Gå till innehåll

Är du en Fisk  

52 medlemmar har röstat

1. 1. Är du en Fisk

• Alltid
      22
    • Ibland
      30

Recommended Posts

Postad

Tjenare alla gamers, här kommer min inte så speciella dagbok till pf ! :shock:

Heter Sebastian och är 19 år, har spelat poker på nätet i ca 3 år då jag började med freerolls på expekt och Ladbrokes, efter det har mitt pokermissbruk bara växt och växt och nu sitter man här och skriver en pokerdagbok, hur gayigt är inte det på en skala:roll: .

Har totalt sett spelat "seriöst"(om man kan kalla det så) i 1 år och det har gått hyffsat, några tusenlappar i månaden har det blivit i alla fall. Men nu vill jag upp några stakes och skriver därför denna dagbok för att kontrollera tilten. Wish me luck... :mrgreen:

Spelar enbart på svenska spel men är tänkt att gå över till någon sida med rakeback lite senare, antagligen NordicBet. Men detta bara om rullen växer sig hyffsat stor.

• Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

2007-06-30

Nuvarande rulle: 2605

Målet fram till Juli:

Bankrulle på 6000kr, kommer att nå det målet genom spel på 1 – 2 kr blinds, turneringar, sng och om det går bra skottning på 2.5 - 5 kr.

Postad

Dag 1-2 2007-05-30/31 07.40

Nuvarande rulle: 2929kr

Hur gick det: 324+

Hur länge spelade jag: 15 timmar.

Kvar till månads mål: 3071kr

Kommentar till spelet:

Började med att slaska bort ca 1000 kr under natten till idag, mycket utdragningar, mycket tilt, mycket dåligt spel. Sen nästa dag började det gå bättre. Hade stor framgång i mina sng men mindre i cash gamet. Sen lyckades jag klonka 500 kr på två mini turneringar under nästa natt och sen lossnade även cash game spelet. En härlig comeback. :-)

Postad

Dag 3 2007-06-01 01.00

0Nuvarande rulle: 3432kr

Hur gick det: 507+

Hur länge spelade jag: 4h

Kvar till månadens mål: 2568kr

Kommentar till spelet:

Idag gick faktiskt allt ganska hyffsat, både cash gamet och mina sng. Märkte själv att jag spelade väldigt aggro idag och inte samma gamla vanlia weak-tighta grinding nabbes. Jag är väl medveten att det ger lite större svängningar men om jag kan utveckla det spelet så finns det mycket pengar att hämta. Det enda som inte gick bra idag var 2 st mtt jag spelade. En 200 kr och en 50 kr, åkte efter första halvtimman på båda efter att ha hittat lite tilt. Nu skall jag nog sova, har fått tillbaka dygnsrytmen någorlunda nu.

För vi har tagit studenten för vi har tagit studenten... inte jag :cry:

Postad

Dag 4 2007-06-02 03.30

Nuvarande rulle: 3859kr

Hur gick det: 427+

Hur länge spelade jag: 3 ½h

Kvar till månadens mål: 2141kr

Kommentar till spelet:

En session som gick väldigt upp och ner, var som mest uppe på 4300 kr tror jag och som mest nere på 3400kr tror jag, ganska stora swings när jag har en sådan liten rulle :roll: .

Plussade på både sng och cashgame idag. Hade några tråkiga händer, bland annat ett topp sett med 99. Jag raisar 2/3 pott fi dubblar mig jag raisar potten han synar. Turn landar en tredje ruter och jag bettar han all in (lite över potten). Naturligtvis har han färgen.

Inget speciellt med den handen vet inte ens varför jag har skrivit ner den. Var nog lite tiltad vid tillfället :oops:

Postad

Dag 5 2007-06-03 09.00

Nuvarande rulle: 4110kr

Hur gick det: 251+

Hur länge spelade jag: 5h

Kvar till månadens mål: 1890kr

Kommentar till spelet:

En av mina bättre sessioner om man ser till spelet, att det slutade med plus känns smått otroligt efter mina bad beats idag. Förlorade 5 stycken 500 kr potter och i tre av dem var jag jätte favorit på flopp. I den första hade jag J-J, raisar 5xbb får en syn. Flopp. J 9 4, bettar pott får en syn. Turn en Q. Bettar flopp igen, får en syn, river en K. Nu har jag 120 kr kvar och potten ligger på 120 kr, det finns en hand som slår mig nu tänker jag, och det är Q 10. Men eftersom det är en jätte tomte jag möter chansar jag och trycker in, finns ju fler händer jag slår än som jag är slagen av om man säger så. Får en syn och tomten visar upp en 6 10 of. Hmm han synade alltså 5xbb preflop med den monster handen och sen synade han en pott bet på en backdoor straight på flopp.

Var uppe lite och skottade på 2.5 – 5 kr också med 300 kr. Efter att ha spelat där en timma plockar jag upp en 9-9. Jag raisar på knappen upp potten till 4xbb och får ett omslag av en agressiv spelare upp till 10bb. Jag synar och floppen landar. 10 7 5. Fi betar blixtsnabbt ut 120 kr. Efter att ha spelat mot honom ett tag känns beten som två överkort och jag ställer in. Får en syn och han visar en AK. Turn A river A.

I den tredje handen hade jag en 5-4s. Synar en bet innan flopp på 4bb. Floppen landar K 10 2 alla i spader. Jag bettar pott direkt, får omslag av den största tomten på bordet. Jag ställer in mina 280 kr och får en blixt syn. Super fisken visar upp en Q 7 of med Q i spader. Turn spader 6.

Förlorade också två stora potter den ena en färg mot kåk och den andra en stege mot kåk. Spelade en ganska agressiv spelstil och lyckades stjäla mycket potter på flopp turn och river. Fick också en del fina träffar och fiskarna betalar gärna av med sina toppar. Funderar med att vänta lite med att skotta högre upp mer eftersom det finns mycket värde på 1-2 kr blindsen just nu känns det som, speciellt på natten och det är ju då jag lever

Postad

Dag 6 2007-06-04 01.20

Nuvarande rulle: 4535kr

Hur gick det: 425+

Hur länge spelade jag: 2h

Kvar till månads mål: 1465kr

Kommentar till mitt spelet:

Är just nu på semi tilt känner jag, har spelat 5 stycken sng och kommit in the money i en. Har haft en sådan ruskig otur i tre av dem. Förlorar alla överlägen spelar ingen roll känns det som. Sen i cashgamet så ställer man all in på turn med AA och floppat A, får en syn av monsterfisken själv som sitter med ett håldrag, en 6 2a of, klonk på river och där sitter hans stege. Ska ta en cigarett sen lira lite mer sng, kanske blir en minus dag idag, skall försöka vända på det!

Det blev en trevlig comeback. Laddade upp 5 stycken nya sng, två stycken 10bord och tre 5 bord. Blev in the money på 4 av dem, känner att jag börjar bli trött och slutar därmed för dagen. 6 plussdagar irad känns skönt i alla fall...

Postad

Dag 7 2007-06-05 01.00

Nuvarande rulle: 4493kr

Hur gick det: 42-

Hur länge spelade jag:4h

Kvar till månads mål:1507kr

Kommentar till spelet:

23.00 - Sitter just nu och spelar sng, är på min 8onde som håller på just nu. Har inte hamnat ITM i någon av dem, och det beror INTE på utdragningar och ruskig otur utan (nästan) enbart på dåligt spel. Har nog till och med vunnit mer 50-50 än jag förlorat och vunnit mina 70-30 så allt detta måste betyda att jag spelar sjuuuukt dåligt. Är på semi tilt och ska spela denna sista som jag är inne på och sen blir det cigarett och antagligen mer lir. Rullen är just nu på 4278 kr , inräknat att jag reggat en 200 kr tour som börjar om 10 min. Wish me luck.

Van den sista sttn iaf. Så nu ligger rullen på 4578 kr!

00-06: det är så jävla trist- När man spelar bra istället åker man på oflytet 70 kvar i turneringen av 200. Sitter på knappen med 99. Fisken innan mig dubblar blinden som är på 100-200. Jag ställer in med ca 4 k. Tomten har 1800 kvar och bestämmer sig för att syna med sin A 4a. Jag är inte säker, men teorin till synen är att båda korten har samma färg. På turn ett A. Sitter nu med ca 2000 marker kvar. Får en A6a suited och ställer in. Small blind synar med en A4a och floppar 4an. Cashgamet går okej och min rulle ligger nu på 4740 kr. Trist då första priset låg på 11 k.

Spelet blev inte bättre sen heller, gick lite plus på cash gamet innan jag tiltade bort ett helt inköp på HU

Postad

Dag 8 2007-06-08 01.40

Nuvarande rulle: 5862

Hur gick det: 1369+

Hur länge spelade jag:5h

Kvar till månads mål: 138kr

Kommentar till spelet:

Ja vad ska man säga, om dag nummer 7 var helvete var detta himmelrike. Det mesta stämde, spelade ungefär 7-8 st sng och kom itm kanske på alla utan två stycken, cashgamet flöt också på min hitills största dags vinst i dagboken var ett faktum. Den enda missen var en satelit jag spelade. Har precis kommit hem till mitt hus och surfar på en grannes internet genom mitt trådlösa. 1an i sng fick komma till turneringen prispallen. Lyckades ta mig hela vägen till HU men just då så dog mitt internet. Monster tilt efter det och jag har därmed lagt ett löft. Inget spel tills jag har ordnat med det nya bredbandet eller att grannens internet blir mer stabilt. Att det skulle bli mer stabilt känns inte speciellt troligt så nu blir det inte så mycket spel antagligen.

Månadens mål är nu nästan avklarat och jag skall fundera ut ett ”bonus” mål för månaden.

Postad

Dag 9 2007-06-09 00.30

Nuvarande rulle: 9808kr

Hur gick det: 3946+

Hur länge spelade jag: 8h

Kvar till månads mål: Avklarat!

Kommentar till spelet:

Fick en fin klonk på min favorit turnering där det alltid brukar att gå bra. En short handed turnering där första priset låg på 4200 kr. Lyckades också kvala in till veckopotten delfinal som går imorgon värd 400 kr. Var också riktigt nära prispallen men föll i heads upp trots stort markövertag. I turnering skall det påpekas att jag var bara all in en endå gång innan final bord och då var det en 50/50, så hade ingen jätte tur utan klarade mig bra på att stjäla blinds.

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Postad

Dag 10 2007-06-10 01.00

Nuvarande rulle: 10230kr

Hur gick det: 422+

Hur länge spelade jag: 5h

Kvar till månadens mål: Avklarat.

Kvar till bonus mål:

Kommentar till mitt spel:

En helt okej dag på cash game borden, sämre gick det i mina sng och mitt kval till veckopotten. I kvalet var det inget att snacka om, det var inte min turnering. Trots att jag tripplade upp mig efter 5 händer åkte jag ganska fort. Detta på grund av en stor dos av otur. Förlorade en all in där jag hade övertag 80-20 på flopp. En all in pre flopp med 70-30 och en AK mot AK. I mina sng stämde inget alls oflyt plus lite dåligt spel gjorde att det inte blev några fina vinster idag. Spelade också sateliten till tureneringen prispallen där vinnaren fick komma med till turneringen, kom till HU igen med ett ganska så stort markövertag 7000 mot 3000 men det räckte endå inte hela vägen. Mitt bonus mål denna månaden blir att komma upp till 20 k. Lyckas jag med det får jag lov att plocka ut 2 k från min rulle och spendera på lite trevliga saker :mrgreen:

Postad

Sen i cashgamet så ställer man all in på turn med AA och floppat A, får en syn av monsterfisken själv som sitter med ett håldrag, en 6 2a of, klonk på river och där sitter hans stege.

Hahaha har du kollat på pokermiljonen!?, den där äckliga fisk kommentatorn från skåne säger "en" hela tiden, usch vad fult det är.

gl med pokern! ska bli roligt att se hur det går för dig!

Postad
Hahaha har du kollat på pokermiljonen!?, den där äckliga fisk kommentatorn från skåne säger "en" hela tiden, usch vad fult det är.

gl med pokern! ska bli roligt att se hur det går för dig!

Haha nej har faktiskt inte kollat på något avsnitt alls iår :)

Funderar på att gå ut i solen och glassa lite men blir nog en session poker först..8-)

Skall kanske också nämnas att jag bara spelar SH på cash game borden.

Postad

va faaan, kom till HU igen i prispallen satelliten och där åkte jag som vanligt, lite lagom tiltad nu så skriver av mig här.

Har iofs gått ganska bra idag. 500+ på svenska spel.

Satte också in 50$ på party poker för att få lite omväxling och den rullen ligger just nu på 170$

Tänkte lägga in några HHs men veti nte riktigt hur man gör:oops:

Någon vänlig själ som vill förklara för mig kanske:-)

Postad

Tiltade bort det mesta av pengarna på party poker efter att ha fått en del äckliga utdragningar på mig. Efte rpromenad, bad och cigg blev det bättre.

Spelade nyss en short handed turnering på Svenska spel där jag lyckades komma 5a. Vinsten blev 1365kr, helt okej.

Nuvarande rulle på SvenskaSpel: 11666

Party poker: 52$:roll:

Postad
va faaan, kom till HU igen i prispallen satelliten och där åkte jag som vanligt, lite lagom tiltad nu så skriver av mig här.

Har iofs gått ganska bra idag. 500+ på svenska spel.

Satte också in 50$ på party poker för att få lite omväxling och den rullen ligger just nu på 170$

Tänkte lägga in några HHs men veti nte riktigt hur man gör:oops:

Någon vänlig själ som vill förklara för mig kanske:-)

Partypokers handhistorys ligger i mappen du har installerat partypoker i ..typ c:/program/partypoker/handhistorys..

LYCKA TILL

Postad
Partypokers handhistorys ligger i mappen du har installerat partypoker i ..typ c:/program/partypoker/handhistorys..

LYCKA TILL

OKej, men jag tänkte mer på HH ifrån Svenska spel för det är där jag spelar mest :) Vart spelar du själv och vilka stakes?

Postad

Sitter och tiltar på Svenska spel nu. Min rulle låg igår på 12500kr och nu är jag nere på 11 k. Haft en riktig tung sng period hela dagen och cash gamet har inte heller lyckats. Tog en promenad nyss för att få bort tilten och sätter igån och spelar nu igen!

Postad

Lyckades efter många om och men kvala in till prispallen, så nu hoppas jag på jätte Klonk! Lite skoj att två av mina kompisar också kvalade in, gl till oss.

Annars har allt gått gansak uselt. Tappat diciplinen helt och ligger på 10 k. Har därför satt in en gayig spelgräns som gör att jag bara kan loosa 800 per dag. Skall ha kvar denna tills jag får tillbaka respekten för pengarna

Postad

Det blev en trevlgi klånk på 500 kr turneringen idag på svenska spel. Kom 3a och kammade därmed hem ca 10k. Annars var inte mitt spel något att hurra för, spelade riktigt uselt på cash gamen och mina sng. I prispallen kom jag 45a av 50 tror jag. Får hoppas att jag skärper mig med mitt spel!

Postad

Dag 11-12-13 2007-06-13 17.30

Nuvarande rulle: 10206kr

Hur gick det: 1400-

Hur länge spelade jag: 20h

Kvar till månadens mål: Avklarat

Kvar till bonus mål: Avbrutet

Kommentar till mitt spel: