Gå till innehåll

Hur osunt är det egentligen att äta på natten?


Rooney

Recommended Posts

Gött att höra att det bara är att spinna vidare då :) Jag är övertygad ;)

Jag har gått upp ~15kg på två år. Äter lika mycket som förrut och rör mig även lika mycket. Visst en del är muskler men det mesta är väl fett. För två år sen började jag göra som du, frukost innan man går och lägger sig och lunch när man vaknar. Så tror det är väldigt olika från person till person. Jag har lätt för att lägga på mig. Men så finns det såna (många som skriver här) som kan äta i princip vad som helst och när som helst.

 

Tips: Lev på så här ett tag om du vill det. Men håll koll på vikten och midjemåttet. Och ät typ samma tider varje dag.

 

Är det bara jag som får en djävulsk rännskita dagen efter när jag käkat precis före läggdags?

Tvärtom, jag blir oftast stenhård i magen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ät ett mål mat om dagen bara, då får du behålla ditt sexpack. Inget godis och chips och läsk och sånt sen heller. Vill du ha lite snacks så är kikärtor gott att äta (kokta med lite salt på alltså).

 

jag äter bara ett mål mat om dagen (runt kl sju-åtta på kvällen), äter godis/glass en gång i veckan, och går INTE ner i vikt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL? Så ifall man åker till t.ex. USA så ska man äta på natten istället, eller? :roll:

 

Jamen precis. Vi kan kalla det för "Teori 1"

 

En annan teori (Teori 2) är att kroppen ställer om sig efter när solen går upp o ner osv. Eller när det blir ljust och mörkt vill säga. Lever du i en bunker blir det ljust (dag) när du tänder lampan.

 

Jetlag någon?

 

/Anna Skipper-wannabe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag äter bara ett mål mat om dagen (runt kl sju-åtta på kvällen), äter godis/glass en gång i veckan, och går INTE ner i vikt...

 

Det lät inte så hälsosamt! Ät mer, regelbundet och någorlunda rätt. Och så träning på det så ska det nog kunna gå mycket bättre.

 

Själv kan jag stoppa i mig en del utan att gå upp allt för mycket, men nu på senare dar har jag dock gått upp litegrann då en del mat har blivit just "för mycket" för mig. Mest onyttigt, men gott! Därför har jag precis börjat träna och tänka lite mer på vad jag äter, dock äter jag inte så mycket mindre precis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...