Gå till innehåll

PLO - Lös floppsyn gör klurigt turnbeslut


fredde80

Recommended Posts

PokerStars Game : Omaha Pot Limit ($0.50/$1.00) - 2007/06/11 - 16:57:13 (ET)

Table 'Outeniqua II' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: StoffeT ($97.50 in chips)

Seat 2: Combsy53 ($133.80 in chips)

Seat 3: PokerMillion ($100 in chips)

Seat 4: JaySick88 ($102.30 in chips)

Seat 5: GigaDajo ($28 in chips)

Seat 6: fredde80 ($608.45 in chips)

Combsy53: posts small blind $0.50

PokerMillion: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fredde80 6 of SpadesKing of HeartsKing of SpadesJack of Clubs

JaySick88: folds

GigaDajo: folds

fredde80: calls $1

StoffeT: raises $3 to $4

Combsy53: folds

PokerMillion: raises $5 to $9

fredde80: calls $8

StoffeT: calls $5

*** FLOP *** Jack of Spades3 of Diamonds8 of Hearts

PokerMillion: checks

fredde80: checks

StoffeT: bets $18

PokerMillion: folds

fredde80: calls $18

*** TURN *** Jack of Spades3 of Diamonds8 of Hearts6 of Diamonds

 

Vad gör vi här? Donkar ut pott på turn och commitar? Vad ska fi ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkraise pot.

 

Kan verkligen inte se att du ligger bakom ofta här.

89TJ, 9TJQ är typ de enda händerna du ligger dåligt till mig och på den här nivån repottar de väldigt ickeofta pre med de.

 

Troligen har han AAxx o tror du drar.

 

edit:

inte fel o potta rätt ut heller på den brädan, egentligen var turn ett jobbigt kort eftersom du får spela för stack med en skithand =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att han inte betar pott på flopp med sin lilla stack e lite misstänkt å ökar ju risk för stål/totalbluff, samtidigt som det då minskar chans för 2 par å drag.(personligen gillar jag dock denna bet om jag hade haft en smaskig draghand)

du kan lika gärna dega in på flopp om du nu ska spela. eller ville du kolla om turn blanka först?

din hand förbättras ju inte så jättemkt av turn (nåra extra outs mot trips å står dig bättre mot tvåparsdrag) men du leder ju bra över många draghänder nu så jag hade tryckt. du kan ju inte gärna passa handen efter syn på flopp, men handen e sårbar vare sig han va på bluff eller drag å han kan mkt väl ta sitt frikort istället för att skjuta igen.

 

 

djens fi höjde bara först å syna sen pre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske var en lite dum fråga... han har bara 70$ kvar o potten är på 60 redan... jag vet ju att jag kommer att dega in hur som haver i det här läget... jag leder som Djens säger mot i stort sett allt.

 

Ju mer jag ser handen, desto mer illa tycker jag om flopsynen... :)

 

Jag pottade iaf, han stoppade in såsen (10$ till typ) och hade AA men ruter 6 var nog det sämsta kortet i hela leken då han nog t.o.m ledde med AA på turn.

 

Han hade AsAd4d5d jobbigt :)

 

Sick körde det precis i Cardplayers handranking. prick 0.500 för oss båda. Snacka coinflip =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett par frågor om denna hand:

 

Varför höjer du inte preflop? Först in, cutoff och en ganska bra hand.

 

Nästa fråga, en rereraise preflop av din motståndare skulle självklart "avslöja" AAxx men hur mycket måste man få in preflop för att en rereraise ska vara ett bra spel här. I det här fallet skulle motståndaren kunna få in 37-38% av sin stack. Det borde väl nästan vara tillräckligt mycket eller?

 

Angående själva handen skulle jag nog gå för checkraise all-in då det är ganska få händer som är troliga hos din motståndare som leder mot dig. Gillar dock inte läget, men det beror mest på din floppsyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett par frågor om denna hand:

 

Varför höjer du inte preflop? Först in, cutoff och en ganska bra hand.

 

Nästa fråga, en rereraise preflop av din motståndare skulle självklart "avslöja" AAxx men hur mycket måste man få in preflop för att en rereraise ska vara ett bra spel här. I det här fallet skulle motståndaren kunna få in 37-38% av sin stack. Det borde väl nästan vara tillräckligt mycket eller?

 

Angående själva handen skulle jag nog gå för checkraise all-in då det är ganska få händer som är troliga hos din motståndare som leder mot dig. Gillar dock inte läget, men det beror mest på din floppsyn.

 

1. Jag borde kanske ha höjt, dock gillar jag inte att spela den här handen i 4 vägs potter höjt (vilket man ofta får göra på 0.5/1 om man höjer från CO)... jag gör det självklart, men förutom K flop så är den inte så jäkla bra imho... hade det varit typ KKJ10 eller KKQJ hade jag deffo höjt.

 

2. Stoffe är en ganska dålig Omaha spelare imho... Självklart skall man potta om med AA där i hans läge.. han får ju in 40% av såsen. jag viker såklart om han pottar om. Flopsynen gör jag för att han kan ha lite vad som helst här... den är ganska lös... jag viker turn om oförbättrad såklart.

 

3 Check-raise all-in eller trycka pott själv är ju en smaksak... risken finns dock att han checkar. han har inte så mkt kvar (70$) så vid en checkraise så är han commitad ändå. (även om han bara betar halvpott typ) Därför vill jag hellre potta själv. kommer det ruter på river så får jag ju ändå syna ned.

 

River kom btw 8. Då hade jag check-vikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...