Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur skiljer sig er spelstrategi i enbordare med ett pris jämfört med en "vanlig" prisstruktur med tre priser, förutsatt att motståndet är på samma nivå?

Är ni mer aggressiva från början, halvvägs in i turneringen, eller kör ni på som vanligt? Bubblan försvinner ju, så med fyra spelare kvar blir det naturligtvis lite annorlunda, men är det mer att tänka på?

Bakgrunden är att i vanliga sng med tre priser kommer jag i pengarna skapligt ofta (med samma motstånd) och det är inte heller så att jag har ovanligt många tredjeplatser. Tvärtom har jag fler första- och andraplatser än tredjeplatser, men min satellitstatistik är usel.

Postad

Vad menar du med att "bubblan försvinner"? Bubbeleffekten är ju större i satellit-SnGs jämfört med vanliga SnGs.

Postad
Jag skrev två (?) artiklar om just detta på poker.se för typ ett år sen.

Och jag läste dem säkert, men tydligen fattade jag inte vad jag läste. Ska genast leta upp och göra ett nytt försök. Tack för tipset!

Postad
Vad menar du med att "bubblan försvinner"? Bubbeleffekten är ju större i satellit-SnGs jämfört med vanliga SnGs.

Jag menade helt enkelt att den flyttas från 4-3 till HU, men utveckla gärna. Så fort det blir ett pris istället för tre förvandlas jag till en fisk och eftersom jag inte fattar varför behöver jag all hjälp jag kan få.

Hittade förresten bara en Ola-artikel http://www.poker.se/artikel-666-strategi-for-satelliter.html, men den rekommenderas varmt.