Gå till innehåll

spelproblem och yrkesspelare?


pisak84

Recommended Posts

för mig innebär tilt att jag stänger ner fönstrena när jag torskat första inköpet även om jag har edge på borden.

 

8/6... vad fan. du spelar visserligen 17bord, men de gånger jag legat runt 1300händer/h har jag ändå aldrig fallit under 15 i vpip. steget till 10 är långt och steget till 8 därifrån är långt det med. går det ens att gå plus om man är sååå tight?

 

 

Vet inte om det går att plussa om man spelar så tight. Om jag klipper ur den långa perioden på ca 40k händer där jag hade 8/6 i stats så backade jag 22 inköp. Det är inte att plussa. Tilten var sådan att jag dag efter dag spelade trots att jag kände att det kommer gå åt skogen. Var "tvingad" att spela pga rakerace.

En del kanske inte kallar det tilt, men att inte spela sitt bästa spel är alltid en form av tilt. För mig passade inte rådet att thighta till sig när man är på tilt, utan dra ner på antal timmar och bord var bättre råd.

 

 

Till OP.

Att casha ut med jämna mellanrum när det gått bra är ett sätt att "säkra" vinster. Speciellt om man kör att man går upp i nivå varje gång rullen klarar det så bör man se till att ta ut hela tiden. annars får man ingen lön för mödan.

Har man som vana att sätta in från visa/bank så kan man pumpa in pengarna i nån mer låst sparform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...