Gå till innehåll

PL-Omaha $ 1/2 Rätt spelat??


callingstation

Recommended Posts

Nån som vet om någon converter till prima och crypto och hur de fungerar?

 

Spelar vanligen TH så jag kan nog vara ute och cykla med vissa teorier på PL omaha ibland så ge gärna råd och tips! :-D

 

 

Hand 1

Ska jag checka turn? Känns iskallt.. Men jag visste att han hade träffat :-(

 

** Censorinus [Omaha] (1.00|2.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

 

- prilep40 sitting in seat 1 with $91.51

- jackbalsam sitting in seat 2 with $206.60

- ardags sitting in seat 3 with $246.02

- h_kewell sitting in seat 4 with $239.95 [Dealer]

- playin_poker sitting in seat 5 with $256.20

- squidman sitting in seat 6 with $196.00

 

playin_poker posted the small blind - $1.00

squidman posted the big blind - $2.00

** Dealing card to squidman: King of Diamonds, 9 of Spades, 2 of Clubs, 6 of Clubs

prilep40 called - $2.00

jackbalsam called - $2.00

ardags called - $2.00

h_kewell folded

playin_poker called - $2.00

squidman checked

 

** Dealing the flop: 9 of Clubs, 2 of Diamonds, 9 of Diamonds

playin_poker checked

squidman checked

prilep40 checked

jackbalsam bet - $10.00

ardags called - $10.00

playin_poker folded

squidman raised - $50.00

prilep40 folded

jackbalsam folded

ardags called - $50.00

 

** Dealing the turn: 8 of Spades

squidman bet - $120.00

ardags went all-in - $194.02

squidman went all-in - $26.00

 

** Dealing the river: 10 of Diamonds

squidman shows: King of Diamonds, 9 of Spades, 2 of Clubs, 6 of Clubs

ardags shows: 9 of Hearts, 8 of Hearts, 5 of Spades, Ace of Diamonds

ardags wins $409.00 from the main pot

 

End of game 1417029290

 

 

 

 

 

Hand 2

Dagens sämsta syn.... Borde veta bättre... Pottat turn tyckte jag i efterhand hade varit det bästa från min sida.. Fattar fatiskt inte varför jag bara betar typ 3/4 pot där...Sen sa synstationen i mig att han satt på bluff och osv....så SYN!!! :oops:

 

** Game ID 1417059088 starting - 2007-05-31 17:24:14

** Randy Rascal [Omaha] (1.00|2.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

 

- h_kewell sitting in seat 1 with $158.30

- Cassius86 sitting in seat 2 with $195.98 [Dealer]

- squidman sitting in seat 3 with $259.85

- ALpacino5555 sitting in seat 4 with $49.43

- Lojtnant sitting in seat 5 with $237.81

- Mind_Control sitting in seat 6 with $274.90

 

squidman posted the small blind - $1.00

ALpacino5555 posted the big blind - $2.00

 

** Dealing card to squidman: Jack of Hearts, Jack of Spades, 5 of Spades, 10 of Spades

Lojtnant folded

Mind_Control folded

h_kewell folded

Cassius86 raised - $7.00

squidman called - $7.00

ALpacino5555 called - $7.00

 

** Dealing the flop: 8 of Spades, 9 of Diamonds, Queen of Diamonds

squidman bet - $21.00

ALpacino5555 folded

Cassius86 called - $21.00

 

** Dealing the turn: Ace of Hearts

squidman bet - $48.00

Cassius86 called - $48.00

 

** Dealing the river: 7 of Diamonds

squidman checked

Cassius86 went all-in - $119.98

squidman called - $119.98

Cassius86 shows: 4 of Hearts, 8 of Diamonds, 9 of Hearts, King of Diamonds

squidman mucks: Jack of Hearts, Jack of Spades, 5 of Spades, 10 of Spades

Cassius86 wins $395.96 from the main pot

 

End of game 1417059088

 

 

 

Hand 3

Ska jag checka flop här? Det är ju ett mesbet (för lågt?) jag vill ha omslag men av vad i såna fall? Ville inte att någons högre pockets skulle göra bättre kåk på turn men det kanske hade varit bättre att checka för att de ska missa på turn är stor och jag kan extrahera mer pengar ur någon av dem med tanke på att potten blivit så stor preflop? Bara mina funderingar..rätta mig gärna om ni tycker annorlunda!

 

** Game ID 1417038684 starting - 2007-05-31 17:13:29

** Florentius [Omaha] (1.00|2.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

 

- PIPMEL sitting in seat 1 with $43.03 [Dealer]

- -Birgitta- sitting in seat 2 with $199.00

- jackbalsam sitting in seat 3 with $193.28

- OEDIPUS sitting in seat 4 with $200.00 [sitting out]

- tommyburman sitting in seat 5 with $278.94

- squidman sitting in seat 6 with $243.29

 

-Birgitta- posted the small blind - $1.00

jackbalsam posted the big blind - $2.00

 

** Dealing card to squidman: Ace of Hearts, Jack of Clubs, 2 of Diamonds, Ace of Clubs

tommyburman called - $2.00

squidman called - $2.00

PIPMEL raised - $4.00

-Birgitta- called - $4.00

jackbalsam called - $4.00

tommyburman called - $4.00

squidman raised - $24.00

PIPMEL called - $24.00

-Birgitta- called - $24.00

jackbalsam folded

tommyburman folded

 

** Dealing the flop: 7 of Clubs, 2 of Clubs, 2 of Spades

-Birgitta- checked

squidman bet - $38.00

PIPMEL folded

-Birgitta- folded

squidman mucks: Ace of Hearts, Jack of Clubs, 2 of Diamonds, Ace of Clubs

squidman mucks:

squidman wins $116.00 from the main pot

 

End of game 1417038684

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#1 Led pot flopp så du kan dega vid omslag. Som spelat ska du givetvis potta turn för värde, vad ska du annars göra? Check-fold? Fi kommer inte att slänga triss (även om det är 9773...)

 

#2 Pot, pot, fold, eventuellt med nån cr för att mixa upp det lite som det heter. Fold river, finns ju inga uppenbara drag som han skulle kunnat missa. Trixig fi kan ju ha samma hand ibland om han vet att du är tajt och lirar straight forward, men inte med så grunda stackar.

 

#3 Limpraisa inte essen, du kommer allt som oftast befinna dig på floppen ur position med oförbättrad hand utan drag samt möjlighet att spela vidare. För att inte tala om att du spelar din hand med öppna kort i princip. Med den floppen, bara leda och hoppas någon träffat något värt att spela vidare, jag har svårt att se någon bluffa den floppen.

 

Tänk på att inte ha med resultaten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det största feler jag såg,är hand 3 där jag vill att du pottar flopp o turn osen viker river.

 

Blir kanske lite svårt eftersom alla lägger sig på floppen i hand 3? Antar att du menar hand 2, håller med dig där pot,pot,fold ska det se ut...

 

 

Problem med hand nr 1 är att om jag leder flop och får syn från en FI eller fler utan att någon raisar på floppen så hamnar jag i svår sits på turn där jag är först ut i en stor pot utan info och en ännu storre chans att någon har träffat högre kåk, jag tyckte C/R var det bästa alternativet i den positionen.. Men det kanske bara är en fråga om spelstil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#1 Led pot flopp så du kan dega vid omslag. Som spelat ska du givetvis potta turn för värde, vad ska du annars göra? Check-fold? Fi kommer inte att slänga triss (även om det är 9773...)[/Quote]Håller inte alls med här.

 

Problemet med att potta ut är att det blir riktig terror att potta ut och få syn eftersom man har så dåliga kickers och aldrig vet när man blivit utdragen samt har mycket pengar kvar för turn och river.

 

Dessutom verkar ju folk rätt betbenägna mot check eftersom två spelare stoppade in pengar, varav en inte hade nian.

 

Vi kan ju också vänta oss att så gott som alla nior kommer att beta om vi checkar, och då kan vi checkraisa och få in resten på turn. Så blir det rundcheck gör det inte särskilt mycket eftersom det för någon utan en nia är väldigt svårt att fylla till en bättre hand.

 

2:an är aningen skakig, men inte uppenbar disaster. Grejen här är förstås att det bland dina pott-pott händer inte finns så ruskigt många färger på river, varför det blir lite dumt att vika allt som är sämre än färg. Vidare så måste motståndaren relativt ofta syna turn med färgdrag, vilket är idiotiskt för att det ska vara ett jättestort problem att checksyna.

 

Nu vet vi ju förstås att de här spelarna är idioter, men mer generellt är det inte alls någon självklar fold.

 

 

 

#3 Limpraisa inte essen, du kommer allt som oftast befinna dig på floppen ur position med oförbättrad hand utan drag samt möjlighet att spela vidare. För att inte tala om att du spelar din hand med öppna kort i princip. Med den floppen, bara leda och hoppas någon träffat något värt att spela vidare, jag har svårt att se någon bluffa den floppen.
Det här är bara fel. AAJ2ss är i fin form här och bör inte ha några större problem med att hitta floppar att dega in på när 10% av stacken går in pre. Mot en motståndare så blir det pengar kvar att potta och ställa på flopp, vilket är fine för AA. Även om motståndaren misstänker att man har dem.

 

Vidare så är det ju bra att limpreraisa *många* händer som klarar sig bra flervägs vid slaskiga bord från tidig position. Finns det spelare som är raisebenägna och många lösa spelare är det ju nästan obligatoriskt spel från tidig position. Man eliminerar positionsnackdelen och straffar snoret ur de slaskiga spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Håller inte alls med här.

 

Problemet med att potta ut är att det blir riktig terror att potta ut och få syn eftersom man har så dåliga kickers och aldrig vet när man blivit utdragen samt har mycket pengar kvar för turn och river.

 

Dessutom verkar ju folk rätt betbenägna mot check eftersom två spelare stoppade in pengar, varav en inte hade nian.

 

Vi kan ju också vänta oss att så gott som alla nior kommer att beta om vi checkar, och då kan vi checkraisa och få in resten på turn. Så blir det rundcheck gör det inte särskilt mycket eftersom det för någon utan en nia är väldigt svårt att fylla till en bättre hand.

 

2:an är aningen skakig, men inte uppenbar disaster. Grejen här är förstås att det bland dina pott-pott händer inte finns så ruskigt många färger på river, varför det blir lite dumt att vika allt som är sämre än färg. Vidare så måste motståndaren relativt ofta syna turn med färgdrag, vilket är idiotiskt för att det ska vara ett jättestort problem att checksyna.

 

Nu vet vi ju förstås att de här spelarna är idioter, men mer generellt är det inte alls någon självklar fold.

 

 

 

Det här är bara fel. AAJ2ss är i fin form här och bör inte ha några större problem med att hitta floppar att dega in på när 10% av stacken går in pre. Mot en motståndare så blir det pengar kvar att potta och ställa på flopp, vilket är fine för AA. Även om motståndaren misstänker att man har dem.

 

Vidare så är det ju bra att limpreraisa *många* händer som klarar sig bra flervägs vid slaskiga bord från tidig position. Finns det spelare som är raisebenägna och många lösa spelare är det ju nästan obligatoriskt spel från tidig position. Man eliminerar positionsnackdelen och straffar snoret ur de slaskiga spelarna.

 

 

Tack Hjort, mycket bra utvecklat, du gav mig något att tänka på vad det gäller hand 2 och synen på river. Och även om jag inte är någon grinder på PLO så är det så mycket folk som spelar heeelt galet, synar hela tiden 50% av stacken på $ 1/2 med KKxx osv(han träffar?!? hålpipan mot mitt AAss med nötfärgdrag, all-in på flop gissa vad rivern va) Som sagt det är inget gnäll från min sida, omaha har fina svängningar. Jag tyckte att jag spelade händerna helt ok och kul med välskriven feedback!

 

 

Skickar några händer till lite senare som ni gärna får skriva om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...