Gå till innehåll

Recommended Posts

För att syn isf viktar hans HD mer åt pp?

Fast på turn (och förmodligen också på floppen) är det nog rätt självklart att han har AA/KK/QQ här, med den statistiken. Killen är ju tight som få. Däremot borde han höjt pre för att få in mer pengar i potten och inte behöva fatta något svårt beslut på turn, eftersom han då skulle vara pottbunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han sa ju att man tvingar fi att definiera sin HD mer genom en syn pre om man höjer större och då kan vikta Fi's HD mer åt QQ+ och liknande händer.

 

Oj sry, läste fel.

 

Men jag är ändå skeptisk till resonemanget. Att man rensar bort fler marginella händer hade knappast gjort att vi lättare kan släppa genom att sätta honom på ett set här. Snarare tvärtom eftersom han får mycket svårare att syna 22/44 pre mot en stor reraise (mycket möjligt att han har det även nu iofs iom att han är tajt), och därmed är det bara QQ vi ligger efter.

 

Alltså - självklart borde Hero höjt mer pre, men för värde snarare än att definiera Fi:s hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förstår jag inte riktigt. Menar du att han hade lagt QQ pre om reraisen varit större?
Absolut inte. Men med en större raise pre kan man ju sen balansera fi:s HD mera åt pp och framförallt QQ (och även KK), som det utspelar sig. Fi lär ju inte kunna höja floppen med händer av typen TPTK om vi hade tryckt på lite hårdare pre.

 

Vilka händer leder vi över? KK, AQ, KQ (AhKh?)

Vilka ligger vi efter? QQ, 44, 22.

 

Även om fi med dom statsen (om dom är SH?) inte borde spela AQ eller KQ såhär skulle väl sannolikheten för att fi har nån av dom händerna minska avsevärt med en större reraise pre, information som jag gärna hade haft när läget är såpass snårigt som det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om fi med dom statsen (om dom är SH?) inte borde spela AQ eller KQ såhär skulle väl sannolikheten för att fi har nån av dom händerna minska avsevärt med en större reraise pre, information som jag gärna hade haft när läget är såpass snårigt som det är.

 

Och sannolikheten för 22/44 minskar kraftigt i samma utsträckning, så jag ser inte hur förhållandet mellan händer som slår oss/händer vi slår ändras nämnvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh, ingen vettig lägger 22/44 pre mot ett normalt 3 bet såhär djupt.

Du tror inte att den här tighta spelaren skulle ha lagt dessa händer om vi hade slagit om till 120 pre, istället för miniomslaget? JAG skulle ju aldrig ha gjort det, men betänk att han bara spelar 18,5 % av alla händer, och det SH ... Där ingår knappast 22/44 mot ett sådant omslag. Däremot måste han förstås syna miniomslaget med en sådan hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast FI är ju en fisk. Han gör ju ett miniomslag på floppen. Antingen väljer han att slowa, och då synar han bara (men det skulle inte jag ha gjort med både steg- och färgdrag ute), eller också slår han om till åtminstone 450-500.

 

och hr spelar fiskar starka händer?

 

jo de miniraisar.

 

men hero är ju pckså en fisk ftersom han spelar likadant preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och hr spelar fiskar starka händer?

 

jo de miniraisar.

 

men hero är ju pckså en fisk ftersom han spelar likadant preflop.

Ja? Det är ju det jag menar. I o m att han minraisar floppen borde hero verkligen ta sig en funderare, eftersom det är uppenbart att FI har stål.

 

Ja, visst är hero en fisk, i o m preflop-omslaget. No argument there. :)

 

Edit: Jag ser nu att mitt inlägg kan tolkas som om jag menar tvärtom, men det gör jag inte. Jag var nog lite otydlig. Jag svarar alltså egentligen inte på det inlägg jag citerar, utan lägger bara till en generell kommentar ang. handen. Borde nog inte ha citerat där. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sannolikheten för 22/44 minskar kraftigt i samma utsträckning, så jag ser inte hur förhållandet mellan händer som slår oss/händer vi slår ändras nämnvärt.
1. Vi minihöjer pre. Vi floppar överpar och blir höjda. Vad har fi, TPTK? Förmodligen inte, men å andra sidan har vi ju underrepresenterat vår hand så det vetefan. Set? Absolut. Samtidigt är det ändå chans att fi har en hand som han tror leder, men som vi ligger långt före...

 

2. Vi 3-bettar ordentligt pre. Fi synar. Vi floppar överpar och blir höjda. Vad har fi? TPGK/TPTK? Knappast. Däremot är det fullt möjligt att han kallsynat med ett lågt pp för setvärde, som jag ser det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en bättre syn ju tightare fi är.

 

Vad jag menade var att man behöver inte ens vara så tight som Fi för att vika 22/44 ur bb för ett tidigare 3bet, utan det bör vara standard.

 

2. Vi 3-bettar ordentligt pre. Fi synar. Vi floppar överpar och blir höjda. Vad har fi? TPGK/TPTK? Knappast. Däremot är det fullt möjligt att han kallsynat med ett lågt pp för setvärde, som jag ser det.

 

Och jag ser det som oerhört osannolikt. Det är i mitt tycke en alldeles för lös syn öht (ca 11bb, ur pos, UTG-raiser kvar att agera), och är man så tight som Fi kan den knappast finnas på kartan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...