Gå till innehåll

Vad lära sig efter pottodds för att bli bättre?


Meteora

Recommended Posts

Hej! Jag är nybörjare, spelar på de lägsta nivåerna på Svenska Spel. Noterar alla mina resultat och går plus på den nivån. Största hotet mot att plussa för mig på de nivåerna stavas T.I.L.T. Annars inga problem att behärska olika spelformer(enbart Texas Hold´em NL, Sit & Go, Dueller, Kontantspel och, Multiturneringar). Jag har läst lite pokerteori och lärt mig grundläggande saker såsom outs, odds för att träffa, pottodds, ta hänsyn till position o s v. Tilläggas bör att på de lägsta nivåerna duger det bra med ABC-poker för att gå plus, men hur som helst, anser mig behärska att räkna ut odds och jämföra med pottodds. Nu till frågan(och snälla, ta hänsyn till att jag är poker-rookie): Jag undrar vad som står på tur att lära sig när man lärt sig ovanstående grundläggande saker? När man själv inte lever i proffsens värld känns det lite som att matematiken sätter gränser för hur bra man kan bli, men jag antar att jag är ute och cyklar när jag tänker så? Någon mer erfaren spelare där ute som plussar på högre nivåer som har tips på vad man bör lära sig efter pottodds och positionsspel? Vad är nästa stora och självklara grej att lära sig och/eller öva på för att så småningom, när bankrullen tillåter det, kliva i nivåer? Skulle givetvis även vara kul att höra vad ett proffs har för tips. OBS! Att jag bara spelar online. Och när jag spelar kontantspel alltid short handed(fem spelare på Svenska Spel). Mvh Meteora Ps. Tar även tacksamt emot tips på hur man undviker att T.I.L.T.A. Brukar ni sätta en gräns nedåt per dag? Ut och jogga/promenera efter en bad beat? Ej köpa in maxbelopp? Eller något annat bra förslag? Har ganska svårt att undvika när jag blir utdragen i stora potter. Ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En förlängning av pot-odds är implicita odds. Studera det.