TheoneXXL Postad 6 Juni , 2007 Rapport Postad 6 Juni , 2007 Denna tråden är till för att folk ska få en uppfattning om vad som skiljer dom bra spelarna från dom dåliga Mina förslag. Teoretiska kunskaper om spelet Disciplin Bankrulle-krav För att kunna vinna pengar på poker i längden så anser jag att man måste ha alla dessa krav uppfyllda jag vågar påstå att det är i princip omöjligt att vinna pengar under LÅNGA PERIODER utan dessa egenskaper Man ska förstå spelet och kunna analysera och förstå hur en annan spelare tänker. Man ska veta hur man på bäst sätt agerar efter det. Och man måste ha en del matematiska kunskaper. Du måste ha en bra rulle så du kan känna dig trygg på din nivå och ta det lugnt när du går upp i nivå. Du behöver inte stressa. Sist men inte minst så får man aldrig tilta för då minskar din EDGE mot dina motståndare. Lär er att kontrollera er. Varför ska du blir sur när någon vinner en pott mot dig? Så länge du har fått in hans pengar med oddsen på din sida så är han torsk och du vinande i längden. Försök att se spelet på långsikt och inte på 1-2 dagar. När jag vinner mycket pengar under ett par dagar spelar det inte så stor roll för mig. Det ända som är viktigt är hur det går i längden precis som med ett vanligt arbete så är det viktiga hur din löneökning är i längden. Ja ja hoppas ni orkade läsa mina tankar Mvh/Theone Citera
Hampus90 Postad 6 Juni , 2007 Rapport Postad 6 Juni , 2007 Jag tror att bankrulle-krav och Disciplin är väldigt viktig...ofta väldigt mycket viktigare än känsla för spelet! Citera
heltok Postad 6 Juni , 2007 Rapport Postad 6 Juni , 2007 tableselection är bra med. spelar ingen roll om man är 10e bäst i världen om man sitter på samma bord som de 9 bästa... Citera
Pemmsen Postad 6 Juni , 2007 Rapport Postad 6 Juni , 2007 Jag tror de har välidgt mycket att göra med Diseplinen! Källa: Egna erfarenheter Citera
vetgirig Postad 6 Juni , 2007 Rapport Postad 6 Juni , 2007 En bra spelare gör färre misstag än en dålig spelare. Citera
Neuen Postad 6 Juni , 2007 Rapport Postad 6 Juni , 2007 Förmåga att kunna analysera sig själv... Citera
Gäst Postad 6 Juni , 2007 Rapport Postad 6 Juni , 2007 Tror att engagemang är det absolut viktigaste. Utomstående ser bara pengarna en viss person tjänar på sitt spel men inser inte hur enormt mkt tid som läggs ner, både på spel och analys osv. Citera
Jerico Postad 7 Juni , 2007 Rapport Postad 7 Juni , 2007 Grundläggande: Inte vara mentalt labil på nåt sätt Ha en viss förmåga att tänka logiskt Att kunna engagera sig i något under en längre tid utan att tröttna Uppfyller man inte dessa är det nog rätt kört från början... Att öva upp: Moneymanagement Table selection Känsla för position Handläsning Olika standardlinjer för vanliga situationer Och en massa annat tjafs... Dessa grejer kan man nog lära sig med tiden om man uppfyller de grundläggande kraven. Citera
Apelsinjuice Postad 7 Juni , 2007 Rapport Postad 7 Juni , 2007 En klassiker är väl ungefär: Det som skiljer än bra spelare från en dålig är inte hur mycket han/hon vinnar, utan hur lite han/hon förlorar. Sedan diciplinen antagligen. Samt att kunna tänka i alla olika nivåer, typ: Jag har! Jag tror han har! Jag tror han tror jag har! Jag tror han tror jag tror han har! Jag tror han tror jag tror han tror jag har! Jag tror han tror jag tror han tror jag tror han har! osv. Det är väl en grund för att göra avancerade spel i t.ex slutskedet på en större turnering, eller HSP: http://youtube.com/watch?v=ojeRwWIdQBM Citera
Jerico Postad 7 Juni , 2007 Rapport Postad 7 Juni , 2007 Fast nivåtänkande högre än "jag tror han har!" behövs knappast för att bli en vinnande spelare på nivåer ända upp i midstakes, högt upp i nivåerna dock lär det ju behövas. Citera
XaaL Postad 7 Juni , 2007 Rapport Postad 7 Juni , 2007 http://youtube.com/watch?v=ojeRwWIdQBM Fast den handen är det ju bara att dega i Citera
draft Postad 7 Juni , 2007 Rapport Postad 7 Juni , 2007 Finns väl mycket som skiljer och för att nämna några saker man bör kunna och/eller ta hänsyn till: * Position * Pottkontroll * Värdebeta/betsizes * Kunna folda starka händer * Odds och outs * Stackstorlekar * Vara the aggressor * Image * Reads * Bluffa * Put the pressure on fi, få dem att göra misstag * Etc...listan är lååång Ganska basic men det Jerico sa om standardsituationer är viktigt eftersom de förekommer under varje session typ. Sen är det andra egenskaper som är bra med och även det nämnts tidigare, moneymanagement, bara spela när du är på topp, inte tilta, veta dina begränsningar och spela efter detta, bara spela för pengar du har råd att förlora...m.m. Mycket av detta går handihand. Citera
AbcPokerBot Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 Bra spelare: Vinner maximalt och förlorar minimalt i så många potter som möjligt. Diciplinen är A till Ö Anpassar sin spel stil något till bordet. I allmänhet spelar som en maskin och börjar inte tilta pga. bad beats osv. Citera
Swede Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 har väl inget nytt att tillföra denna tråden förutom att: - En bra spelare vet när han skall folda en bra hand. Alldeles för många spelare tänker "men jag har redan investerat så mycket", "jag har AA och måste se vad tomten synade med preflop" etc. Citera
Sylwester Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 En bra spelare tvingar motspelaren till ett beslut om alla hans marker. Citera
ebisumaru Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 En bra spelare tvingar motspelaren till ett beslut om alla hans marker. Table "TURBO" MarshHarbour Seat 1: Svalle1 ($819.00 in chips) Seat 3: HERO ($642.10 in chips) Seat 5: soggysat ($848.30 in chips) Seat 6: vincentbaines ($1,426.34 in chips) Seat 8: XtomXX ($445.80 in chips) DEALER Seat 10: GUVNORXL ($846.80 in chips) GUVNORXL: Post SB $5.00 Svalle1: Post BB $10.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO Dealt to XtomXX HERO: Call $10.00 soggysat: Call $10.00 vincentbaines: Fold XtomXX: Allin $445.80 GUVNORXL: Fold Svalle1: Fold HERO: Allin $632.10 soggysat: Fold *** FLOP *** King of Spades9 of Clubs4 of Spades *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot $1,109.90 Rake $3.00 HERO: wins $1,109.90 Citera
Sylwester Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 ... You got to give action to get action duuuh. Citera
Recommended Posts