inte AA/KK utan ruter i limit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: mkt skall man höra innan öronen trillar av..,seriöst LOL

 

Då kan du ju ta och plocka upp dina öron och stoppa upp dem någon stans. Jag har inte sagt att det är rätt spel att kasta AA/KK, men däremot så har jag själv varit med om vektajta motspelare som kastat KK när jag checkhöjde floppen i exakt den här situationen. Du kan ju inte utgå ifrån att alla spelar som du själv gör. Men så långt klarar du väl inte av att tänka. Dessutom var poängen att OP inte kan sitta och veksyna på det vis han gjorde här. Det finns knappast något vidare värde i det spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar inte spela KTo där, men det händer att jag spelar KJo, det är nog ganska marginellt. Om man senare känner att man måste posta handen och fråga hur den spelas kanske det är bättre att låta bli? Även om du har superkoll på motspelarna så är det ganska svårt att få mycket värde ur position.

 

Du har uppskattningsvis runt 30-35% pot equity på floppen. Frågan är bara hur mycket du får ut av en sämre hand. Om du bara checksynar så ger du aldrig FI en chans att vika AJ eller QK utan ruter.

Så nu vill vi hitta en linje som låter FI vika bättre överkort utan ruter, samtidigt som vi investerar så lite som möjligt i potten eftersom vi ligger efter.

Jag tror på checkraise på floppen och bet turn om FI är passiv och kan tänkas vika lite.

Om FI är aggressiv och viker mindre tror jag på checkraise på floppen och checksyn på turn.

Vi vill inte bli höjda på denna turn. Om en passiv spelare höjer turn kan du nog kasta bort handen.

På river får du överväga om det känns värt att bluffa eller ej. Om han också drog mot ruter kanske han lägger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte sagt att det är rätt spel att kasta AA/KK, men däremot så har jag själv varit med om vektajta motspelare som kastat KK när jag checkhöjde floppen i exakt den här situationen.

 

Då är man inte weaktight utan har missklickat.

 

Du kan ju inte utgå ifrån att alla spelar som du själv gör.

 

Vi kan inte förutsätta att fi är en idiot utan att det har indikerats i orginalposten, annars så blir ju alla kommentarer meningslösa.

 

Men så långt klarar du väl inte av att tänka.

 

Alltid lika roligt när microlimit troll tar sig ton om saker dom inte har en aning om.

 

Dessutom var poängen att OP inte kan sitta och veksyna på det vis han gjorde här. Det finns knappast något vidare värde i det spelet.

 

Om du vore kapabel till att växla upp "tänket" till en högre nivå så ter sig saker lite annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker allt ser bra ut förutom preflop. Vår tia är helt klart outs är tillräckligt många gånger för att syna ner och folda river om vi missar. Sen kan vi ju räkna med kungen också som lite outs.

 

Att höja någonstans här låter inte alls som ett smart drag. Mest spew enligt mitt tycke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

KTo är marginell från MP, men gillar du att spela den så varför inte. Postflop spelar du perfekt. Mot vissa fi kan du syna river men om hon inte är väldigt aggro så bör du räkna med att hon har A-high minst.

 

Har inte läst alla svar i den här tråden men de jag läste var så skrämmande att jag inte vågade läsa fler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...