Gå till innehåll

Vill sluta


hejohå

Recommended Posts

Ännu en "jag vill sluta"-tråd, likt alla andra. Började spela poker för ett par år sedan, och efter en knackig start, började pengarna rassla in lite grand. Absolut inga stora summor, allt som allt i karriären har det väl blivit 4-5 k SEK.

 

Har nu insett att pokern tar upp en alldeles för stor del av mitt liv. Jag föredrar att sitta och spela, framför att dra ut med polarna. Tänker på poker mycket ofta, och ibland går det ut över skolarbetet. Jag har inte berättat för någon, kanske för att i dagsläget är inte problem så väldigt stort. Önskar bara ibland att det var som förr, man jagade freerolls, någon hundralapp i vinst var verkligen en 100-lapp man kunde göra något vettigt för. Har mer och mer tappat respekten för pengar.

 

Jag oroar mig över hur det kommer bli när jag fyller 18 (ja, jag är minderårig och spelar olagligt). Hoppas ni ändå kan bemöta mig som om jag vore ett år äldre.

 

Ännu har inte förlusterna börjat komma, men jag kan inte sluta en session -. Gångerna jag förlorar hela rullen börjar bli allt fler, och "hellre" förlorar jag allt än går back några $, hur konstigt det än låter. Hade samma tankar för ett tag sedan när jag förlorade mycket, och det slutade med att jag spärrade PokerStars-kontot i några månader, samt PartyPoker. Satte några dagar senare in på SvS och spelade 20 h / v under en månads tid. Samma tankar har jag just nu, och jag undrar vad jag ska göra för att inte få samma "återfall".

 

På ett sätt vill man ju ha kvar något konto så man kan spela lite under sommaren, men då finns risken att man sitter inne hela dagarna. Jag vet inte riktigt vad jag vill, antingen sluta spela helt och bara spela lite live med polarna.

 

Vad ska jag göra? Spärra alla konton under några månaders tid, eller bara allmänt försöka dra ner på det?

 

Det kanske finns liknande trådar men jag hoppas ändå kunna få några vettiga svar, och lite respons.

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en "jag vill sluta"-tråd, likt alla andra. Började spela poker för ett par år sedan, och efter en knackig start, började pengarna rassla in lite grand. Absolut inga stora summor, allt som allt i karriären har det väl blivit 4-5 k SEK.

 

Har nu insett att pokern tar upp en alldeles för stor del av mitt liv. Jag föredrar att sitta och spela, framför att dra ut med polarna. Tänker på poker mycket ofta, och ibland går det ut över skolarbetet. Jag har inte berättat för någon, kanske för att i dagsläget är inte problem så väldigt stort. Önskar bara ibland att det var som förr, man jagade freerolls, någon hundralapp i vinst var verkligen en 100-lapp man kunde göra något vettigt för. Har mer och mer tappat respekten för pengar.

 

Jag oroar mig över hur det kommer bli när jag fyller 18 (ja, jag är minderårig och spelar olagligt). Hoppas ni ändå kan bemöta mig som om jag vore ett år äldre.

 

Ännu har inte förlusterna börjat komma, men jag kan inte sluta en session -. Gångerna jag förlorar hela rullen börjar bli allt fler, och "hellre" förlorar jag allt än går back några $, hur konstigt det än låter. Hade samma tankar för ett tag sedan när jag förlorade mycket, och det slutade med att jag spärrade PokerStars-kontot i några månader, samt PartyPoker. Satte några dagar senare in på SvS och spelade 20 h / v under en månads tid. Samma tankar har jag just nu, och jag undrar vad jag ska göra för att inte få samma "återfall".

 

På ett sätt vill man ju ha kvar något konto så man kan spela lite under sommaren, men då finns risken att man sitter inne hela dagarna. Jag vet inte riktigt vad jag vill, antingen sluta spela helt och bara spela lite live med polarna.

 

Vad ska jag göra? Spärra alla konton under några månaders tid, eller bara allmänt försöka dra ner på det?

 

Det kanske finns liknande trådar men jag hoppas ändå kunna få några vettiga svar, och lite respons.

 

Tack på förhand

 

Spärra all konton och sluta spela. Efter några veckor kommer allt annat som du tyckte var kul förut vara roligt igen. Poker är inte viktigare än livet. Om du sedan känner att du har kontroll så kan du kanske testa att spela live med polarna. Så har jag gjort. Jag spelar sedan fem månader tillbaka väldigt väldigt lite på nätet numera kombinerat med 1-3 ggr live i månaden. Det har gått riktigt bra.

 

Mitt spelande började barka iväg och till slut så fick det vara nog med donerande. Jag bytte ut mitt Visa mot ett Maestro (för att vara helt säker) så att jag inte kan sätta in pengar - allt för att inte kunna sätta in ett öre om någon kompis tjatar om en kompisturre tex. Sen den dagen har jag nöjt mig med freerolls då och då samt live-poker för klart mindre summor än jag losade på nätet.

 

 

LYCKA TILL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid pröva med Svenska Spels begränsningsinställningar. Funkar både för pengar (max förlust per dag) och tid (max tid per dag/vecka/månad).

Själv har jag inte dina problem då mitt liv är ganska fyllt med viktigare måsten än poker så spelandet inskränker sig till ett par timmar i veckan.

Är du rädd för att förlora stort på CG så är tipset att gå över till SnG och då max 2 bord samtidigt. Det är mycket lättare att säga till sig själv att man ska logga av efter avslutad turre än att slita sig från ett CG-bord. När inköpet är betalt har du redan förlorat maximalt möjligt och väljer man en bekväm nivå (20, 50, 100 ???) så svider det inte så himla mycket i rullen de dåliga dagarna.

 

Sen är det allmänna tipset att prioritera polare, sol och bad, fotboll och grillkvällar LÅNGT framför pokerspelande på nätet. Det förstnämnda är att leva på riktigt medan poker kan vara kul till en början men det tenderar att väldigt snabbt bli destruktivt, speciellt när variansen är mot dig eller om spelet inte är på topp. En 8 timmars förlustsession är en ren depressionstripp och även om man vet att man *kan* vinna är det ingen ganati för att man kommer vinna. Tyvärr.

 

Nej, eftersom du bara är '18' år och fortfarande har en himla massa skoj kvar att uppleva i livet så skulle jag föreslå att du kraftigt begränsar pokerspelandet, främst tidsmässigt, och försöker ta reda på vad mera som finns att ägna tiden åt. Pröva att jaga rätt på en flickvän/pojkvän (enligt dina egna preferrenser) så ska du se att det finns saker i livet som är grymt mycket mera vanebildnade än att köra maratonpass framför datorn.

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Önskar jag kunde ge dig nåt bra råd...

 

Nåväl, Poker finns överallt hela tiden, andra saker händer bara en gång... fånga dagen!

 

Även om värdet i kvällens turre är enormt kommer det alltid en ny superturre...

 

kanske underlättar dina beslut?

 

Ha disciplin!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Har du NT? Lås NT, ta bort funktionen att kunna föra till sidor (merchants). (Samma med Moneybookers osv)

Sätt spärr på kreditkort på nån lämplig summa/månad. 2000 kr kanske? Så du kan leva, eller 10 000 kr, jag vet ju inte vad du har för utgifter. Eller så går du oldschool o tar bort kreditkort helt. Ta ut xx KR i början av månaden via banken, o sen lever du för de.

 

Har du inget sätt att föra in pengar på så spelar du inte heller.

 

Jag låste mitt NT konto för nån vecka sen för att jag är i behov av en paus. Sånt kan vara välgörande, både för spelet o för att uppskatta allt annat i livet.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du NT? Lås NT, ta bort funktionen att kunna föra till sidor (merchants). (Samma med Moneybookers osv)

Sätt spärr på kreditkort på nån lämplig summa/månad. 2000 kr kanske? Så du kan leva, eller 10 000 kr, jag vet ju inte vad du har för utgifter. Eller så går du oldschool o tar bort kreditkort helt. Ta ut xx KR i början av månaden via banken, o sen lever du för de.

 

Har du inget sätt att föra in pengar på så spelar du inte heller.

 

Jag låste mitt NT konto för nån vecka sen för att jag är i behov av en paus. Sånt kan vara välgörande, både för spelet o för att uppskatta allt annat i livet.

 

Lycka till.

 

 

Tveksamt att han har ett eget kreditkort som funkar på internet. Är det inte 18års gräns på neteller också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...