Gå till innehåll

Nystart och allt vad det innebär.


Apelsinjuice

Recommended Posts

Här nedan kommer en långtråkig historia om mitt pokerspel och lite blandat. Det är bara en liten bakgrund till varför jag skriver osv. Inget nödvändigt utan hoppa gärna ner till nummer 8239429347. Där får ni också en sammanfattning.

 

Okay, jag började med 14 dollar, lirade upp till ungefär sådär 30-40 på NL2. Sedan så bestämde jag mig för att lira SNG istället, helt enkelt för att spel med 1 och 2 cent som mörkar inte är så jätteroligt, mest för att det inte känns om man vinner eller inte.

Sngs' blev det och jag spelade upp mig till runt 60-70 dollar på 2-dollars nivån, lirade mestadels "vanliga" tiomanna och det gick väl bra, sedan gick jag över till turbo 5-manna i hopp om att tjäna snabbare $$. Jag peakade upp till runt 95 dollar och sedan gick det lite över hundra sträcket för att sedan gå ner till 70 dollar igen.

Där harvade jag i cirka en månad och tänkte "det är swingsen", "jag spelar bra, det är såhär det är" samt "bara att harva på". Riktigt var det. Jag harvade och harvade på och till slut så kom jag över 110 dollar. Där var jag en stund och kom till 120, sedan så peakade jag upp till 175 och började med 5-dollars. Kom upp i över 210 dollar när jag hade flyt.

Sedan så PANG så gick jag ner till 150. Det är ju visserligen bara 8-9 buyins men ialla fall. Det är mycket pengar att förlora tycker jag. Det är ju trots allt så att jag vill nå ganska hyffsat med $$. Tänkte att det var swings och fortsatte. Det var ju trots allt därför jag skulle ha 165$+ för att börja på 5 dollar nivån! (30 buyins à 5+50=165) Jag fortsatte och gick upp och ner. Höll på i kankse 3 dagar och lirade lite för mycket kanske....

Till slut så gick det neeeeer. Från 190 som jag hade på en morgondag till 100 dollar på två dagar. Det tog hårt på själen och jag bestämde mig för att sluta sitta som ett fån hela dagen framför datorn och svettas och ta en paus för att sedan nystarta och börja på 2 dollars nivån igen.

 

2 dagar sedan jag spelade sist och jag har bestämt mig för ännu en grej:

 

8239429347.

Kortfattat: Jag har lirat upp mig från 14 till 70, stannade där läänge pga varians tror jag, sedan så gick jag upp till ca 120 för att stanna där två dagar och sedan upp till 210+. Sedan på två dagar av höjd nivå så är jag nere på 100 dollar och ska nystarta.

 

Ska nog byta sida också, men är 100 dollar tillräckligt för bonusar för en sng spelare? Ska nog byta till en utav de större! (Party, Full Tilt eller Stars)

 

Så det jag behöver hjälp med är:

 

Vilken sida och varför?

 

Den ska gärna funka bra med PokerTracker så jag kan införskaffa mig det och SngWiz heter det va? Ska nog lära mig lira med det för nu så chansar jag på att jag har en bra read på bordet och pushar lite vad som.

 

Bonus? Finns nog massa trådar om det men lixom, är 100 tillräckligt för en sng spelare? Resten kan jag nog klura fram själv.

 

Ja, det var väl det. Tack så mycket på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, $100 är tillräckligt om du tänker stanna på $2 nivån. Dock är rejken mördande på så låga nivåer. Bonusar är nog inte att tänka på i ngn större omfattning dock, särskilt inte om man bara spelar turneringar. Det finns ”minibonusar” på exempelvis $50 på många sajter som brukar vara relativt enkla och faktiskt ha hyfsad återbetalnings-%.

Men allvarligt... dega in ett par hundra $ till och börja på $5 nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dega in hundringen på Pokerstars o börja med deras $3.4. Bra trafik dygnet runt och ganska vekt motstånd. Dom har väl kvar bonusen på $50 och den går bra att cleara på SnGs. Sen kan du nog flytta upp på deras 5.5 ganska snart och klättra vidare uppåt om du är en vinnande spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska nog lära mig lira med det för nu så chansar jag på att jag har en bra read på bordet och pushar lite vad som.

 

Låter lite som du chansspelar och då kommer du ha stora swings som långsiktigt pekar neråt. Dessutom känns det lite som slöseri med tid att sitta och spela så pass låga SnG:s.

om du nu spelar så mycket som du gör är mitt tips att du börjar analysera ditt spel och lär dig mer SnG-teori. hoppa över micronivå-tjafset och börja på 10-20 $

 

just det, tips på sida. Bara leta efter en tillförlitlig sida med bra bonus. På de låga nivåerna fylls borden ganska snabbt på alla sidor. Om du sedan avancerar så rekomenderar jag, Stars, party eller ultimate för SnG:s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...