Gå till innehåll

NETELLER dollarutbetalning - bortförklaring?


dlinder

Recommended Posts

Bad att få mina utbetalningar i dollar, fick följande svar:

 

Due to recent changes in US Legislation, we are no longer able to

send any wires of any amount in the USD currency. This is completely

out of our control but we can still send your wires to you in other

currencies.

 

Detta MÅSTE väl bara vara bullshit? Jag är svensk, de är ett engelskt företag. Hur påverkas vi på något sätt av amerikansk lag?

 

Är det någon här som fortfarande får sina wires i USD? Bara så jag har nåt att hänvisa till.

 

Tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va fanken! Igår bytte jag konto på neteller bara för att det var "omöjligt" att byta "currency" från euro till dollar på mitt gamla konto. Så alltså för att slippa växlingskursen var jag tvungen att öppna nytt konto med ny mailadress enligt deras support. Får verkligen hoppas att det inte är som ni säger med dollarn då! Iofs kommer jag bara använda neteller att förflytta pengar mellan sajter, så nu slår det mej att jag kanske ändå inte hade drabbats av växelavgiften på 1.9% eller vad det nu är.

 

Som lök på laxen får man nu vänta upp till 5 arbetsdagar innnan jag kan använda mitt debitcard på det nya kontot. Sjuk ångest. Nä det kanske får bli moneybookers för mig igen verkar det som. Men jag HATAR dock att man bara verkar kunna ta ut småbelopp i taget. Så det lutar väl mot att vänta in neteller ändå....suuuck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...