sturedenstore Postad 7 Juni , 2007 Rapport Postad 7 Juni , 2007 Inga reads precis satt mig vid bordet Full Tilt Poker Game #2603102206: Table Hargrove (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 4:38:58 ET - 2007/06/07 Seat 1: Chamouth ($51.60) Seat 2: kso621 ($20.45) Seat 3: HERO ($52) Seat 4: JBMoney ($49.50) Seat 5: jawa5121 ($84.80) Seat 6: XZJK ($20.45) kso621 posts the small blind of $0.25 HERO posts the big blind of $0.50 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO JBMoney raises to $1.25 jawa5121 folds XZJK folds Chamouth folds kso621 folds HERO raises to $3.50 JBMoney calls $2.25 *** FLOP *** HERO bets $5 JBMoney calls $5 *** TURN *** HERO bets $9 JBMoney raises to $18 HERO calls $9 *** RIVER *** Citera
Jerico Postad 7 Juni , 2007 Rapport Postad 7 Juni , 2007 Check - evaluera hans bet. Foldar nog om det kommer en stor kanon här. Citera
jeneqvist Postad 7 Juni , 2007 Rapport Postad 7 Juni , 2007 Sitter och funderar lite över turnspelet, e det verkligen så bra att bomba en andra tunna på turn i en reraisad pot när vi plockar upp 12 outs, känns som vi gärna vill se river och inte få in för mkt deg på turn, som spelat synar jag bara mindre bet på´river då det ända du slår är KK i stort sett och den bettar han nog sällan här! Citera
sturedenstore Postad 7 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2007 Sitter och funderar lite över turnspelet, e det verkligen så bra att bomba en andra tunna på turn i en reraisad pot när vi plockar upp 12 outs, känns som vi gärna vill se river och inte få in för mkt deg på turn, som spelat synar jag bara mindre bet på´river då det ända du slår är KK i stort sett och den bettar han nog sällan här! Anledningen att jag betar turn är: Min erfarenhet av nivån är att många spelare generellt sett synar med marginella händer på floppen, andra par, underpocket osv. Men tenderar att släppa dessa händer mot ytterligare bet på turn, så jag kände att det var mycket troligt att få en fold på turn, dessutom har jag 12 outs till en riktigt bra hand som kan bli svår att sätta mig på om jag skulle träffa. Citera
jeneqvist Postad 7 Juni , 2007 Rapport Postad 7 Juni , 2007 Förstår tankegången, men i mitt tycke gillar jag turnbetten mer om turn blankar gentemot din hand, dvs. du kan lätt lägga för res. Citera
Badjes Postad 7 Juni , 2007 Rapport Postad 7 Juni , 2007 Förstår tankegången, men i mitt tycke gillar jag turnbetten mer om turn blankar gentemot din hand, dvs. du kan lätt lägga för res. Håller med, skulle spara turnbettet till nån fi man vet är passiv. river c/f om han bettar ordentligt, tror han väldigt sällan bluffar här med minraisen. QJ/set nästan varje gång. Tillochmed om han satt och var noob med AQ/AJ är du slagen. Citera
decoy Postad 7 Juni , 2007 Rapport Postad 7 Juni , 2007 Checka river. Turnbetet från Fi indikerar två par eller mer. Alltför hårt riverbet från Fi: kasta. Citera
jozoa Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 Check-folda river. Håller med ovanstående talar där du bör bet/folda turn om den blankar. Nu är det idiotiskt att beta ut... Citera
Recommended Posts