Gå till innehåll

Djens, dagbok nerlagd.


Djens

Recommended Posts

Flickvännen smakade den, och gav sedan resten till mig

 

Flickvän? - trodde ju det var du som funderade på blommor på daten :oops:

 

Jag gillar också en minraise, men med 220/270 platsers satellit blir det ju fold pre (PS jag är weaktight), du ska kanske kunna sitta ut resten och komma top 220.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 965
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför skulle Moby ställa in och riskera stacken om han inte hade en hand efter din raise?

 

Därför att det är satellit någorlunda nära bubblan. djens måste vika ganska många händer som han stjäl med här. Så, visst, jag skulle lätt kunna ställa med en medioker hand här mot rätt spelare.

 

Att sedan djens hittar synen med K9s, även om det är ett bluffläge för Moby, är i det mest positiva ordalag jag kan använda, kreativt! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scans källarrökta gourmetskinka!

 

Du har en bit upp till Iremark

 

Därför att det är satellit någorlunda nära bubblan. djens måste vika ganska många händer som han stjäl med här. Så, visst, jag skulle lätt kunna ställa med en medioker hand här mot rätt spelare.

 

Varför? Du inser att djens spelar en satellit och är nära bubblan? Eventuellt kan båda spelarna anta sig ITM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför? Du inser att djens spelar en satellit och är nära bubblan? Eventuellt kan båda spelarna anta sig ITM.

 

Om sb höjer för ofta men i övrigt verkar vettig nog att vika halvbra händer skulle jag kunna göra det. Vet inte hur mycket buffer som krävs, men ca 15k extra marker ökar chanserna att anta ännu mer.

 

Sedan har jag aldrig spelat en satellit med 220 vinstplatser, så jag vet inte hur många av dem som är inne och krigar i potterna, och hur många som bara sitter och väntar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om sb höjer för ofta men i övrigt verkar vettig nog att vika halvbra händer skulle jag kunna göra det. Vet inte hur mycket buffer som krävs, men ca 15k extra marker ökar chanserna att anta ännu mer.
Tro mig, det råsuger. För övrigt så är det jättefel av Djens att öppna med en liten höjning istället för att open-pusha all-in. Vid satellitspel så försvinner hela grejen med att öppna för en liten höjning med stack över 10bb. Då är det push med alla stackar man alls spelar någon hand med. Särskilt som det är ante så skulle det ju vara open-push även i cashgame.

 

Och även om motståndaren skulle visa att han har en hand som Djens är 60% favorit mot, så är det troligen fortfarande vik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yep, ola e fortfarande dryg och gör sitt bästa för o va idiotiskt otrevlig.

 

Yep, dåligt spelad hand nu när man inte e koffeinsteamad och 8 timmar över när man går o lägger sig vanligtvis, kanske inte mitt bästa spel någonsin. Som sagt, dags för semester.

 

så kan du dra ner resningen till typ 2.5xbb. Slipper du känna dig comittad med K hög tex.

 

jag älskar att höja 2,5 bb UTG med AKs t.ex. Eller inte.

 

Preflop hade jag bara gjort en miniraise till 6k (sparat 4k mot omslag).

Det känns som ett uruselt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

yep, ola e fortfarande dryg och gör sitt bästa för o va idiotiskt otrevlig.

 

Du inser inte att jag just gav dig beröm och hånade Iremark i stället? Du borde inte förutsätta att allt jag skriver är ämnat att trycka ner dig i skorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så Hjort, vilka händer skulle du pusha med från bb där, mot olika typer av motsåndare, givet läget?

 

du har en poäng här, mot en duktig aggro spelare så pushar de väldigt mycket. Grejen e att jag e ny på bordet och itne kan ha en sån read. samt att jag håller med de flesta här att det msåte vara rätt att passa handen.

 

Samt som hjort säger, att även om jag har 60/40 så är det troligen rätt att passa ändå.

 

Jag var trött och spelade dåligt helt enkelt.

Efter att ha tänkt lite mer:

det där med 2,5bb tycker jag du har rätt i i SEN pos, i tidig pos med bra händer gillar jag att höja lite mer.

 

miniraisen gillar jag inte för att det känns jobbigt att få syn och sen missa floppen. kanske...mot vissa motståndare iofs.

 

Du inser inte att jag just gav dig beröm och hånade Iremark i stället? Du borde inte förutsätta att allt jag skriver är ämnat att trycka ner dig i skorna.

 

Jag har börjat förutsätta det faktiskt.

Och det kan tolkas på två sätt, jag valde personangrepp emot mig istället för mot mats just pga, ja, de senaste två månadernas inlägg från dig här :-)

 

Men ja, du o alla andra har rätt att jag spelade katastrofuselt i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort lite uträkningar. Bubbeleffekten är lika stark med 270 spelare kvar och 220 priser, som med 6 spelare kvar och 5 priser.

 

Om du pushar från sb bör bb troligen ha KK eller AA för att ta synen.

 

Om bb pushar kan jag tänka mig att det räcker med QQ för att syna från sb. Så jag vidhåller att visst går det att pusha från bb med en medioker hand mot en spelare som höjer ofta, men fortfarande är en någorlunda kompetent satellitspelare (dvs, vet när oddsen är på sin sida för att syna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort lite uträkningar. Bubbeleffekten är lika stark med 270 spelare kvar och 220 priser, som med 6 spelare kvar och 5 priser.

 

Om du pushar från sb bör bb troligen ha KK eller AA för att ta synen.

 

Om bb pushar kan jag tänka mig att det räcker med QQ för att syna från sb. Så jag vidhåller att visst går det att pusha från bb med en medioker hand mot en spelare som höjer ofta, men fortfarande är en någorlunda kompetent satellitspelare (dvs, vet när oddsen är på sin sida för att syna).

 

mm nog bäst å kolla i chatten me han först, så du kan va säker på att han har koll på koncepten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så Hjort, vilka händer skulle du pusha med från bb där, mot olika typer av motsåndare, givet läget?
AA, kanske KK. Och jag är inte säker på att något av dem är rätt.

 

Och det finns inget att diskutera om öppningsstorlek. Allt utom push är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta en bra syn eller ett idiotmove?

 

Table '51556764 84' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: BenJJJ (64825 in chips)

Seat 2: Logan Banks (32224 in chips)

Seat 3: canibuseed (81926 in chips)

Seat 4: tim sture (30916 in chips)

Seat 5: AaronLoew (67001 in chips)

Seat 6: Djens007 (41905 in chips)

Seat 7: MobyD21 (43462 in chips)

Seat 8: l'artiste (70249 in chips)

Seat 9: nihanstain (37361 in chips)

BenJJJ: posts the ante 150

Logan Banks: posts the ante 150

canibuseed: posts the ante 150

tim sture: posts the ante 150

AaronLoew: posts the ante 150

Djens007: posts the ante 150

MobyD21: posts the ante 150

l'artiste: posts the ante 150

nihanstain: posts the ante 150

Djens007: posts small blind 1500

MobyD21: posts big blind 3000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Djens007 9 of HeartsKing of Hearts

l'artiste: folds

nihanstain: folds

BenJJJ: folds

Logan Banks: folds

canibuseed: folds

tim sture: folds

AaronLoew: folds

Djens007: raises 7000 to 10000

MobyD21: raises 33312 to 43312 and is all-in

Djens007: calls 31755 and is all-in

Jaja, plats 270 i main på stars, 220 seats.

Plats 20 på 2nd chance, 7 seats.

 

Jag behöver semester.

 

Rulleräknade lite nyss, det e inte jättekatastrof visst, men ändå rätt illa :)

Back runt 20k från toppnoteringen iår.

 

vad hade han, har vi fått veta de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar skattefritt på Parbet, prima o svs så det e lugnt. sålänge de inte skattar på bustade konton som det på UB :mrgreen:

 

Orkar jag hitta vik här?

ingen read så antag att fi är en vanlig löspassiv spelare.

 

 

- Djens83 sitting in seat 1 with $1477.44

- RedBulli sitting in seat 2 with $678.00

- MR_X_ sitting in seat 3 with $270.81

- kimoyo sitting in seat 4 with $2941.71

- Luhrmann sitting in seat 5 with $901.40

- cardkiller sitting in seat 6 with $549.57 [Dealer]

 

Djens83 posted the small blind - $3.00

RedBulli posted the big blind - $6.00

** Dealing card to Djens83: 5 of Diamonds, Ace of Diamonds, 3 of Spades, 6 of Spades

MR_X_ called - $6.00

kimoyo folded

Luhrmann raised - $27.00

cardkiller called - $27.00

Djens83 called - $27.00

RedBulli called - $27.00

MR_X_ called - $27.00

 

** Dealing the flop: 3 of Hearts, 3 of Diamonds, 10 of Hearts

Djens83 bet - $96.96

RedBulli folded

MR_X_ folded

Luhrmann raised - $225.00

cardkiller folded

Djens83 called - $225.00

 

** Dealing the turn: Jack of Spades

Djens83 checked

Luhrmann bet - $425.00

 

halv svårt läge..Skulle nog vika. Visst så kan du fortfarande leda men har inte många outs ifall fi leder vilket inte är osannolikt. sen kan du redan vara slagen också.

 

Finns bättre tillfällen att stoppa in såsen på känns det som spontant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och den här handen är intressant med, spewar jag? onödigt utan hjärtdraget va?

 

 

- Djens83 sitting in seat 1 with $1540.14

- vesap sitting in seat 2 with $294.00

- KitCarson sitting in seat 3 with $279.00

- kimoyo sitting in seat 4 with $499.65

- mrdawwe sitting in seat 5 with $2622.02 [Dealer]

- JohanLj sitting in seat 6 with $681.45

 

JohanLj posted the small blind - $3.00

Djens83 posted the big blind - $6.00

** Dealing card to Djens83: 8 of Diamonds, 6 of Clubs, 5 of Diamonds, 9 of Spades

vesap called - $6.00

KitCarson called - $6.00

kimoyo folded

mrdawwe folded

JohanLj raised - $30.00

Djens83 called - $30.00

vesap called - $30.00

KitCarson called - $30.00

 

** Dealing the flop: 10 of Hearts, 5 of Hearts, 7 of Spades

JohanLj bet - $120.00

Djens83 raised - $480.00

 

Ja onödigt. Johans pottning i detta läge känns som nötflush draget och kanske med AA då kommer han aldrig släppa handen..Reraisade han?

 

Kontrollera potterna hellre med sådana här händer.

 

+ kallsyn från dig kommer att sätta griller i huvet på fi och får du då in din stege och reraisar han på turn så kanske han inte alltid ger dig credit för den handen pga floatiningsrisken!.

 

Din pos i denna hand gör ju att du kan kontrolla potten ifall flushen kommer samt få reda på ifall han har den på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker du e helt fel ute. Dels pga killen som sitter bakom samt att haninte "Måste" ha nötfärgdraget.

 

Varför antar folk att så fort nån höjer pre och Cbettar så har de sjuka monster?!

 

för att han cbettar oop in i 3 personer på en flopp som nästan garanterat träffat någon av er?! jag gillar att kallsyna i den den handen mer än att slå om. Kallsyn jämt om jag vart sist men nu sitter det två pers bakom så helt okej att försöka trycka ut dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att han cbettar oop in i 3 personer på en flopp som nästan garanterat träffat någon av er?! jag gillar att kallsyna i den den handen mer än att slå om. Kallsyn jämt om jag vart sist men nu sitter det två pers bakom så helt okej att försöka trycka ut dom.

 

Bra synpunkt, helt rätt.

 

Håller med om att syna i pos. är bra spel, men jag vet inte hur bra mitt spel här är egentligen. Jag tror nog det är som ni säger att det e overkill att dega in.

 

Hade varit mycket bättre om bara shortstacken foldat pre :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina svar är nog lite luddiga nu, är på rätt god väg att bli sjuk igen,

jag e typ sjuk 2 månader/år eller nåt sånt.

 

jag vet inte riktigt, tänker iaf inte så bra just nu så det lär inte bli spel idag.

 

Igår hade jag inget för mig så jag traskade ner, inhandlade Dark Messiah of might and magic och spelade igenom det rätt av.

 

16 timmar tog det , typ.

 

Relativt skoj men kändes som ett B-spel jämfört med oblivion, känns som att alla sel kommer göra det i framtiden jämfört med det spelet dock.

 

Det var: Snyggt, mycket för linjärt, mycket för svårt i början tyckte jag, sjuukt frustrerande ibland, mycket för mörkt! det ska va lite ljusa landskap, uppdrag på öppna fält, rådjur som springer etc :). ganska roligt dock även fast man blev vettskrämd några gånger.

 

3/5, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra synpunkt, helt rätt.

 

Håller med om att syna i pos. är bra spel, men jag vet inte hur bra mitt spel här är egentligen. Jag tror nog det är som ni säger att det e overkill att dega in.

 

Hade varit mycket bättre om bara shortstacken foldat pre :-)

 

Bra svar av Grey bättre sammanfattat än det jag skrev..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina svar är nog lite luddiga nu, är på rätt god väg att bli sjuk igen,

jag e typ sjuk 2 månader/år eller nåt sånt.

 

jag vet inte riktigt, tänker iaf inte så bra just nu så det lär inte bli spel idag.

 

Igår hade jag inget för mig så jag traskade ner, inhandlade Dark Messiah of might and magic och spelade igenom det rätt av.

 

16 timmar tog det , typ.

 

Relativt skoj men kändes som ett B-spel jämfört med oblivion, känns som att alla sel kommer göra det i framtiden jämfört med det spelet dock.

 

Det var: Snyggt, mycket för linjärt, mycket för svårt i början tyckte jag, sjuukt frustrerande ibland, mycket för mörkt! det ska va lite ljusa landskap, uppdrag på öppna fält, rådjur som springer etc :). ganska roligt dock även fast man blev vettskrämd några gånger.

 

3/5, typ.

 

 

Vart sugen själv på dark messiah men har inte slagit till..Vill ha lite mera djupare åt oblivion hållet. Dock tappade jag sugen för att oblivion har ett sånt

sjukt levnings system som jag inte orkade sätta mig in i.

 

Gillar du Diablo Djens? Isåfall kan jag rekommendera Titan Quest (+ expansion)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...