Gå till innehåll

Fått mitt pokerkonto på Ultimatebet länsat.


nordin82

Recommended Posts

läst flertalet liknande händelser på 2+2 där amerikaner blivit bestulna på 5-siffrigt $ utan att få en krona tillbaka. det är som sagt inte sajtens fel att någon fått tag i dina uppgifter. inte vill vi att de ska låsa ens konto för att man loggar in från ett ip annat än ens hemip heller, dvs. så överföringarna inte kunnat gjorts?

 

det står ju t.o.m. på UB att när man överför pengar så är det helt ens eget ansvar och att överföringar som är gjorda inte går att ångra, när jag kollade nu.

 

tror att en sajt inte ens har en laglig rätt att ge ut uppgifter om andra spelare, även om du överfört pengar till han/hon. om pengarna funnits på tjyvens konto, hade du nog haft dem på ditt konto just nu, hela saken hade förmodligen gått väldigt mycket snabbare men jag misstänker att dem inte ligger där.

 

tråkigt det som hänt för dig, man blir osäker, men vet faktiskt inte om man kan skylla på varken UB eller dig, snarare en olycka. hoppas det inte handlar om hur mycket pengar som helst däremot, då tycker man ju att de borde varit lite mer informativare i e-mailsen, vilket de dock borde varit oavsett om det varit $25 eller $1000 eller $100,000, men från sajt skiljer sig nog inte mycket till andras support om detta scenario utspelar sig på 5 olika sidor.

 

hade varit en kul recension att läsa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

läst flertalet liknande händelser på 2+2 där amerikaner blivit bestulna på 5-siffrigt $ utan att få en krona tillbaka. det är som sagt inte sajtens fel att någon fått tag i dina uppgifter. inte vill vi att de ska låsa ens konto för att man loggar in från ett ip annat än ens hemip heller, dvs. så överföringarna inte kunnat gjorts?

 

det står ju t.o.m. på UB att när man överför pengar så är det helt ens eget ansvar och att överföringar som är gjorda inte går att ångra, när jag kollade nu.

 

tror att en sajt inte ens har en laglig rätt att ge ut uppgifter om andra spelare, även om du överfört pengar till han/hon. om pengarna funnits på tjyvens konto, hade du nog haft dem på ditt konto just nu, hela saken hade förmodligen gått väldigt mycket snabbare men jag misstänker att dem inte ligger där.

 

tråkigt det som hänt för dig, man blir osäker, men vet faktiskt inte om man kan skylla på varken UB eller dig, snarare en olycka. hoppas det inte handlar om hur mycket pengar som helst däremot, då tycker man ju att de borde varit lite mer informativare i e-mailsen, vilket de dock borde varit oavsett om det varit $25 eller $1000 eller $100,000, men från sajt skiljer sig nog inte mycket till andras support om detta scenario utspelar sig på 5 olika sidor.

 

hade varit en kul recension att läsa!

Absolut inte sitens fel att han fick tag i mina uppgifter och givetvis ska vi kunna spela precis ifrån vilket ip vi vill. Men om jag däremot skriver att allting inte står rätt till borde de då inte göra någonting åt det. Att de kommer fram till att vi har gjort en uppgörelse om pengarna trots att jag skriver det motsatta borde få det att ringa iaf i en varningsklocka. Kan tyckas att de borde göra en polisanmälan rent ut sagt. Om de anser att jag försöker scamma dem så gör en på mig så kommer det fram till slut iaf. Fast visst det skulle bli väldigt knöligt att få ihop det hela till slut.

 

Nej det är det som är problemet. Gissar, precis som du, att pengarna inte finns kvar på personens konto men det beror på deras otroligt snabba gensvar på min begäran att kolla upp det hela. Varför ska det ta ungefär en dag för dem att få mitt mail ifrån början? Borde inte sådanahär saker prioriteras över annat? Eller det kanske är helt okej att förskingra pengar via pokersidor.

 

Nej som sagt det handlar ju inte om så mycket pengar utan det har mer blivit en principsak för att de inte bryr sig om mig som kund och min sida av saken.

 

Absolut jag tycker det är en riktigt toppenide och egentligen är det inte speciellt svårt att genomföra den. Man skriver ihop ett fint litet kontrakt och så tar man med sig det till vdn eller någon liknande person och föreslår att få göra en liten koll av supporten. Givetvis skriver personen under på att han inte för säga ett jota till någon annan för då blir det pisk. Sen så sammanställer man informationen och ger tips och idéer på vad de borde förbättra.

Men vem ska man ge idéen till så den blir genomförd? Några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev du inte tidigare att du hade dina aningar om vem han är?

Ja alltså i teorin vet jag ungefär var han bor så länge han inte använde en av deras datorer som mellanhand. Om så är fallet har jag inte en aning och ingen annan lär ha det heller och det ska till otroliga saker för att man ska få veta vem vad hur i sådana fall. Men som sagt om det handlar om en mac-spoff eller dylikt via wifi så bör han bo väldigt nära personen jag besökt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst var det ungefär 3h efter uttagen och de har absolut inte lyssnat på vad jag skriver utan mera gått på vad han har sagt till dem. Lite svårt att veta om de har haft kontakt med honom eftersom de inget säger. Fick tipset förut att be om hans namn/telefnr och det kanske jag borde oxå.

Jag förklarade klart och tydligt att jag hade hittat ett virus och att jag inte har godkänt eller ens känner personen i fråga. Att de dessutom skriver i sin policy: No one is allowed to play another person's account, det kanske inte innefattar överföringar via konton som de inte heller stödjer i sin policy? Att jag dessutom förklarar att jag inte befann mig i sthlm vid tidpunkten utan i örebro som de borde kunna se i sin databas lika enkelt som de kunde se att han gjorde överföringen ifrån sthlm. Jag ser iofs det bara ifrån min synvinkel men vad mer kan jag göra när jag har blivit bestulen på pengar och när deras sk support inte gör ett jota åt det eller ens besvarar mina mail..

 

Ja jag förväntade mig att kontot skulle bli spärrat men som sagt så gav de ingen info om vad de gjorde med svenskfisk eller hans konto eller om ens pengarna fanns kvar i omlopp.

 

Ah, jag tolkade det som att den här personen hade loggat in på ditt konto och bett om överföring till sitt eget konto genom att han (dvs du ur UB:s synvinkel då han var inloggad på ditt konto) hade gjort en deal med honom. Inte att han utgav sig för att vara sig själv när han var inloggad på ditt konto.

 

Nåja, lycka till med att få pengarna tillbaks, jag tror tyvärr att chansen är rätt så liten då det ur UB:s synvinkel mycket väl skulle kunna vara ett bedrägeriförsök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, jag tolkade det som att den här personen hade loggat in på ditt konto och bett om överföring till sitt eget konto genom att han (dvs du ur UB:s synvinkel då han var inloggad på ditt konto) hade gjort en deal med honom. Inte att han utgav sig för att vara sig själv när han var inloggad på ditt konto.

 

Nåja, lycka till med att få pengarna tillbaks, jag tror tyvärr att chansen är rätt så liten då det ur UB:s synvinkel mycket väl skulle kunna vara ett bedrägeriförsök.

Alltså det är antagligen så han har gjort. Men vad jag menar är att de antagligen har varit i kontakt med honom precis som med mig, jag menar varför bara höra min version?

Däremot om han typ har loggat in på både sin och min användare och sedan chattat ihop någon slags deal vet jag inte eftersom de ingenting säger om det mer än att jag då har gjort en deal med honom.

 

Chansen är otroligt liten med tanke på deras svar och deras icke-svar förmåga. Precis som vissa andra tror här så tror jag precis som dem att pengarna antagligen är vidareskickade eller bortspelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ontopic:

Hemskt när sånt här händer. Kommer att följa utgången av det här! Lycka till!

Vad tror ni borde man inte själv kunna välja hur lätt man ska kunna överföra pengar via siten. Kanske sätta en maxgräns och så vidare? För chipdumpning är väl mycket lättare att bevisa?

Och om man kan göra överföringarna säkrare mot bedrägeri så minskar ju risken att ens pengar hamnar i fel händer..

 

Offtopic men inom samma område:

Ville inte kapa tråden PM:a mig gärna om ni har svar på följande:

Jag hade tänkt att åka en sträcka med SJ om några dagar. Då kommer jag att sitta uppkopplad på deras internet (trådlöst internet, använder väl nåt lösen för att connecta). Hur säkert tror ni att det är? Kan någon snappa upp all information som min dator skickar? Någon som har koll på det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför har i stort sett ingen macanvändare någonsin blivit hackad? inte någon remote exploit till osx på 5år. inga virus som kan sprida sig(och ja de flesta som länkats till på detta forumet visar sig vara bluff). medan en windowsburk knappt klarar 20sekunder på nätet innan den är kompromissad.

 

det beror på en solid grund i freebsd, virtuell minneshantering av alla program, ingen rootanvändare, fungerande vanliga användare och lösenord innan alla systemförändringar ska ske. säkerhetstänk i mjukvaran tar bort stor del av problemen även om slutanvändaren är idiot.

 

firefox var också "säkert" innan det blev "mainstream". anledningen till att mac-användare inte blir hackade är framförallt att den marknaden är så liten jmf med pc-marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det går att komma förbi genom att man lurar användaren att gå till en falsk site som slussar hans svarskoder till hackern som hoppar in på hans konto med informationen.

 

Det minskar förstås skadan och möjliga tillfällen att komma åt kontot rejält, men det är fortfarande väldigt exploaterbart om användaren är godtrogen.

 

Vet ej vad andra tattarbanker har för system. Men förklara gärna hur du kommer förbi ett system som detta: https://swp5.vv.sebank.se/cgi-bin/pts3/wow/wo10.c1010.f001?I=

 

Du menar alltså att du kan skapa en falsk site som kommer att slumpa fram exakt de två random koderna som den riktiga sidan kommer att göra?

 

Och även om du har översikt över min skärm och ser mina svarskoder så gör det ingen skillnad då som sagt https://swp5.vv.sebank.se/cgi-bin/pts3/wow/wo10.c1010.f001?I= sidan kommer ej vara densamma för dig då du vill logga in genom den.

 

Men ok, säg att du är den hackersnubben som är med i början av Goldeneye filmen och lyckas logga in på min bank. Vad kan du göra där? vill du göra en överföring måste du återigen genom min dosa få en unik kod för just den överföringen, en unik kod som fås genom att slå in 2 random koder i dosan. Kanske kan du styra min skärm och hyponotisera mig och få mig att knappa in på dosen åt dig?

 

Enda sättet att komma åt mina pengar i banken är genom att sno min dosa och kunna mitt personnr, där svårighetsgraden på något sådant varierar från fall till fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför har i stort sett ingen macanvändare någonsin blivit hackad? inte någon remote exploit till osx på 5år. inga virus som kan sprida sig(och ja de flesta som länkats till på detta forumet visar sig vara bluff). medan en windowsburk knappt klarar 20sekunder på nätet innan den är kompromissad.

 

det beror på en solid grund i freebsd, virtuell minneshantering av alla program, ingen rootanvändare, fungerande vanliga användare och lösenord innan alla systemförändringar ska ske. säkerhetstänk i mjukvaran tar bort stor del av problemen även om slutanvändaren är idiot.

 

Att Mac och Linux klarar sig bättre från elakartad mjukvara beror inte främst på att det är en stabilare grund, utan helt enkelt för att Windows är det överlägset vanligaste operativet. Man inriktar sig såklart på den platformen som används av över 80%. Av samma anledning som alla pokersiter stöder windows men bara ett fåtal stödjer Mac och Linux.

Virtuell minneshantering är ju inget unikt för FreeBSD. Windows är väl mästare om nån på att swappa ut program i tid och otid eftersom det själv lägger beslag på så satans stor del av minnet. Utan virtuellt minne skulle inte många kunna köra Vista, men hur detta i sig påverkar säkerheten kan jag inte se.

Jag är absolut inget fan av Windows och Vista har jag lovat mig själv att aldrig någonsin köra privat då det är helt sjuka licensvillkor. Jag kör Ubuntu hemma just pga att slippa virus och annat skit. Men den största anledningen att Windows drabbats hårdast är ju att ett virus för den platformen når ut till flest offer samt att det finns ett ganska utbrett hat mot Microsoft inom vissa kretsar med stor datorkunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej vad andra tattarbanker har för system. Men förklara gärna hur du kommer förbi ett system som detta: https://swp5.vv.sebank.se/cgi-bin/pts3/wow/wo10.c1010.f001?I=

 

Du menar alltså att du kan skapa en falsk site som kommer att slumpa fram exakt de två random koderna som den riktiga sidan kommer att göra?

 

Varför ska man försöka "slumpa" fram koderna när de finbns att hämta här?

https://swp5.vv.sebank.se/cgi-bin/pts3/wow/wo10.c1010.f001?I=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

till nordin82:

 

tänk på att hålla god ton och inte hota med att gå till pressen etc. att använda svensk lagstiftning som slagträ är förmodligen oxå ett stort steg bakåt då det a) är helt irrelevant och b) förmodligen retar upp någon.

det enda problemet med att hålla god ton grejen är just att de inte svarar på mina mail överhuvudtaget. Men tack iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahopp känns inte som att jag kommer få svar på mitt mail. Visst så finns det alltid några fall som faller emellan stolarna eller som inte följs upp ordentligt men iaf tycker jag det är riktigt illa att supporter i stort inte gör vad de ska göra. Jag fattar liksom inte varför man inte lägger ner en krona extra på att hitta kompetent personal.

Jag menar om man vill att kunderna ska stanna kvar så trodde jag det handlade om att hålla kunderna kvar. Mitt ex föräldrar driver en mindre reklamfirma och det var ungefär det som de levde på. De var inte billigast men de gav alltid kunderna det de ville ha. Storkunderna kunde ringa två dagar innan och begära saker som de ville ha klara. Inga problem, var bara att lägga mindre viktiga saker åt sidan och hugga in. Kanske är det här något som försvinner ju större man är som sida/företag? Man tar hellre lätta vägar på allting? Bara en liten fundering så här på torsdagen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja mycket dåligt att dom skickar en massa standardsvar från sajterna när du blivit bestulen på dina pengar från sajten..dom ska skicka ett personligt brev istället och prioritera och utreda saken noga och RINGA dej och ta upp allt. det är det minsta dom kan göra med tankte på hur dyrt det är att spela på på sajterna.

 

 

angående "det är användarens fel om du blir bestulen" det håller jag inte med om för 5 öre pokersajter kan inte kräva att varje spelare ska vara superexperter på datasäkerhet jag har använt datorer i 3 år men anser mej fortfarande som en novis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja mycket dåligt att dom skickar en massa standardsvar från sajterna när du blivit bestulen på dina pengar från sajten..dom ska skicka ett personligt brev istället och prioritera och utreda saken noga och RINGA dej och ta upp allt. det är det minsta dom kan göra med tankte på hur dyrt det är att spela på på sajterna.

 

 

angående "det är användarens fel om du blir bestulen" det håller jag inte med om för 5 öre pokersajter kan inte kräva att varje spelare ska vara superexperter på datasäkerhet jag har använt datorer i 3 år men anser mej fortfarande som en novis.

 

Dom kan ju inte heller ersätta alla som blivit hackade/blivit av med lösenord osv , det går ju inte ihop i längden. +att det uppstår problemet att låta sig hackas av nån kompis, bara lämna kvar lite spår och säga man inte vet nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja mycket dåligt att dom skickar en massa standardsvar från sajterna när du blivit bestulen på dina pengar från sajten..dom ska skicka ett personligt brev istället och prioritera och utreda saken noga och RINGA dej och ta upp allt. det är det minsta dom kan göra med tankte på hur dyrt det är att spela på på sajterna.

 

 

angående "det är användarens fel om du blir bestulen" det håller jag inte med om för 5 öre pokersajter kan inte kräva att varje spelare ska vara superexperter på datasäkerhet jag har använt datorer i 3 år men anser mej fortfarande som en novis.

Håller med dig, lite mer personlig service vore fint, verkar dock som dom inte bryr sig speciellt mycket om sitt rykte utan bara lever på stackare.

 

Nej absolut inte, jag som har hållt på med datorer i mer än 10år känner mig inte på långa mera över novis ännu och jag vill ändå hålla på med datorer. Utecklingen går rätt snabbt och det är svårt att hålla sig fullständigt uppdaterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom kan ju inte heller ersätta alla som blivit hackade/blivit av med lösenord osv , det går ju inte ihop i längden. +att det uppstår problemet att låta sig hackas av nån kompis, bara lämna kvar lite spår och säga man inte vet nåt...

Klart dom inte ska ersätta alla om det verkar väldigt mystiskt men om vi nu ska ta mitt fall som exempel så vet de ju faktiskt vem det är som har tagit pengarna så det är inte så svårt att kräva dem igen? Jag menar om nu någon annan blir hackad och personen i fråga ser en överföring till en annans konto varför då inte ordna till det? Känns inte som en speciellt svår sak. Ungefär som när man ska byta internetabonnemang eller något annat. Det tar 2-3veckor men det enda de behöver göra egentligen är att trycka på på-knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig, lite mer personlig service vore fint, verkar dock som dom inte bryr sig speciellt mycket om sitt rykte utan bara lever på stackare.

 

Nej absolut inte, jag som har hållt på med datorer i mer än 10år känner mig inte på långa mera över novis ännu och jag vill ändå hålla på med datorer. Utecklingen går rätt snabbt och det är svårt att hålla sig fullständigt uppdaterad.

Det går fort framåt och hoten ändras blixtsnabbt i dessa dagar, men det finns ju RSS-news feeds till webläsare, eller att lägga in på sin hemsida osv att skumma igenom vid morronkaffet

 

Klart dom inte ska ersätta alla om det verkar väldigt mystiskt men om vi nu ska ta mitt fall som exempel så vet de ju faktiskt vem det är som har tagit pengarna så det är inte så svårt att kräva dem igen? Jag menar om nu någon annan blir hackad och personen i fråga ser en överföring till en annans konto varför då inte ordna till det? Känns inte som en speciellt svår sak. Ungefär som när man ska byta internetabonnemang eller något annat. Det tar 2-3veckor men det enda de behöver göra egentligen är att trycka på på-knappen.

Det är ju illa att dom inte hör av sig, man borde ju få besked vad som händer iaf... de håller jag absolut med dig om....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går fort framåt och hoten ändras blixtsnabbt i dessa dagar, men det finns ju RSS-news feeds till webläsare, eller att lägga in på sin hemsida osv att skumma igenom vid morronkaffet

 

 

Det är ju illa att dom inte hör av sig, man borde ju få besked vad som händer iaf... de håller jag absolut med dig om....

Ja exakt. Jag fick skriva till dem och be om en update. Då fick jag det där beskedet om att vi hade gjort upp om pengarna. Hade varit bra med typ ett support-ticket system? Så kunde man gå in och kolla statusen på ärendet.

 

Ja absolut, har du något bra att rekommendera? Tycker det finns hur mycket olika sidor att rota på som helst. Hittar nya bra typ var och varannan dag.

Sen så tycker jag det är svårt för oss slutanvändare att få besked om vilket antivirus som är bra resp dåligt. Blir inte bättre när man lyckas hitta ett och annat test och ser hur ruskigt kassa vissa företag är, än mer ta åt sig kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja exakt. Jag fick skriva till dem och be om en update. Då fick jag det där beskedet om att vi hade gjort upp om pengarna. Hade varit bra med typ ett support-ticket system? Så kunde man gå in och kolla statusen på ärendet.

 

Ja absolut, har du något bra att rekommendera? Tycker det finns hur mycket olika sidor att rota på som helst. Hittar nya bra typ var och varannan dag.

Sen så tycker jag det är svårt för oss slutanvändare att få besked om vilket antivirus som är bra resp dåligt. Blir inte bättre när man lyckas hitta ett och annat test och ser hur ruskigt kassa vissa företag är, än mer ta åt sig kritik.

Det ändras ju från test till test vilka AV-mjukvaror som är bäst...

Finns många sidor ja, men räcker ju nog mer några få, så får man ju ett hum om vad som händer.... där e några länkar till olika RSS iaf

http://www.sitic.se/sr_rss

http://www.sitic.se/publikationer/namnvart/RSS

http://secunia.com/rss_feeds/

http://sakerhet.idg.se/2.1070/1.78340

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska man försöka "slumpa" fram koderna när de finbns att hämta här?

https://swp5.vv.sebank.se/cgi-bin/pts3/wow/wo10.c1010.f001?I=

 

Först och främst, hemskt tråkigt hela denna affären, svårt att se att du kommer få några pengar tillbaka dock då UB tydligen inte har sett något fel i det som inträffat (angående ip-nummer och så), inte mycket dom kan göra då antar jag. Däremot så borde ju supporten vara bättre ja.

 

Nu angående det här med koder och dos-koder etc, utan att ha läst alltför mycket om datasäkerhet och kryptering (endast som del av ett par lite större kurser) så kan jag ju berätta att även om du key-loggar allt han gör på seb-sida/dosa (min bank med fresten) så hjälper det inte ett skvatt om du nu inte råkar öppna den sidan och få exakt samma 2x fyr-siffriga koder igen (man får väl här anta att de har nån säkerhet för hur många gånger man kan hämta sidan i minuten eller liknande) så kommer ju ta evigheter att ens komma in, och när du väl är inne kan du alltså inte göra ett skvatt förrens du även här får 2x fyr-siffriga koder som är identiska som du har info om sen tidigare. Så svårt är det enligt min kunskap (är nån krypteringsalgoritm som använder stora primtal och roar sig med dom är min känsla, finns inget bra sätt att knäcka det som någon har kommit på)...

 

Ja, att kunna välja att ha en dosa för uttag från sidan skulle kunna vara bra, osäker på hur stort problem detta är dock, kostar nog en hel del pengar för siten men känns som att dom skulle kunna sticka ut från mängden och vinna spelare tack vare det dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ändras ju från test till test vilka AV-mjukvaror som är bäst...

Finns många sidor ja, men räcker ju nog mer några få, så får man ju ett hum om vad som händer.... där e några länkar till olika RSS iaf

http://www.sitic.se/sr_rss

http://www.sitic.se/publikationer/namnvart/RSS

http://secunia.com/rss_feeds/

http://sakerhet.idg.se/2.1070/1.78340

danke schön =)

kanske borde slänga ihop en schysst liten tråd som ger lite bra länkar till olika säkerhetsföretag och sånt. Så hela forumet kan känna sig säkra förutom då mot msn-bluffarna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...