Gå till innehåll

SNG AK på bubblan, syn/fold?


Recommended Posts

Jag hade utan tveka foldat i denna siutation.

 

Den shortstackande personen är pottkomittad, så han/hon kan ha vilken hand som helst. Chipleadern är ju den vi är rädda för här. Om han är en vinnande SnG så känns det som att personen vet vad han gör så då har har han förmodligen en bättre hand än vad man kan tro.

 

Jag hade foldat för att sedan lösa upp mitt spel när det är tre kvar.

 

Nu ska jag vara snäll mot dig eftersom du är helt ny. Men måste du verkligen söka upp en tre veckor gammal tråd och sen dessutom förklara att du hade gjort helt fel. Har du ens läst tråden så du förstår att det är dumt att folda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag vara snäll mot dig eftersom du är helt ny. Men måste du verkligen söka upp en tre veckor gammal tråd och sen dessutom förklara att du hade gjort helt fel. Har du ens läst tråden så du förstår att det är dumt att folda?

 

En fråga bara: Varför kommentera du ett nytt inlägg till en gammal tråd om du själv är emot det?

 

Ps: Efter att jag missat att ta med blindsen i beräkningarna så har jag omvärderat mitt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om CL kan spela SnG bekymrar han sig inte särskilt mycket för att förlora mot shortien utan hans huvudmål är att sno från hero för att hålla han kort. Han förlorar bara några få marker om shortien vinner o hero foldar men stackarnas fördelning blir mera gynnsam för CL. Därför kan han ställa med ATC och uppnå sitt syfte att dominera bubblan o bli monster-chippie.

Självklar syn, visst kan vi åka ut men bättre lägen kommer inte med sådana här blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...