Gå till innehåll

20K gtd


Recommended Posts

Hej!

 

Jag spelade en 20k gtd på ipoker när denna hand utspelar sig.

 

Jag har inte handhistoriken så jag tar den ur minnet.

 

Jag har legat top 10 hela turneruingen och spelat stabilt. JAg drabbas sen agv kortdöden och får inte en spelbar hand på länge. Jag ligger på ca medel med ca 100 spelare kvar.

 

Blindsen är 1000,2000 har jag för mig. Kanske lite lägre

 

En spelare limpar i MP (ca 31000) jag sitter i BB (ca 18000) med K6o, vi är de enda i potten, floppen kommer K 7 4 med 74 sutied. Potten är då 5000. Jag Pushar på floppen med tanke på att färgdraget är ute.

 

Spelade jag rätt? hur skulle jag spelat annars? Bettat runt pott och kikat på nästa kort kanske? Men då´är jag ju rätt bunden till potten vilket fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag läser så ser jag att jag måste spelat rätt. JAg har ju inte så många BB's kvar. Och vilka bättre tillfällen kan jag få? Visst kan jag väl sitta och folda mig ITM. Men jag vill ju åt de större pengarna....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du lär ju inte folda med topparet här iallafall. Det är väl inte fel att gå all in egentligen men vill du få ut mer marker från fi skulle du kunna beta ungefär pott på flopp för att sedan smälla in allt på turn i stort sett oavsett vad turn är, större chans att vinna mer marker på det sättet men också större chans att förlora mer marker eftersom fi får se turn bra mkt billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför dundra på med 3xpotten? Det enda du gör genom en sån overbet push är att tvinga fi att spela rätt. Chekar du så betar han 90% av gångerna, han verkar dock lite halvmuppig som limpar med dom blindsen så man vet alldrig.

Men checkraise allin ser mycket vettigare ut i mina ögon. Eller push preflop om han limpar mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår taktiken med att c/r när man sitter på något stort, men i detta fall så vad händer om Fi checka och det kommer ett A på turn? Ska vi pusha då med eller checka och vad gör vi då om Fi betar pott?

Min erfarenhet är att många limpare spelar just Ax och varför ge honom möjlighet att kanske dra ut oss gratis? Vill han dra ut oss så låt honom åtminstone få betala för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kankse för att vi vill ge fi chansen att försöka bluffa oss? plus att det verkar lite övernojjigt att ta bort värdet av vår hand pga det?

 

Värdet av vår hand är ett sketet toppar. Inte speciellt starkt med den skitkickern vi har.

 

Finns massor av kort vi inte vill se på turn. 3 st 3or, 3 st 8or, 9 st färgkort, 3 st An. Tycker det räcker bra för att vi ska försöka plocka hem potten här och nu. Den motsvarar ju i stort sett 33% av vår kvarvarande stack.

 

Att checka ett svagt topppar på den floppen och ge alla dessa händer möjlighet till gratisdragning är inte bra poker imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, kickern spelar ju inte så stor roll, det e ju inte så att han foldar en k oavsett. det ända värdet vi kan få av den här handen är bluffar eller nån form av midpar, jag lovar dig att en openpush inte kommer få dom att lägga in mer pengar med dom händerna. att openpusha eller betta och committa oss är båda ett sätt att se till att vi aldrig tjänar chips här när vi leder. vi har 9bbs, vårt mål är att plocka upp chips till en resteal stack. se till att fixa det dom gånger vi inte möter aa här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...