Gå till innehåll

Live, homegame, anar fusk, hur bevisa?


lost

Recommended Posts

Men herregud, hur svårt är valet?

 

Har du cojones så pratar du med vännen - som du tydligen känt i 10 år - och konfronterar honom. Du berättar att du sett vad han har gjort, men har inte sagt något eftersom du ville prata med honom privat och ge honom en chans att ändra på sig. Lyssnar han inte på dig då så inför ni engelskt giv - alternativt väntar tills hans fuskar igen och då uppmärksammar andra om det

 

Saknar du cojones så bestämmer ni att införa engelskt giv - utan att ha konfronterat fuskaren.

 

Det låter som om andra också märkt att han fuskat, men alla av er drar er för att prata om det.

 

Det absolut fegaste tycker jag är att inte säga något till killen om detta, och sen säga upp vänskapen med honom. Om du är modig nog att säga upp en 10 årig vänskap för fusk vid pokerbordet så borde du vara modig nog att konfrontera honom + ändra till engelskt giv så ni slipper liknande situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men herregud, hur svårt är valet?

 

Har du cojones så pratar du med vännen - som du tydligen känt i 10 år - och konfronterar honom. Du berättar att du sett vad han har gjort, men har inte sagt något eftersom du ville prata med honom privat och ge honom en chans att ändra på sig. Lyssnar han inte på dig då så inför ni engelskt giv - alternativt väntar tills hans fuskar igen och då uppmärksammar andra om det

 

Saknar du cojones så bestämmer ni att införa engelskt giv - utan att ha konfronterat fuskaren.

 

Det låter som om andra också märkt att han fuskat, men alla av er drar er för att prata om det.

 

Det absolut fegaste tycker jag är att inte säga något till killen om detta, och sen säga upp vänskapen med honom. Om du är modig nog att säga upp en 10 årig vänskap för fusk vid pokerbordet så borde du vara modig nog att konfrontera honom + ändra till engelskt giv så ni slipper liknande situationer.

 

PRAISE THE LORD SWEDE IS BACK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud, hur svårt är valet?

 

Har du cojones så pratar du med vännen - som du tydligen känt i 10 år - och konfronterar honom. Du berättar att du sett vad han har gjort, men har inte sagt något eftersom du ville prata med honom privat och ge honom en chans att ändra på sig. Lyssnar han inte på dig då så inför ni engelskt giv - alternativt väntar tills hans fuskar igen och då uppmärksammar andra om det

 

Saknar du cojones så bestämmer ni att införa engelskt giv - utan att ha konfronterat fuskaren.

 

Det låter som om andra också märkt att han fuskat, men alla av er drar er för att prata om det.

 

Det absolut fegaste tycker jag är att inte säga något till killen om detta, och sen säga upp vänskapen med honom. Om du är modig nog att säga upp en 10 årig vänskap för fusk vid pokerbordet så borde du vara modig nog att konfrontera honom + ändra till engelskt giv så ni slipper liknande situationer.

 

Jag har inga planer på att mobba honom eller lämna honom ute ur gruppen bara sådär. Det ska inte behövas att jag ska konfrontera honom för att han ska sluta fuska ju, har han överhuvudtaget någon som helst respekt för oss så inser han nu i efterhand vad han har gjort mot sina närmaste vänner och slutar upp med det omedelbart.

 

Tycker som någon skrev här tidigare att sätta upp klara och tydliga regler för den som dealar och därmed kommer han förstå varför jag fått för mig att införa dessa regler sådär plötsligt. På detta vis undviker jag ett jobbigt samtal med honom men samtidigt ger jag honom en ny chans att sluta fuska.

Detta eftersom jag vet att han kommer bli "defensive" så fort jag öppnar munnen och anklagar honom för att ha fuskat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PRAISE THE LORD SWEDE IS BACK

 

Jag tycker att detta förtjänar en egen tråd.

 

Jag blev så till mig när jag såg detta så att jag ringde upp min sambo och med stor inlevelse berättade om vad som hänt idag. Hon påpekade då att hon inte kännde till pokerforum, att hon inte kände till eller känner någon Swede och lite syrligt lade hon till med slutklämmen att hon visst inte kände mig heller så pass bra som hon trodde...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att detta förtjänar en egen tråd.

 

Jag blev så till mig när jag såg detta så att jag ringde upp min sambo och med stor inlevelse berättade om vad som hänt idag. Hon påpekade då att hon inte kännde till pokerforum, att hon inte kände till eller känner någon Swede och lite syrligt lade hon till med slutklämmen att hon visst inte kände mig heller så pass bra som hon trodde...

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att detta förtjänar en egen tråd.

 

Jag blev så till mig när jag såg detta så att jag ringde upp min sambo och med stor inlevelse berättade om vad som hänt idag. Hon påpekade då att hon inte kännde till pokerforum, att hon inte kände till eller känner någon Swede och lite syrligt lade hon till med slutklämmen att hon visst inte kände mig heller så pass bra som hon trodde...

 

:D

 

Haha, inte nog med det, loggat in tre gånger idag + att jag lirat 25 min poker. Helt otroligt

 

Fan, trodde inte det skulle finnas folk här som kommer ihåg mig. Verkar ju vara rätt många nya här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge igen med samma mynt !

 

Bestäm med resten av kompisarna att ni ALLTID lägger er när han är dealer.

Lägg upp tecken så ni enbart spelar mot honom när han är med i en pott... ni kan på ett diskret sätt visa vad ni har på hand genom olika tecken med fingrar, snusdosa, rycka i tishan, ställa er upp och yla 10 gånger eller något . ...jaja finns massor av sätt föra att visa att någon har stål.

 

Fanns 2 killar som höll i turneringar runtom där jag bodde.... dom lyckades alltid komma i finalbord och oftast slutade med att ena "förlorade" allt till "kompanjonen" för att sedan dela vinst... dessa hadde inget kul när det uppdagades !

 

Men som sagt, ge tillbaka med samma mynt, och va fan gör det om han kommer på er !?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit med om samma sak. En kille i vårat homegame som vi tror fuskar med korten. Vi har inte gjort något än men ska ta tag i det nästa gång de händer. Tex så när vi spelade sist och han gav så fick han AA och settade floppen. När han gav nästa gång settade han 77. Men tji fick han för de när han blev utdragen mot runner runner färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De senaste inläggen kan TS följa om du vill förstöra en homegame...

 

herregud vilka tips....

 

- ge igen med samma mynt

- slå han på käften (tidigare i tråden)

- alla folda

 

 

är det ingen som har ryggrad? För fan, ge mig killens telefonnummer så ringer jag upp och berättar för honom att hans kompis sedan 10 år tillbaka inte vågar berätta för honom att de upptäckt att han fuskar, så istället skriver han om det på ett internetforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte läst alla inlägg men Barry Greenstein tar upp ett liknande fall i sin bok och deras lösning var busenkel och EV+.

 

Jag menar killen är en dålig spelare som förlorar pengar när andra dealar men fuskar när han dealar? Att konfrontera honom är värdelöst för då förlorar man en fisk.

 

Barry o hans vänner löste problemet genom att varje gång fuskaren dealade så foldade alla oavsett vad de hade.

Kompisen vann sb o bb o det är inte mycket i en cashgame. Men så förlorade han istället när andra dealade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns faktiskt fler faktorer i livet än EV+ i poker.

 

När man börjar placera in vänner och sociala träffar i EV+ och EV- träsket börjar man få problem tycker jag - fast det är ju min högst personliga åsikt.

 

Personligen skulle jag tycka det var mycket konstigt att vinna pengar från en polare (som man var vän med långt innan och utanför pokervärlden) i längden. Spelar därför endast för struntsummor med polarna. Det viktiga där är ju det sociala och allt skitsnack runt omkring. Därför är det mesta man kan förlora en kväll runt 100 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jisses.... Han skulle ju lika gärna kunna sno rakt ur era plånböcker, vad skulle ni sagt då ?

 

En person som snor mej på pengar (likställer fusk inom kortspel samma sak som ren stöld) är inte min vän, och kommer aldrig att bli... En tjyv som snor av sina vänner är den värsta sorten tjyv man kan hitta.

Jag tycker spöstraff och livstids banning både som kompis och spelare är en bra grej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt upp en videokamera, ev en webcam dolt i rummet över fuskarens plats. Hitta sen på en idé så alla lämnar rummet. Fuskblandar han, så borde han ju se sitt läge här å då har ni bevis mot honom. Se till att det är han som blandar när ni lämnar rummet.

 

Jag vet en som borde sagt att detta var anledningen.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...