Gå till innehåll

JJ i SB/FR NL100 mot stor raise. JJ3flop

Recommended Posts

Detta är en riktig action flop, hittar JJ i sb då jag anser JJ kan ställe till problem om man bygger för stora potter pre, jag är hellre raisarn,synarn (om 44BB+raise) och spelar på dom rätta flopparna.

Sick flop, men risken finns för AK,AQ så jag tänkte att jag spelar som jag är på ett flushdrag. Nu bettar han turn också, pangar han 2gator med AK,AQ? eller har han ett bra PP? river kommer riktigt bra kort! Q och ingen ruter

blixtgår allin för att se ut som jag missade flushen samt borde han syna med AQ,KK,AA osv men 33 hade han :lol:

Korrekt/Fel/Annatspel? Är nästan för bra flop, hur lura med en avrage nl100 FI?

Seat 1: pairsuited ($87.70 in chips)

Seat 2: HERO ($104.85 in chips)

Seat 3: piveip ($101.85 in chips)

Seat 4: Cizo9 ($245.55 in chips)

Seat 5: Asdepix ($13.50 in chips)

Seat 6: hataraaivo ($92.85 in chips)

Seat 7: micmacdk ($103.60 in chips)

Seat 8: FishMustDie ($100.55 in chips)

Seat 9: Carnival79 ($95.90 in chips)

Seat 10: eusebe1 ($97.30 in chips)

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($0.50), piveip posts blind ($1).

JJ

PRE-FLOP

Cizo9 folds, Asdepix calls $1, hataraaivo calls $1, micmacdk folds, FishMustDie folds, Carnival79 folds, eusebe1 bets $6, pairsuited folds, HERO calls $5.50, piveip folds, Asdepix folds, hataraaivo folds.

FLOP [board cards Jack of Diamonds,Jack of Hearts,3 of Diamonds ]

HERO checks, eusebe1 bets $3, HERO calls $3.

TURN [board cards Jack of Diamonds,Jack of Hearts,3 of Diamonds,2 of Hearts ]

HERO checks, eusebe1 bets $10, HERO calls $10.

RIVER [board cards Jack of Diamonds,Jack of Hearts,3 of Diamonds,2 of Hearts,Queen of Clubs ]

HERO bets $85.85 and is all-in, eusebe1 calls $78.30 and is all-in.

eusebe1 visar upp pp33!!! sicken action flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl riktigt svårt att dölja Jx här. check syna flop, check raise turn skriver J. Nästan för bra flop. Vet inte riktigt. Jag försökte få det se ut som jag hade flushdrag, men säkert dåligt gjort.

nej det är bra tänkt, c/r turn skriker ju J, denna gången hade det ju kvittat men.

som du säger är floppen nästan för bra, bättre att bara träffa 1 J :)

Länk till kommentar

Oj läste fel på pre action... Checkraisa floppen gillar jag då... Ser bluffigt ut och han kommer nog inte gå nånstans med ett stort par.

Men om nissen sitter tex med AK då vill man väl låta han få se turn?

Och hoppas på A,K prick så man får med han lite iaf. Checkraisar man floppen skulle inte ja vilja sitta med QQ-AA om jag vore FI? Tror inte han sätter mig på en bluff då, är fullring. nötterspel.:-D

Länk till kommentar

nej det är bra tänkt, c/r turn skriker ju J, denna gången hade det ju kvittat men.

som du säger är floppen nästan för bra, bättre att bara träffa 1 J :)

Törs man check raisa river ? vore sjukt iskallt att checka 4talet alla gator för att checkraise river? Pushar som sagt ihop om att han tror ja har missat draget så han synar med QQ-AA,AQ,KQ kanske.

Länk till kommentar

Jaha, om du är nötgrinder är såklart checkraise flop iskallt. Allt är rätt kallt överhuvudtaget OOP här om fi är smart (och inte har AA/33) och du har nöt-image. Det är sjukt svårt att få in deg utan att se stark ut eller få seriös hjälp av fi (dvs han har klonkat och degen åker in ändå). Check-call, check-call (eller check-check om fi potkontrollar vilket han lär göra med större delen av sin HD) donka river linjen är riktigt fiskig tycker jag och vinner knappt nånting ens om han synar river. Om turn skulle gå check-check här skulle jag ändå försöka CRAI på river och hoppas på gråtsyn av ett överpar.

Edit: Ett kul alternativ skulle kunna vara att ställa floppen rätt ut, ser sjukt sjukt konstigt ut och du kan nog få en del syner... :P

Länk till kommentar

Törs man check raisa river ? vore sjukt iskallt att checka 4talet alla gator för att checkraise river? Pushar som sagt ihop om att han tror ja har missat draget så han synar med QQ-AA,AQ,KQ kanske.

om du chekcraisar rivern kanske han checkar tex QQ bakom, draget missade och han tror kanske inted u synar allin med ett lägre pocket så fins risk han checkar bakom.

2 gator checksyn och sen allin out of nowhere skriker verklgien bustat drag.

nackdelarna med ditt spel är ju óm det kommer överkort till QQ-KK eller omd raget sitte roch han ej har kåk.

man kan checkraisa flop också, med färgdraget ute så lägger han inte överpar.

kan ju vara en flop som han tror att du tycker är bra att bluffa på.

Länk till kommentar

Linjen han har valt fram till att river faller visar att han mycket ofta har 33 eller är tom ffa pga flopp betten. I och med detta blir CR all in på river ett bra spel. Det är ju iprincip endast AA,KK som är de enda händer som checkar bakom och eventuellt synar ett bett.

Alternativet är väll att betta mycket svagt för att få dem att syna och att eventuellt få honom att tilta loss.

Länk till kommentar

Fullring överlag är väl lite mer nötgrindning mot sh.

Men ja mitt riverspel var nog dåligt.

tack för din tid.

lyssna inte på honom. din linje är bra mot ett överpar, som sagt handen är svår att få ut värde av.

men som jerioc säger allin rakt av är lite kul det med :) iaf om du gjort det med drag tidigare.

Länk till kommentar

lyssna inte på honom. din linje är bra mot ett överpar, som sagt handen är svår att få ut värde av.

men som jerioc säger allin rakt av är lite kul det med :) iaf om du gjort det med drag tidigare.

Tack! Svårt att veta lite vilka man ska lyssna på. Läser allt men vet att vissa ska man lyssna på men tack, jag gillar allindirekt får han cry calla med AQ,KK,AA eller om han klonkade QQ.

tack för din tid!

Länk till kommentar

Jag checkar nog här för att se hur Fi agerar. Om Fi kommer med ett mesbet tror jag att jag sätter en CR på flop till kanske 12$ i denna hand för att få det att se ut som konstigt spel/bluff.

Turn bettar jag vidare mot passiv spelare 35-65% beroende på känsla. Mot aggressiv spelare så checkar jag för att CRa eller c/c (om ja tror han pangar river me).

Länk till kommentar