Gå till innehåll

Smuffe grindar NL100 på iPoker


smuffe

Recommended Posts

Hej allihopa, tänkte nu börja skriva dagbok, mest för att få kritik på spelet, ha nånstans att skriva av sig, och knyta lite nya poker-kontakter!

 

Lite om mig :

Har spelat poker på halvtid de senaste 2 åren, men rullen har inte mått bra då jag hela tiden behövt plocka ut. Ofta har jag satt in ett par tusen SEK o klonkat en MTT på prima, o sen byggt rulle därifrån.

 

April och maj har varit några av de bättre pokermånaderna någonsin för mig, så nu ere dags att bygga rulle på riktigt efter diverse uttag till sommaren.

 

Satte in 2000$ på no-iqpoker den 1/6 och håller på och clearar deras sign-upbonus på 600$.

Har även pengar som kommer in på Prima denna vecka, då det strulat lite med att göra konto på Purple-Lounge så har jag inte kunnat deposita än.

 

Kommer som sagt spela NL100 tills jag känner att jag är en vinnande spelare på längre sikt, och sen testa vingarna på högre nivåer.

Kommer även spela MTTs när jag känner för det och då i 30-50$ klassen (inräknat rebuy/addon).

Mina stats än så länge på NoIQpoker är 26/13/1.5 över 2500 händer.

 

När jag inte spelar poker jobbar jag som IT-Tekniker på en skola i Norrköping.

 

Nog om mig, shuffle up and deal.

 

Rulle NoIQpoker: 2870$

Rulle Purple: 4000$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack dapine! vi har mötts ett par gånger på iPoker änsålänge ;D

Angående statsen så brukar jag ligga på 28/15/2.1 när jag spelar på prima, vet inte riktigt vad det beror på nu dock, kanske känner mig lite obekväm med ny klient och helt ny spelarbas.

Men vet att jag måste limpa mycket mindre och våga spela ut.

Tack för input!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer ju mycket det folk säger att man alltid ska höja om man är först in, då brukar statsen se rätt bra ut sen, som det är nu höjer du ungefär hälften av händerna du spelar bara, det känns på tok för litet, vilka typer av händer limpar du? Gissar på låga par, SC, AXs typ?

 

trevligt att vi mötts :) Vad nickar du eller är det hemligt? Yourdailyspank kanske? :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först in är det inte mycket jag limpar, händer dock ibland, annars limpar jag gärna SC, och AXs som sagt, men extremt sällan lägre PPs.

Exempel: UTG+2 limpar och jag på cutoff sitter på 89s, limpar jag eller raisar, och isåfall, är 5-6 BBraise ok?

Jag e väldigt osäker på dessa händer och tar gärna input på dessa.

AXs tänker jag ofta att jag ska sluta spela överhuvudtaget då jag inte heller vet hur jag spelar ut efter Axx flop. Men precis så som du säger dapine, resonerar jag också ofta efter en session. Gäller bara att lyckas ändra på det me.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nån limpar innan mig och jag sitter med 98s så höjer jag oberoende av hur många som limpat innan eller vilken possition dem limpat från, kör på rätt standard med 4BB + 1BB extra för varje limpare, samma sak med AXs, jag höjer alltid om folk har limpat innan eller om jag är först in, är bara försiktig med sånt när folk har höjt innan, då kastar jag ofta om det inte är en vek spelare som höjt upp pre som jag spelar ut postflop..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grinden har väl inte fått en drömstart direkt...

-300 efter tuffa utdragningar och jobbiga missar.

AA möter 88 som synar sig allin med öppet SD på turn. KLONK.

KQs möter T9 som synar sig allin på turn på TJ2 bräda med TJ i min suit :/, MISS.

Sen ett par dåliga syner mot riktigt dåliga spelare.

Ajja tajjtar till mig nu o fortsätter grinden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bonusen på noiqpoker (iPoker) är inte världens enklaste att ta, behövs 60000 fpp, jag har spelat ca 3k händer o har nu 10000fpp. Så det tar ju inte jättelång tid men för mig som ändå tänkte bygga rulle här e den mycket bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nån limpar innan mig och jag sitter med 98s så höjer jag oberoende av hur många som limpat innan eller vilken possition dem limpat från, kör på rätt standard med 4BB + 1BB extra för varje limpare, samma sak med AXs, jag höjer alltid om folk har limpat innan eller om jag är först in, är bara försiktig med sånt när folk har höjt innan, då kastar jag ofta om det inte är en vek spelare som höjt upp pre som jag spelar ut postflop..

 

Samtidigt mår de händerna bra av multiwaypotter så jag ser inget fel i att limpa med i position om flera har limpat före. Är det bara en person som limpat höjer jag dock nästan alltid för att isolera.

 

Och först in är det självklart alltid raise som gäller ja :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! dagboksriggen slog till direkt!

Spelade en session på ca 1500 händer och blev extremt utdragen, känns rätt larvigt att skylla på det efter första sessionen med nya dagboken, så jag får erkänna att jag gjorde en del grova felbedömingar också.

 

Ska fixa fram lite HH:s senare efter lite mat me tjejen.

 

Rulle Noiqpoker : 2400$ || Dagsresultat so far: ´~-470$ !

Rulle Purple: 4000$

Blir fortsatt spel senare, får försöka ta tillbaka lite av backet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt o inte säga nick, men spelar väl ingen större roll, får dock be om ursäkt ifall jag tiltat loss i chatten ikväll, hoppas jag inte sagt nåt dumt till nån här :oops:

Nick på iPoker: haschbabian

Nick på purple: Patte_hocky

 

Dags o dra igång en till session snart, ska som sagt käka lite först.

Btw, vad nickar du metaddict?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt o inte säga nick, men spelar väl ingen större roll, får dock be om ursäkt ifall jag tiltat loss i chatten ikväll, hoppas jag inte sagt nåt dumt till nån här :oops:

Nick på iPoker: haschbabian

Nick på purple: Patte_hocky

 

Dags o dra igång en till session snart, ska som sagt käka lite först.

Btw, vad nickar du metaddict?

 

Hehe jag tänkte också första vara lite hemlig sen pallade jag inte hålla på att fjanta med HH's. Dessutom är det kul när det dyker upp PF'are. Jag har också en dagbok här för övrigt. Jag nickar iaf Accountant666 och vi spelat litegrann. Hade dock för mig vi hade spelat fler händer mot varandra. Den enda jag hittade var denna:

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to haschbabian 5 of Hearts5 of Clubs

Dealt to Accountant666 9 of Spades10 of Spades

haschbabian: Call $1.00

Jazzman831: Fold

NattKatt: Call $0.50

Accountant666: Check

*** FLOP *** 9 of Diamonds5 of Diamonds7 of Spades

NattKatt: Check

Accountant666: Check

haschbabian: Bet $3.00

NattKatt: Call $3.00

Accountant666: Call $3.00

*** TURN *** Queen of Spades

NattKatt: Check

Accountant666: Check

haschbabian: Bet $11.00

NattKatt: Fold

Accountant666: Call $11.00

*** RIVER *** 8 of Diamonds

Accountant666: Check

haschbabian: Check

*** SUMMARY ***

Total pot $32.30 Rake $1.70

haschbabian: wins $32.30

 

Hade kunnat slå om både på flop och turn egentligen, tur man inte gjorde det för en gångs skull kanske ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då va dagen avklarad, blev väldans många timmars spelande idag.

 

Jag gör härmed först en rättelse; Rullen på prima kommer starta på 3500$.

 

Dagens spel på iPoker har gått upp o ner, mest ner.

 

Började dagen med att helt galet bli utdragen i massvis av potter och va som sämst nere på 2200$ vid kl 00.00. Tänkte då gå o lägga mig o dö.

 

Efter disciplinerad tiltkontroll och många fiskar så lyckades jag ta igen lite iallafall. På tok för trött för HH:s just nu iallafall.

 

Rulle No-iqpoker: 2500$ | Dagsresultat ~-370$

Rulle Prima: 3688$ | Dagsresultat 188$

Totalt 6188$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då va dagen avklarad, blev väldans många timmars spelande idag.

 

Jag gör härmed först en rättelse; Rullen på prima kommer starta på 3500$.

 

Dagens spel på iPoker har gått upp o ner, mest ner.

 

Började dagen med att helt galet bli utdragen i massvis av potter och va som sämst nere på 2200$ vid kl 00.00. Tänkte då gå o lägga mig o dö.

 

Efter disciplinerad tiltkontroll och många fiskar så lyckades jag ta igen lite iallafall. På tok för trött för HH:s just nu iallafall.

 

Rulle No-iqpoker: 2500$ | Dagsresultat ~-370$

Rulle Prima: 3688$ | Dagsresultat 188$

Totalt 6188$

 

 

Låter exakt som min dag idag... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...