Gå till innehåll

Pokerponkass i Las Vegas


gdaily

Recommended Posts

Här kommer den!

 

 

Då var det WSOP blogg dags! eller kanske mer en generell Vegas blogg eftersom det kanske bara blir ett WSOP event för min del. Börjar med en liten personlig presentation och vilka planer som fanns innan jag anlände till Vegas.

 

Är en 28 årig ljudingenjör från Malmö som har poker som huvudinkomst. Jag jobbar ett par gånger om året främst som turnétekniker till ett par band från Malmö, eller med någon skivinspelning- Hade gärna jobbat mer än vad jag gör eftersom jag älskar mitt jobb men det e tufft för en arbetslös ljudtekniker idag.

Har spelat poker seriöst i 2.5 år.. o innan dess var det mycket freerolls. Jag började med att läsa på pokerteori innan jag tog klivet upp o spelade för riktiga pengar.

Börja med 50$ på pacificpoker och var direkt vinnare. Gjorde väll ungefär 1k$ på 3 månader samtidigt som jag gick sista terminen på högskolan. sen efter det 3 månaderna hittade jag en klonk i pacifics 100k gar turnering dom hade då o vann 23k$. Jag fattade ingenting.. var ju hur mycket pengar som helst. sen spelade jag 2-4/3-6 NLT i ca 1 år innan jag började ta mig till Cosmopol i Malmö. Där fann jag mitt livs andra kärlek (frugan får nog gå först ;)..) där hade dom något som hette dealers choice och omaha. Jag var fast direkt och gamet där var mycket juicy. Tog ju lite tid (och pengar) innan man klara övergången men var snabbt vinnande på det gamet.

Sedan dess har det varit PLO för hela slanten när det gäller CG online. Spelar just nu på Full tilt och även ytterst sällan på B2B. Spelar även mycket NLT turneringar och anser nog att det ät mitt bästa spel.

 

Är i vegas nu för 3e gången o älskar det.. man vill bara tillbaka. Jag lyckades vinna ett mainevent seat på fulltilt i våras och fick 12k istället för biljetten, vilket passa mig bättre eftersom jag hade det väldigt tufft med rullen hela vintern och våren, omaha tenderar o göra det med rullen ibland =)

Men bestämde mig för att åka hit lite tidigare än till main och spela iaf ett sidoevent- PLO 1500$

 

Fyra dagar innan avresan hittade jag en läglig klonk i Full tilts 400k. kom 2a efter en tiltfylld HU match mot en tomte som ja skulle vunnit.

 

Ja, det var lite om mig om någon orkat plöja igenom all skit. Är röten på o skriva men hoppas det funkar ändå.

 

Kom till Vegas den 7e tillsammans med min käre pokerkollega, kaffemogulen David. Efter diverse fördröjningar så kommer bloggen igång ett par dagar sent.

Här är en kort summering på de första dagarna.

 

Torsdag 7:e juni

Kommer till Vegas på eftermiddagen efter tokjobbig resa som det e till vegas. Checkar in på det onötiga hotellet Iimperial Palace. Rätt sunkigt men mycket billigt men läget är guld, mitt på strippen.

Käkar o drar sen till Ventian för lite 2/5 NLT eftersom PLO oftast e svårt o hitta. Hittar 350$ bla efter en AK mot KK all in pre.. en gång i livet. Blir ingen lång dag eftersom vi båda e helt förstörda efter resan.

 

Fredag 8:e juni

Kör 200$ turnering på ceasars.. e tokkall o blir utdragen av random fish. kommer inte riktigt ihåg vad som händer. Kommer vara mer nogrann i framtiden när det blir "realtime" uppdateringar. Blir även 2/5 cg sen o vinner ca turnerings buy-in.

 

Lördag 9:e juni

Jag o David kör en 130$ sng till Venetians 540$ 10k startchips turnering. Kommer 4a o 5a med 2 platser. Strukturen e katastrof o ja måste syna en all in med A7 efter att 3 ggr irad fått lägga mot omslag när ja slått upp med Ax. Möter 44 o hittar inget.

Vi köper in i turneringen ändå och spelar en mycket bra strukturerad turnering. Jag lyckas busta efter 1,5 timme.. K stege mot A stege.. FI bettar hela vägen med håla, jag har par o open ended o eftersom FI var tokstor fisk kan ja inte lägga när han slår om mig på river.. har 2800 kvar i 12k pott. David kämpar på i många timmar (475 spelare!) men bustar runt 100ingen ca, efter att inte satt flushdraget med överkort.

När David lirar vidare i venetian turneringen kör jag på ett mycket bra 2-5 bord på ceasars.. börjar med o backa 800 bla med A5 all in på flop 55Q mot KQ och J5, och AQ mot AJ all in flop A36.

Men jobbar tillbaka o plussar 500 o bestämmer mig för o köra deras 540$ turnering kl 5.

Ca 100 spelare e med.. får en mycket tuff start o e shortstackdirekt, men kämpa o spelar bra shortsstack, men bust på 21a plats, inga konstigheter.. splar all in steal påknapp med 79.. SB hittar AQ o ingen hjälp.

 

Efter turneringen blir det plo för första gången, 5-5 e spelat o bordet e mycket bra.. 3-4 supertighta spelare och 2-3 amerikanska fiskar. Speciellt en snubbe i kavaj, han jagar allt o sätter nog 5 hålor i storpotter. naturligtvis tappar jag 1k till honom. Största potten var 1500 potten. ja synar Davids 25 preflop med 2266.. vi e 4 till flopp 289 rainbow ja först ut checkar david stekchceckar, misstänker han har AAxx vilket han oxo hade.. kavaj tomten spelar 100.. en tight gubbe synar. Här bestämmer jag mig för att kavajen inte har 88 eller 99 o gubben e på drag.. ja spelar pot, david viker o kavajen steker, då vet ja jag har han.. sen kommer de äckliga orden... "i think i must call" gubben viker o vi hamnar all in.. kavajmannen har 577T sucker upp och ner.. bra syn.. jag har 2 sexor som blockar odavid säger han hade en J.. så han drar till 5 outs.. river e naturligtvis J... "i had to call".. alla dagar i veckan.. idiot.. jaja.. hoppas det gamet dyker upp fler dagar.

 

Söndag 10:e juni

Nu på morgonen skriver ja denna bloggen, vet inte vad planerna är idag. Ska nog regga mig till 1500 plo eventet idag.. vill ju i nte göra det samma dag.. toklånga köer till registrering.

 

Kör för tillfället lite söndagsturneringar.. kom precis itm i stars innan bust, och finns kvar i full tilt med 400 kvar- Återkommer!

 

BILDER KOMMER INOM KORT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag 11:e juni

 

Igår var jag och hälsade på en pokerkompis från Boden som jag lärde känna under min studenttid. Han och ca 10 andra, mest folk från göteborg har hyrt ett monster hus ute vid golfbanan Ridges. Sjukaste huset jag sett, värsta Cribs huset med ELVA!! toaletter, basketplan och temperaturinställning på toasittsen :-D

 

Körde som nämnt tidigare söndagsturneringarna där.. kom precis itm på stars runt 900-mitten nått, och kämpade länge i full tilts med liten stack och bustade kring 90:e plats. Mycket nöjd med mitt spel.

Efteråt stack jag till Ceasars o satte mig på 2-5 NLT. Hände inte mycket kul förrutom en hand. 4 limpar när jag har knappen med monstert Ks 3c. Spelar 25 alla viker förrutom en tjej på cutoff. Var fullt med damer denna natt eftersom det hade varit ladies event på wsop. flop 4d 5d 7d .. hon bettar ut 30.. känns som en stopperbet så lägger 100 som hon insta synar. turn 9d .. och min första instinkt att hon skulle ha Ad går bort när hon ser mycket besvärad ut o checkar till mig.. ja spelar 125.. hon steker o säger hon inte kan syna o visar den floppade stegen. Mot vilken random jenketursitfisk hade jag insta visat för o tilta, men kvinnan var mycket trevlig o gemytlig så jag skippade.

 

Efter ca 200 upp anmälde jag och david till deras kl 23 120$ turnering. .124 spelare.. toooook vekt startfält.. jag bombade samtidigt som jag fick bra kort. 2 extremt roliga händelser:

 

1. 5e handen i turneringen, 6 limpar, jag har A2 på knapp o synar. .flop A28 2 ruter. MP spelar 300 (pot) tjejen efter synar... ja spelar all in 2700.. första stekviker medans tjejen kläcker ur sig "are u for real.. i guess this is the hand im supposed to go out on" o synar med K8 ruter.. turn ruter o river 2.. justice!!.. sen gav hon mig lektioner.. "what kinda of play is that, risking ur tournament on 2pair.. that´s just bad play" .. :-D

 

2. vi e 3 bord kvar en kille sitter o snackar om hur jävla otrevliga alla proffs på wsop är o hur mycket skit dom ger dealers och annan personal. "Negaraneu is an asshole, Matusow is an asshole.. they´re all just dumb assholes and have no poker moral" etc etc.. han spelar 7k blinds 1k 2k.. en tjej frågar hur mycket han har kvar bakom.. han säger inget.. bara stirrar ner i bordet.. hon frågar igen.. han sitter som en staty.. dealern säger till han och frågar vad han har.. samma sak, helt still.. till sist blir alla vid bordet arga o säger till han o lägga ner. Han tittar på dealern o säger "am i the fucking dealer, do ur job and count my chips-2 han sitter på hörnet så det e typ 1,5 meter o nå hans chips som han vägrar skjuta fram, men som han till sist gör motvilligt. Tjejen går all in o han kalla på floor.. blir massa tjafs o han lägger sig.. vilken idiot.. ville ge han en fet smäll...

 

slutade på finalbord där jag va typ 2a 3a.. hade 47k med blinds 2k 4k 500 ante så ni vet alla vilket spel det blev.. fick kort torka o gjorde kall syn på en all in med A7.. skyller på trötthet.. klockan va 5.30 på morgonen.. kom 7a o fick 558 pickadollars... skönt iaf att äntligen komma itm i en turre i vegas.. nu släpper det!

 

Idag blir det gamla hederliga Binions och en 150$ shootout.

Efter ska jag nog åka o regga mig i plo eventet, sen får vi se va som händer.. ska jobba in lite bilder idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdag 12:e juni

 

var ju på Binions igår o körde shootout turnering. 210 spelare var med. Jag kom på ett mycket bra bord med många turister. Strukturen var ganska bra 4000 startchips med wsop blindstruktur o 30min levels. Spelade bra och med lite tur bla i en stor pot med AQ mot AK och KJ blev det heads up..ja hade ca 25k han hade 15k.. blinds 200 400.. men han vägrade o spela poker o gick all in hela tiden.. tills ja hittar AQ suit o höjer upp.. han ställer i vanliig ordning o ja synar.. 34os.. o min hand fick faktiskt hålla.

 

Sen var vi 21 spalre kvar o det blev vanlig turnering, samma struktur.. en spelare åkte ut efter 5 händer, 5 till närmaste timmen.. har aldrig sett så mångna dåliga spelare, undrar hur dom gick vidare... är kortkall hela turneringen men lyckas kämpa mig till final bord. Vi är 4 stycken som har ca 3500, men blinds e bara 100 200 med 25 ante så ingen panik. Andra handen har ja K6c i BB, 3 limpar med... flop J96 2 hjärter.. rundcheck.. turn Kh, och en ung aggressiv spelare leder ut 800.. jag tar min chans o spelar all in.. en tjock gubbe i MP synar o den unge synar oxo. då vet ja det e kört.. dom har stege och liten flush.. o ja åker ut o får en liten peng och en "final table card protector"

Skall spela fler turneringar i Binions poker classic, tokmånga turister så det bär av idag till en 500$ med 10k startchips.. dom räkna med många spelare så ska bli kul.. sen plo 150$ på onsdag där oxo.

 

Jag utanför anrika Binions

 

20070612072359.jpg

 

Freemont street downtown, ja gillar downtown, lite sunkigt men med mycket charm

 

20070612072250.jpg

 

WSOP mästarna finns på Binions...

 

20070612072502.jpg

 

...och hall of fame

 

20070612072342.jpg

 

Ett fint minne

 

20070612072220.jpg

 

 

Här följer lite bilder från monsterhuset jag var i söndags, någon som vill köpa? det är till salu, 40miljoner sek

 

20070612072420.jpg

 

20070612072448.jpg

 

20070612072409.jpg

 

20070612072238.jpg

 

20070612072151.jpg

 

20070612072209.jpg

 

20070612072329.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onsdag 13: juni

 

TILT!!!.. inte i spelet men skrev precis toklångt inlägg om gårdagens spel o lite moves o dyligt.. får se om ja pallar igen imorgon. Kör kortversion.

-spelade 500$ med 10k startchips o 40min levels på binions igår.. 224 spelare. .spela 6.5 timme o komm ca 100.. inge spelciellt. tokkalla kort

 

Hittade 1365$ plusset på 1-3 på ceasars.. ha rkommit på att 1-3 gamet e mycket bättre än 2-5.. nästan samma raisar preflop och alla turister sitter där iom det e lägsta spelet

 

Reggade till WSOP PLO eventet igår.. varit mycket snack om att dte varit långa köer till registrerinen, men ja lyckades på 30sekunder.

Fick bord nummer 1.. måste vara ett gott tecken eh? :-D

 

20070613074202.jpg

 

Har fått lov o få mitt andra namn på biljetten istället, men det får väll gå an ändå.

 

Nu bär det av till binions igen för en 150 plo event.. spelade plo turnering där förra året o har aldrig sett så dåligt spel.. låt mig bara slippa otur så går dte nog bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade som sagt 150$ plo turnering på binions idag.. dom har ju under hela world series samma turneringar med en dags förskjutning o en tiondel av buy-in.. mycket bra idé.. börja med 4000 25 50... tappa 800 direkt när ja fick dubbelsuitade kungar i 1a handen på knappen.. fick vika på turn.. sen 6:e handen i turneringen hittar ja 7788 limpar med o vi e 6 som ser floppen 57T 2 klöver en ruter.checkat till mig som sitter sist o spelar pot... tre synar.. många drag ute.. turn ruter K.. check till mig ibland o kungen e ju blank.. spelar pott.. SB checkraisar all in.. ja har bara 1200 kvar o hoppas han inte hat högre set.. orkar inte lägga med den stacken.. han visar upp 89JQ ruter klöver.. så ja behöver ducka typ hela leken.. alla kort som inte para 6-A o ruter o klöver.. vilket e omöjligt.. o ja e ute.. sen blir det ett kul CG 1-2 plo med bring in på 5.. så i princip 5-5.. en riktig fisk spelar upp 200 till 1100.. sen ger han bort allt med J89T på flop med J89.. handen efter köper han in 500 nya som ja tar med samma flop stege mot triss...slutar 685$ upp. gamet var kasst sen när fisken busta..

 

David kämpar som ett djur i plo turren.. men åker på en horibel badbeat när det e 50 kvar (240 startande) flop kommer AQJ AQ klöver.. david har KTxx med bägge klöver o en super tomte spelar all in rakt in i lejongapet.. tomten har Axxx med alla kort under J... turn A.. river A.. siiiiiick.... han kämpar dock vidare med sina 3000 kvar o blir till sist 13e.. fick dubbla buy in tillbaka =(... David fick lov o busta en kändis oxo.. Shannon Elizabeth, som var total tomte i omaha.. tyvärr fick vi ingen bild på när hon syna all in med sin flush på det parade brädet...

 

Snart är det dags för wsop debut.. plo kör igång 12 imorgon.. har bestämy mig föro gambla mycket ibörjan iom strukturen e katastrof.. så bära eller brista...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag 15:e juni

 

Då var WSOP debuten över.. fick spela 5min in i 3:e nivån. Fick en flygande start på ett mycket tufft bord. Fanns inga tomtar över huvudtaget, och hamnade på samma bord som två engelsmän, -en som heter Peter Gould som jag inte var så imponerad av, samt David Colclough som har mycket bra turnerings resultat, speciellt i omaha. Fick position på bägge dock.

Första handen i turneringen får jag AA23 ss på knappen.. en har limpat, ja limpar oxo.. inte lönt o smälla på direkt. .blindarna e med till flop med.

flop A39 2 klöver.. chekcat till mig som spelar pot 200.. BB synar.. turn 3 o BB spelar 800 rakt ut.. mums ju o ja kall synar.. har han 99 får jag ändå bra betalt på river o e han tom så finns ingen poäng o höja.. river ger klöver Q o han checkar.. ja bettar 800 o får syn.. så 1500 upp direkt... sen i andra nivån fastnar jag i en han med KKJT ds o tappar halva stacken.. i 3e nivån har jag AJJT ss o höjer utg till 525.. en storstack i MP spelar mig all in iom jag bara har 1300 kvar.. ja måste syna fast ja vet ja e dominerad.. AKQQ o ingen hjälp kommer.. o ja åker ut... trist men inget o göra...

 

Bilder från mitt bord: jag e första seplaren..

 

http://www.printroom.com/ViewGallery.asp?shopperid=R3PCC5W4LEDW8G5QV5GW0DQX6W8LCPKC&shopperid=R3PCC5W4LEDW8G5QV5GW0DQX6W8LCPKC&userid=worldseriesofpoker&gallery_id=725005

 

Efteråt blir det ett mycket juicy 5-5 plo game.. där ja börjar med o backa 1200 bla i en pot på 2600 3 vägs all in på flop KTJ rainbow där vi e två som har AQ o en har KK.. vi har bägge vars en J i handen så han har 2 outs mindre men det spelar ju inen roll när T kommer på turn ändå.. kämpa mir mig tillbaka till bara 400 back o drar sen för o lira 330$ turnering på -ceasars... går inge bra o lirar lite texas CG.. upp ett par hundringar, o jag o david bestämmer oss för o lira deras 120$ nattturnering.. inge kanon struktur direkt men småkul... vi båda kommer till final bord, tyvärr shortstackade båda två.. David bir 9a efter TT mot A3 som träffar på turn såklart.. och jag blir 7a.. 34 i SB o ja ställer.. BB har 78 o ja ser hans hand.. han e på väg o folda med synen är så liten så han måste.. ingen hjälp...

 

Bestämde mig igår för att det blir ett texas WSOP event till innan jag drar hem.. vilket e inte bestämt men blir nog ett 1500.. nu bär det av till binoins för 150$.. turneirngarna där e mycket bra.. tokmånga som inte har en suck om hur man spealr turnering...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag 16:e juni

 

Igår var vi på Binions hela dagen, körde en 150$ turnering där.. 370 spelare.. jag bustade hyfsat tidigt och körde igång på deras plo 1-2-5 game.. bra game med många veka spelare men lyckades gräva 1000 hålet.. bla efter inte hitta träff med 9JK med ruter på brädan xTQ ruter... settet fick stå.. ca 1600 potten..

David kämpade på bra i turneringen och när dom var 16 kvar blev det en chop.. David var 4e sist och fick 2100 dolls... hade varit tvungen o komma 6a eller bättre för o få mer så mycket bra deal för han.

 

Jag lyckades finalborda igen i en av de mindre 150+50 turneringen på kvällen på binions.. 4e plats.. blir bättre o bättre.. gäller bara hitta klonken till dagens 1500 NLT i wsop.. måste nog sticka dit nu faktiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja.. blev en kort turnering.. 1h50min.. första bordet var kanon bra.. ja spela upp mig till 3750 tidigt utan o visa en hand... mycket vekt bord förrutom en spelare.. som jag fick vika AK på brädan K459 när han checksynat flop o checkraisat turn.. så ner till 2800.. sen bröts mitt bord o ja kom till nytt.. blindar ner till2500 o hittar TT på cutoff.. spelar 350 blinds 50 100.. BB går all in med 950 o ja måste syna... han hittar ju KK med shortstack i BB o ja e nere på 1500.. blindarna går runt 2 varv.. oi BB höjer knappen, som e en 20k+ stack.. hnan höjer ca 4-5 hände per varv, så jag får för mig o ställa med min 33 i bb... halvkallt spel men vill inte sitta o blinda ner ..o kan ju faktiskt ha bästa handen.. men såklart har han AA o ja får gå hem.. ska sova en stund o sen blir det nog Ceasars turnering kl 5...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndag 17:e juni

 

Ännu en seg dag igår. Först busten i WSOP-eventet och sen spelade jag en 540$ turnering på Ceasars. Slapp iofs betala hela buy-in eftersom ja vann en enbords sat.

Spelade bra o fick upp stacken till 7500 (startstack 4500).. hade två riktiga tomtar på mitt bord. Detta spelete guld. Blinds 25 50.. tomten höjer till 200 får en syn.. flop 78T synaren spelar 200, tomten går all in med 4500. Den andre viker ju, och tomten visar stolt sin AA. Nötspel.

Jag tappar halva stacken när jag checkraisat all-in med 46s på brädan 28Q 2 spader. Han förmår inte vika sina knektar. Sen e det bara tidsfråga innan jag bustar.

 

Sen blir det ännu ett juicy 5-5 plo game där jag vägrar o vinna. Förlorar bla en 1600 pot. flop e 268 rainbow, jag har wrappis uppåt med backdoor ruter, enbra kille spelar pot 240 in i mig ja gårr all in med 550.. en tredje kille en gigantisk american ställer med 500 o första spelaren synar med-- den bra spelaren hat oxo wrappis men med tillägget neråt istället, amerikanen har AAxx-- Nötspel.. första spelaren får runner runner kåk o scoopar.. kul..

 

Så idag blir det turneringsdag online.. sticker ut till monster huset.

 

 

 

 

Tillbaka.. efter en nattamiddag på outback är man helt slut. Spelade 10 timmar i satteliten på stars och lyckades klonka en plats. 11k innebär det eftersom jag inte kommer spela mainevent och kan få den sista tusingen. Så nu e man plus på resan i vegas. Sjukt att man måste hitta nätet för att ligga plus.

Imorgon blir det troligtvis omaha hilo turnering på ventian. Skall bli kul med något annat, ser fram emot det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.. har varit dåligt med updateringarna .. framförallt därför jag inte varit på rummet, och när man väl kommer hem är man helt klubbad och somnar direkt för att sedan dra direkt när man vaknar till en ny turnering.

 

Det som hänt senaste dagarna har varit att jag kört stenhårt med turneringar, etfersom jag inte spelat bra poker i texas cashgamen som går här.

Turneringarna har som med allt annat varit tokkallt.

 

Måste rekomendera venetians deepstack turneringar.. mycket bättre än än wsop eventen. klarade mig hyfsat långt i en 500$ i förrigår.. 489 startande.. vi var nere på 15 bord (fatta hur kallt man går när man tycker det e hyfsat långt).. jag har gjort en perfekt setup mot en dålig fransman på mitt bord, jag bluffade han i en hand när han syna ner min 9 hög, och har hört hur han pratar med sina bordsgrannar på andra sidan hur konstigt jag spelar.

Blinds 600 1200 med ante.. en engelsman höjer upp till 3500, fransmannen synar.. jag med 19k i BB hittar AK o ställer. Engelsmannen viker och fransmannen synar mig med KQ spader.. sweet tyckte jag tills floppen kom med spader J9.. då visste ja det va kört.. turn döda allt hopp med spader T.. str8flushen o gonatt.. tomtne fick alla mina chips.. 45k potten med avg på 25 hade varit fint, men dock...

 

Imorgon blir det en 300$ deepstacker igen och går det inget bra där ska jag inte lira alls mer den dagen. Är totalt less för tillfället.. så får se vad som händer... åker hem på lördag iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så... vegas resan närmar sig sitt slut. Vilket känns skönt, dels för man blir lätt mätt på vegas samt att det gått tokallt, men framförallt slippa den outhärdliga värmen.. 40+ nu varje dag, inget för en kallblodig svensk.

Här är beviset på den bittra sanningen:

 

20070623121712.jpg

 

drygt 8k i turnerings entries och ca 1500 i vinster, fattar vem som helst att det inte gått som man tänkt, men men.. sån e ju pokern. gick ju ändå plus på resa iom stars klonken och även en del plus på CG på nätet.

 

LYCKA TILL ALLA ANDRA SVENSKAR SOM FINNS KVAR OCH SOM KOMMER TILL MAIN EVENT.

 

over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...