animalplanet Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 Denna hand tiltade mig lite, HUR FAN kan han syna på turn där. 49BB! Trodde först lägre flushdrag, när A kommer känner jag mig trygg med handen. Set hade han nog raisat på den dragiga floppen. Korrekt spelat? Checka på turn finns väl inte? om man inte tror han har monster? Hur hade ni gjort? Postar här hela handen, ingen badbeat whine, bara en HH som funkar med hela historien direkt. Diskutera gärna olika vägar Seat 1: domiN06 ($67.55 in chips) Seat 2: pascam ($31 in chips) Seat 3: fruntz ($27.05 in chips) Seat 4: RoastBeans ($145.70 in chips) Seat 5: player20007 ($51.50 in chips) Seat 6: HERO ($101.20 in chips) Seat 7: eindringling ($99.55 in chips) Seat 8: SlightlyMad7 ($93.65 in chips) Seat 9: bouffardjf ($75.55 in chips) Seat 10: Deltahedge ($187.95 in chips) , ANTES/BLINDS SlightlyMad7 posts blind ($0.50), bouffardjf posts blind ($1). PRE-FLOP Deltahedge folds, domiN06 folds, pascam bets $3, fruntz folds, RoastBeans folds, player20007 folds, HERO bets $9, eindringling calls $9, SlightlyMad7 folds, bouffardjf folds, pascam calls $6. FLOP [board cards ,, ] pascam checks, HERO bets $22, eindringling calls $22, pascam folds. TURN [board cards ,,, ] HERO bets $49, eindringling calls $49. RIVER [board cards ,,,, ] HERO bets $21.20 and is all-in, eindringling calls $19.55 and is all-in. SHOWDOWN HEROshows [ , ] eindringling shows [ , ] eindringling wins $206.60. Citera
ackeman Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 Ja det är väl inte mycket att säga. Shit happens, tycker du spelar den som man ska. Bra bettat på alla gator. Citera
animalplanet Postad 8 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 8 Juni , 2007 Ja det är väl inte mycket att säga. Shit happens, tycker du spelar den som man ska. Bra bettat på alla gator. Låter bra. Mot denna snubbe hade jag ingen read, men mot en ybertight hade jag nog gått ner till checkcall turn. Men fler tips? Kanske är överspelat? En av mina mer aggressiva AK spel. River tänkte jag bara, har så lite kvar så kan lika gärna pusha skiten. Citera
heimdall87 Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 River tänkte jag bara, har så lite kvar så kan lika gärna pusha skiten. Afan. Citera
Badjes Postad 9 Juni , 2007 Rapport Postad 9 Juni , 2007 Jag checkar turn här nästan jämt. Ess är ett scarecard, stackarna är grunda, liten risk att bli utdragen och värdet att få in pengar från bluffar/semibluffar och händer som inte skulle våga syna ett turnbet men kanske ett riverbet är större än värdet att kunna pusha river, då skillnaden bara är $21. C/R all in är det ända rätta, vi vill spela om stackar och det finns ingen anledning att vänta med att få in dom sista kronorna. Detta är förstås mot en okänd Fi, har man anledning att tro att han spelar löspassivt så skulle jag ta din linje, kanske ett lite mindre turnbet för att hålla JJ-händer inne hela vägen. River är en enkel värdepush, du har bäst hand nästan jämt och han foldar sällan. Enda andra alternativet är förstås checksyn och den linjen suger då det är väldigt troligt att han aldrig bluffpushar missade drag med ett bett på bara några procent av potten aka ingen FE. Citera
decoy Postad 9 Juni , 2007 Rapport Postad 9 Juni , 2007 Att checka turn med denna floppen är helt fel. Tycker du spelat handen rätt, men - shit happens. Citera
Recommended Posts