Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Texas Hold'em $1-$1 NL (Real Money), #446,640,053

Table Newcastle, 11 Jun 2007 11:58 AM ET

Seat 1: RazeBaze ($220.15 in chips)

Seat 7: Juve_aight ($89.50 in chips) [ 8 of Spades,9 of Spades ]

Seat 8: Klavazavr ($206.25 in chips)

Seat 9: bob_stallone ($227.30 in chips)

ANTES/BLINDS

bob_stallone posts blind ($0.50), RazeBaze posts blind ($1).

PRE-FLOP

Juve_aight bets $3, Klavazavr folds, bob_stallone calls $2.50, RazeBaze calls $2.

FLOP [board cards Queen of Spades,7 of Spades,Jack of Spades ]

bob_stallone checks, RazeBaze checks, Juve_aight bets $3.50, bob_stallone bets $15, RazeBaze folds, Juve_aight calls $11.50.

TURN [board cards Queen of Spades,7 of Spades,Jack of Spades,Queen of Diamonds ]

bob_stallone bets $50, Juve_aight?

Borde givetvis reraisat floppen, men försökte på mig ett move. Hur agera som spelad på turn?

Postad

Känns som om det är lite beroende av vad du har för läsning på honom. Det känns lite som en översatsning både med höjningen på floppen och sedan på turn. Spelar han så med händer han egentligen inte vill ha syn på, typ om han har :As:x? Eller kan han spela så med ett monster?

Nåja, finns inte en chans att jag viker här. Jag kvider lite, och så får det bli all-in.

Postad
Känns som om det är lite beroende av vad du har för läsning på honom. Det känns lite som en översatsning både med höjningen på floppen och sedan på turn. Spelar han så med händer han egentligen inte vill ha syn på, typ om han har :As:x? Eller kan han spela så med ett monster?

Nåja, finns inte en chans att jag viker här. Jag kvider lite, och så får det bli all-in.

njaa hade ingen direkt read på honom, men satte honom på :As: med ett Q.

Trodde dock handen var förlorad när rivern kom J. Här är hela handen iaf:

Texas Hold'em $1-$1 NL (Real Money), #446,640,053

Table Newcastle, 11 Jun 2007 11:58 AM ET

Seat 1: RazeBaze ($220.15 in chips)

Seat 7: Juve_aight ($89.50 in chips) [ 8 of Spades,9 of Spades ]

Seat 8: Klavazavr ($206.25 in chips)

Seat 9: bob_stallone ($227.30 in chips)

ANTES/BLINDS

bob_stallone posts blind ($0.50), RazeBaze posts blind ($1).

PRE-FLOP

Juve_aight bets $3, Klavazavr folds, bob_stallone calls $2.50, RazeBaze calls $2.

FLOP [board cards Queen of Spades,7 of Spades,Jack of Spades ]

bob_stallone checks, RazeBaze checks, Juve_aight bets $3.50, bob_stallone bets $15, RazeBaze folds, Juve_aight calls $11.50.

TURN [board cards Queen of Spades,7 of Spades,Jack of Spades,Queen of Diamonds ]

bob_stallone bets $50, Juve_aight bets $71.50 and is all-in, bob_stallone calls $21.50.

RIVER [board cards Queen of Spades,7 of Spades,Jack of Spades,Queen of Diamonds,Jack of Diamonds ]

SHOWDOWN

Juve_aight shows [ 8 of Spades,9 of Spades ]

bob_stallone shows [ 5 of Spades,3 of Spades ]

Juve_aight wins $180.

Postad
mm, måste ju va riktigt rejält tight för att folda den handen på den nivån.

Hu? Så du förespråkar att i stort sett spela ALLA händer mot en raise när du sitter på SB? Svårt att se att det spelet ska vara lönande. Speciellt när en shortstack (i sammanhanget) raisar så tycker jag att det känns något löst att spela så många händer. Men vad vet jag.