Gå till innehåll

NL400 - River CR för värde


Recommended Posts

Grindade lite idag. Här är en hand jag funderar lite på, angående CR på river. Fi är en multi tabbande grinder, verkar lira TAG och vi har inte "bråkat" i någon hand än så länge. Hade ni CR all-in eller valt en mindre summa? Någon kanske inte hade CR över huvudtaget?

 

EverestPoker Game #1610731156: Table Bamako-3 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 10:17:59 - 2007/06/02

Seat 1: HERO ($400.00)

Seat 2: briljano ($268.80)

Seat 3: erikzamboer ($429.50)

Seat 4: KvGalen ($524.40)

Seat 5: the_fab ($304.60)

Seat 6: BELKAI ($169.40)

BELKAI posts the small blind of $2.00

HERO posts the big blind of $4.00

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO[9h 9c]

erikzamboer raises to $14.00

KvGalen folds

the_fab folds

BELKAI folds

HERO calls $10.00

*** FLOP *** [As Ac 3d]

HERO checks

erikzamboer bets $22.00

HERO calls $22.00

*** TURN *** [As Ac 3d] [8h]

HERO checks

erikzamboer checks

*** RIVER *** [As Ac 3d 8h] [9d]

HERO checks

erikzamboer bets $44.00

HERO raises to $364.00 and is all-in

erikzamboer ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindade lite idag. Här är en hand jag funderar lite på, angående CR på river. Fi är en multi tabbande grinder, verkar lira TAG och vi har inte "bråkat" i någon hand än så länge. Hade ni CR all-in eller valt en mindre summa? Någon kanske inte hade CR över huvudtaget?

 

EverestPoker Game #1610731156: Table Bamako-3 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 10:17:59 - 2007/06/02

Seat 1: HERO ($400.00)

Seat 2: briljano ($268.80)

Seat 3: erikzamboer ($429.50)

Seat 4: KvGalen ($524.40)

Seat 5: the_fab ($304.60)

Seat 6: BELKAI ($169.40)

BELKAI posts the small blind of $2.00

HERO posts the big blind of $4.00

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO9 of Hearts 9 of Clubs

erikzamboer raises to $14.00

KvGalen folds

the_fab folds

BELKAI folds

HERO calls $10.00

*** FLOP *** Ace of SpadesAce of Clubs3 of Diamonds

HERO checks

erikzamboer bets $22.00

HERO calls $22.00

*** TURN *** Ace of SpadesAce of Clubs3 of Diamonds8 of Hearts

HERO checks

erikzamboer checks

*** RIVER *** Ace of SpadesAce of Clubs3 of Diamonds8 of Hearts9 of Diamonds

HERO checks

erikzamboer bets $44.00

HERO raises to $364.00 and is all-in

erikzamboer ?

 

Eftersom han verkar ha stängt ner checkar jag river väldigt sällan här. Betar och hoppas på någon slags bluffsyn. Har han slowspelat AK eller AQ lär han ändå höja dig.

 

Mot nån som inte är ett mongo skriver jag "lol" i chatten och viker allt utom typ 88 och AK om jag är fi här. A8 skulle han väl kunna ha men det är inte direkt standard för en TAG som höjer UTG. A9 finns men är såklart rätt osannolikt.

Varför gå all in istället för att göra en normal höjning? Förstår faktiskt inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag höjde så rejält var för att jag var girig. Han behöver inte syna min höjning särskillt ofta för att det ska bli en nice profit. Men det hade nog varit mer värt att betta egentligen och inte riskera att han checkar bakom med svaga PP som kanske kan syna en bett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror han typ aldrig har nåt som kan betala av här, typ ett halvstarkt ess. Beror väl på vad en TAG är i det här fallet, men många TAGs värdebetar turn med alla ess som man öppnar UTG.

 

Om det ska funka så måste han själv inse att det är ett bra läge att spela CR som bluff, eftersom han själv - som spelat - typ aldrig har en hand som kan syna. Samtidigt som han tror du är kapabel till det.

 

Skulle beta river, rätt stort. Tror han rätt ofta har ett pp som checkar bakom för att plocka upp bluffvärde. Skulle inte tro att han sjäv kommer bluffa säkert ofta om du checkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...