Gå till innehåll

Skandalmatchen


waters

Recommended Posts

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sverige är INTE tilldömda seger! Det är inte dommaren utan UEFA som bestämmer resultatet, men de kommer med största sannolikhet att dömma Sverige som segrare, men än så länge är det inte avgjort.

 

nej, ok. ska kanske inte gå händelserna i förväg. men oavsett så tycker iaf jag att partybets har agerat fel! har mailat dem så vi får väl se vad de svarar. de borde iaf avvakta ev slutdom från uefa eller vilka det nu är som säger sista ordet.

med risk för att trampa i klaveret... domaren dömer och i 99 fall av 100 är hans besluta slutgiltigt. sen så brukar "större" matcher såsom VM, EM, högsta serierna alltid ha lite egna regler och villkor... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Störigt det där med party, jag hade också bettat på vinst för Sverige. I deras t&c så hävdar de att de står att matchställningen står kvar om spelet pågått i mer än 80 minuter när matchen bryts.

Ska vänta och se hur andra spelbolag reagerar och skicka ett mejl om det visar sig att övriga bolag ger tillbaka pengarna.

 

Lär inte hjälpa eftersom många bolag har olika regler och det är ditt ansvar att kolla upp detta. Har själv några hundra på Sverige moneyline för 3.23 men förväntar mig att de annulerar spelet även om de inte gjort det än.

 

http://www.alltomspel.info/publish/article_6611.shtml

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betfair hade live-spel på matchresultat, och dom tillåter av någon anledning att man layar "omöjliga" resultat. Så exempelvis i halvtid när det stod 1-3 så fanns 0-3 som spelbart back-alternativ till 1000 ggr pengarna... någon som spelade på detta lär ha visst intresse av hur Betfair resonerar nu (f n står alla spel på matchen som "pending" eller liknande). Spelade själv på Sverige till 3.8 och kommer bli måttligt road om detta ej blir ett vinnande vad (förutsatt UEFA tilldömer Sverige segern).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En regelundran....ska det vara straff om det händer något i straffområdet men bollen är inte vid eller inte är på väg till spelaren? Indirekt rött kort enbart?

 

Omförseelsen sker inom straffområdet ska straffspark utdömas. Något sånt står det i regeltolkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spel skriver så här:

 

"Om matchen Danmark - Sverige

Matchen mellan Danmark-Sverige avbröts på lördagen, i slutminuterna då domaren bedömde att säkerheten inte kunde garanteras.

 

I nuläget finns det inget officiellt slutresultat från UEFA.

 

En del media har gått ut med uppgiften att Sverige har tilldömts segern med 3-0, men detta är INTE bekräftat av UEFA.

 

Följande spel berörs:

 

Stryktipset

Måltipset

Lången

Matchen

Bomben

Mixen

 

För samtliga spel gäller avvakta vidare besked. "

 

Jag spelade 3-0 för Sverige till 75 ggr pengarna. Bör vara cool, va´?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logiskt sett så borde ju matchen strykas. Det är ju inte direkt så att den ställdes in före den började, men om den inte har spelats färdigt så ska ju heller inte resultatet vara definitivt.

 

Tja, enligt Sv S verkar det ju som de inväntar EUFA:s beslut. Och i så fall måste det ju vara för att följa det beslutet. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, gissar att det är så, vilket suger så jävla hårt eftersom matchen inte spelades färdigt. Varför ska en kostymnisse i efterhand avgöra huruvida Sverige vann eller inte, matchen avbröts vid 3-3 innan dom återstående minuterna har spelats har inte resultatet avgjorts. Hur hade det sett ut om det var en finalmatch på neutral plan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, gissar att det är så, vilket suger så jävla hårt eftersom matchen inte spelades färdigt. Varför ska en kostymnisse i efterhand avgöra huruvida Sverige vann eller inte, matchen avbröts vid 3-3 innan dom återstående minuterna har spelats har inte resultatet avgjorts. Hur hade det sett ut om det var en finalmatch på neutral plan?

 

Det är ju samma sak när matcher på t.ex Stryktipset måste lottas. En del ettor, en del kryss och en del tvåor, hur många av varje sort beror på diverse statistik.

 

Nu blev matchen avbruten p.g.a att vakterna inte kan hålla säkerheten och det visa dem ju verkligen när inte bara en eller två utan tre supportar får komma in på plan och ingenting händer.

Spelar nog ingen roll om det hade varit på Råsunda eller Anfield Road, domaren gjorde bedömningen helt eftersom att en straff var dömd.

Just det att en straff var utdömd gör att Sverige bör vinna. UEFA kommer inte gå emot det.

Straffar sätter man minst 7 av 10 gånger.

 

Man kan inte heller spela klart matchen vid en senare tidpunkt, möjligtvis om det hade varit en hel halvlek kvar.

 

Lite intressant är att olika spelbolag gör olika bedömningar, vilka bolag som gör rätt/fel kan man diskutera. Men Expekt verkar ju betala ut för både X och 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är ett bättre alternativ än att bryta då?

 

Låta Ljungan slå straffen, sätta den, o kanske ha 350 snorfulla puckon som springer in o vill spöa spelare o domaren, medan vakterna står o tittar på? Nu tror jag inte att just det skulle hända, men vad ska man göra?

För övrigt är jag emot alla lösningar som innebär nånsomhelst fördel för det lag som arrangerar/vars supporter gör på detta sätt.

 

Avgöra matchen vid ett senare tillfäller är ju bara konstigt. Det funkar inte, väldigt icke sportslig rättvisa enligt mg, ännu mindre än det som nu skedde med avbruten match.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oväntat att Party klantar till det...

 

Igår kväll efter matchen vid 22 tiden, hade jag fått in mina pengar.

Nu när jag kollar är pengarna borta och det står " lost " på min game ID.

 

Dem går alltså emot domaren och UEFA (för UEFA kommer döma vinst Sverige)

 

Det är ju fan helt otroligt, får dem verkligen göra så här ?

Först betala ut sen ta tillbaka pengarna ?

 

Det är ju rent lol.

Jag som trodde Svs var oseriösa...

 

Om man nu, som Party gör, går in och bedömer matcher på eget bevåg. Då borde dem ju rimligtvis betala tillbaka insatserna.

Dem kan ju för fan inte fippla med sånt här och gå emot domare/UEFA.

 

Jag får fan hjärnblödning på såna jävla as.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Further to your query, please be informed that we have settled the game between Denmark and Sweden in compliance with our Sport Services Rules, article 13.14:

 

13.14 Soccer: Bets are void unless the game is resumed and completed within 2 days OR at least 80 minutes of play have been completed (winners and losers for betting purposes are then determined by the score at the time of suspension);

 

Since more than 80 minutes of the game were played, we have settled the game as a draw.

We hope the above information to be helpful and in case you need further assistance contact us at any time.

 

Best regards, Mihail, PartyBets Customer Service

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår kväll efter matchen vid 22 tiden, hade jag fått in mina pengar.

Nu när jag kollar är pengarna borta och det står " lost " på min game ID.

 

Dem går alltså emot domaren och UEFA (för UEFA kommer döma vinst Sverige)

 

Det är ju fan helt otroligt, får dem verkligen göra så här ?

Först betala ut sen ta tillbaka pengarna ?

 

Det är ju rent lol.

Jag som trodde Svs var oseriösa...

 

Om man nu, som Party gör, går in och bedömer matcher på eget bevåg. Då borde dem ju rimligtvis betala tillbaka insatserna.

Dem kan ju för fan inte fippla med sånt här och gå emot domare/UEFA.

 

Jag får fan hjärnblödning på såna jävla as.

 

Ni kan annars läsa reglerna innan ni tippar. Detta gäller framförallt vid tennis. Lägger in en länk igen som belyser detta om hur olika bolag gör.

 

http://www.alltomspel.info/publish/article_6611.shtml

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi satt 15 polare och kollade matchen. Vi satte 100 spänn var på resultatet, vinnaren tar allt. Vid lika tips så fick man tippa halvtidsresultatet också. Gissa om han som hade satt 3-0 var lite nöjd när han hörde domarens beslut. Det roliga var ju att han hade ju inte kaxat sig så lite efter 25 minuter när det var3-0 för att sen i andra bli tyst ganska fort och sen bli kungen igen :lol:

 

Mest sjukt var att vi hade en som satt 3-3 och en som satte på 4-3 till Sverige.

 

Förmodligen en av de sjukare fotbollsmatcher man sett...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kan annars läsa reglerna innan ni tippar. Detta gäller framförallt vid tennis. Lägger in en länk igen som belyser detta om hur olika bolag gör.

 

http://www.alltomspel.info/publish/article_6611.shtml

 

Det är klart att man ska läsa vad som gäller.

Detta gör man ju dock inte för en så "oviktig" grej som ett vad...det är väl inget jävla huslån på 2 millar jag ska ha.

 

Det jag stör mig mest på är att Partybets faktiskt betalade ut pengarna och sedan tog tillbaka dem dagen efter.

Detta är ett beteende som är ohållbart.

Är det någon som t.ex spelade Över 5.5 mål i den matchen och som har fått vinst utbetald ?

 

Nej, personligen ska jag bojkotta allt vad Party heter. Expekt har ju helt klart ökat några meter i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det här din första dag på internet?

 

Hur som helst, helt sjukt match. Helt sanslöst att jag inte får in kanal 9 härifrån. Radiosporten är ju bra, men en sån här match hade jag gärna sett tv-bilderna...

 

Om ingen annan tar straffsparken så får väl jag göra det. ;)

 

Är det här din första dag på internet?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...