Gå till innehåll

Spelsätt på ultraturbo?


avalancher

Recommended Posts

Okej, efter att ha läst några artiklar i den gedigna länksamlingen här på forumet har jag justerat mitt SnG spel. Jag spelar $1 Ultraturbo på Ultimatebet. Var itm ca 33% av gångerna, men bara 9% ROI (bara över ca 40 spel, så det är ingen statistisk säkerhet överhuvudtaget!). Så, mitt spel innan var ungefär:

 

Tight-aggressive, men inte så tight, synade en del häner på låga nivåer också, och spelade dom aggressivt. Nonchalera suited connectors och hade för mycket övertro på pocketpar av alla nummer, även bottenlåga. (Min teori var/är nämligen om man höjer 4ggr BB med pocketpar, och floppen ger diverse låga kort, så är chansen stor din motspelare (1-2) sitter med typ KJ, AQ osv och inte har en träff. Den enda risken är ett Ax där x har träffat. Så efter floppen bettar jag igen halva eller hela potten. Det funkade ofta).

 

Så här ser mitt justerade spel ut: Mycket tight de första nivåerna, spelar bara monsterhänder. Limpar in med suited connectors, limpar in med pocketpar. Pushar mellanstacken och inte shortstacken när det är 3-4 spelare kvar. Höjer inte för mycket med medelmåttiga händer typ pocket-tior eller Q,10. Höjer alltid minst 1/3 av potten efter floppen (det gjorde jag redan innan).

 

Det låter ju bra, men det har gått åt helsicke. 1) Det här spelet i turbo eller ultraturbo (nivåerna höjs var 2 min!) gör att man sällan får en monsterhand tidigt, man hamnar shortstacked när det är 5-6 kvar, eller rent av 8 kvar (de är mindre fiskiga på Ultimatebet). Så då får man börja hoppas på en bra hand att dubbla upp, och man tappar möjligheten att spela ut de andra. Jag börjar tro att den här tight-metoden på vanliga SnG ibland är åthelsicke på turbo, något jag just fick bekräftat i den här artikeln:

 

http://www.pocketfives.com/5CE5E8B8-4F91-435E-8262-07142A8E4BE0.aspx

 

 

2) Ihop med detta har jag dessutom sprungit in i en rejäl downswing, träffar aldrig några drag, blir utsugen på det mesta, sitter t.ex med AA, den andra med AQs, och så klart gör turn och river han får färg. Massvis av gånger. Om jag hade spelat mer aggressivt som jag gjorde innan redan tidigt hade jag förhoppningsvis haft en större stack och haft råd med bad beats.

 

 

Kombinationen har gjort att jag kommit itm 3 ggr på 20 bord och har bara $8 kvar. För det mesta har jag åkt ut fyra eller femma. Bara en slump och jag ska fortsätta grinda eller ska jag gå tillbaks till lösare/aggro (skall sägas ändå relativt tight, spelar inte massa Ax skit osv, och har förnuft nog att direkt vika KK om floppen ger A osv)?

 

Jag skulle vilja pröva och gå tillbaks till mindre tight, men ändå ta till mig en del råd, speciellt i senare spel och heads up om jag har en större stack, det kändes mycket bättre.

 

 

Ideér?

 

 

Linda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent spontant tycker jag att du ska gå tillbaka till spelet som fungerade för dig tidigare. För att...

 

Ultraturbo är inte poker utan lotteri av högsta rang. Den strategin som borde fungera bäst är att sitta svintight tills blindarna blir höga och sen trycka in med alla möjliga slags kort.

SNG på låga nivåer kryllar av gamblers som spelar lotteri och inte poker. Det borde var lätt att slå dessa med disciplin (och det kanske det är om några hundra händer för din del) men det är givetvis svårt att spela mot fem tomtar samtidigt. Prova ultraturbo HU om det finns.

 

Detta var bara mina spontana tankar. GL vid borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...