Gå till innehåll

Vad säger ni om detta stake-erbjudande?


Vilanna

Recommended Posts

En god vän till mig har fått ett erbjudande om bli stejkad i turneringar live & online i ett år framöver.

 

Dock vet han inte om han ska acceptera eller avböja erbjudandet.

 

Dealen fungerar såhär. JJprodigy och Imperium (två duktiga MTT spelare) har erbjudit sig att stejka min kompis och även coacha honom så mycket som går i ett år framöver med start 1 Juni. Min vän får 40% av vinsterna 60% går till dom. Dock är det bara ju bara överskottet totalt som min vän får.

 

Tex om han spelar några större tävlingar i WSOP och WPT och inte cashar så kan det ju lätt bli att han ligger back 50k, sen om han klonkar nån online turre och vinner 60k så betalar han tillbaka först 50k och får 40% av resterande 10k. Kontraketet går inte bryta heller och det omfattar alla live och onlineturneringar.

 

Min vän ska lämna besked senast onsdag, men vet inte vad han ska säga än. Kan ju bli så att han inte får en inkomst ett år framöver om det inte går bra... Sen får han ju mindre del av kakan än om han hade spelat för sina egna pengar. Dock skulle han aldrig ha möjlighet att få spela alla stora liveturneringar om han tackar nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Inkluderar livekostnaderna även resa, boende o.s.v.?

 

* Har kompisen andra inkomster så han kan ta hand om sina löpande omkostnader detta år?

 

* Vad är viktigast för honom? Inköpen eller de kunskaper han kan få från dessa 2 spelare?

 

Om jag kunde klara mig/överleva ett år under denna deal och jag såg ett stort värde i deras coaching så skulle jag lätt göra det. Fast det beror givetvis på din kompis livssituation idag och vad han redan har för kunskapsnivå. Och hans ambitioner med pokern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MM svårt beslut han kanske vinner $5k, sedan får han gratis inträde till main event och hamnar off the money då får han inget så detta erbjudandet suger.

 

Eller vänta, din kompis får spela stora turneringar gratis och kan bara vinna men aldrig förlora..

 

Hittar han någon idiot som ger dealen att han får allt inspelat utan att behöva kvitta med inköp skall han givetvis ta den.

 

JJprodigy är bara bra när han får fuska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han får möjlighet att spela många liveturneringar på 10k och liknande så skulle jag tacka ja i hans position. däremot om meningen är att grinda 200$ turneringar på nätet och kanske nån 2k$ live ibland så hade jag inte varit så sugen. Har han redan en hyffsad rulle så skulle jag också vara tveksam. Då kanske det är läge att skotta med sin egen rullle och kolla om erbjudandet står kvar om han bustar ?

 

Dealen verkar ändå hyffsad- enorm varians och mkt risk i stora liveturneringar.

 

Egentligen är det ju helt omöjligt för oss att säga något om upplägget. då vi inte vet hur mycket pengar han som fått erbjudandet har, om han har ett (väl)betalt jobb eller på andra sätt kan få ihop mkt kapital snabbt, hur duktig han är och hur mkt han kan lära sig från coachningen mm mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså frågan är om han skall ta emot +$50k*0.4 och utan annan information känns det ju rätt självklart.

Om han däremot måste vinna för att kunna leva samtidigt är väl svaret lika självklart nej.

 

Är detta turneringar som han lika gärna kan pynta upp med buy in själv känns det meningslöst med deal, men antagligen är detta en jättemöjlighet som din kompis bör ta direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju bli så att han inte får en inkomst ett år framöver om det inte går bra...
Det finns cashgame, sng och något som kallas "jobb". Särskilt som de knappast kan göra något åt att han spelar på nick de inte känner till om det går trögt.

 

Om han nu känner sig så orolig så kan han ju föreslå en kortare motdeal. Typ 3 månader med mindre vinstandel.

 

frågan är väl om man vill bli stejad av en sådan, kan man lita på honom?
Ja jäklar, tänk om han vägrar ta emot vinstpengarna...

 

För övrigt så hade han väl bara kört multipla konton i stora turneringar. Vilket visserligen är emot reglerna, men knappast fusk i samma klass som chipdump eller annat samarbete och något jag skulle tro att de flesta turregrindare gjort sig skyldiga till. Grejen är bara att de inte blivit påkomna.

 

Känns lite som samma klass att spela på en kompis konto eller snacka strategi på msn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får ju sjuk tourneyvana o träffar en massa duktigt folk du kan binda kontakter med så helt klart värt det.

Det första året brukar väl ändå va ett läroår så inte så troligt att du vinner något.

 

Och som sagt, CG vid sidan om. Sen klonkar du en mille på EPT så får du ju behålla 400k, inte illa pinkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fuskarsvin?

 

JJprodigy var en av mupparna som hade flera konton som han spelade med samtidigt i olika söndagsturneringar mm, sk fuskare.

 

Känns lite som samma klass att spela på en kompis konto eller snacka strategi på msn.
Att snacka strategi på msn är knappast mot CoC.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att snacka strategi på msn är knappast mot CoC.
Nä, men det och allt splittande hit och dit har ju samma effekt som multipla konton så det är knappast en särskilt meningsfull distinktion spelmässigt.

 

Precis som att byta nick och massa andra grejer som formellt är mot reglerna, men kutym hos highstakesspelare.

 

Skulle som sagt bli rätt förvånad om det inte var fler av turrekändisarna som spelade multipla konton samtidigt som JustinZee & JJprodigy, mfl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...