Gå till innehåll

FIXED Limit Shorthanded


MacDaddy

Recommended Posts

Hur ska man spela FL SH typ 4ppl om man möter aggressiva ppl som aldrig foldar?

Kan man bara spela fit lr fold poker med tanke på att de snor så många potter isf?

 

duktiga lags är de svåraste att möta. börja ge upp potter är fel metod. syna ner lite lösare istället och låt en del av ditt värde komma ur att de bluffar för mycket. och lägg en extra raise när du väl har någon vettig hand.

 

om de betar varje gata och du synar varje gata, så kommer du iaf gå break even. börjar du vik någon skräp hand så får du direkt edge. sedan kan du börja raisa någon nöthand. svårare än så är det inte :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syna ner KQ oträffat är inte så himla hett mot såna spelare.

 

Calla pre och re-evaluate varje gata. Kan inte ge något specifikt råd i det här läget eftersom mot LAGs så är det väldigt read-betonat också, annars kommer LAGen köra över dig. Saker som spelar in är tidigare händer(nu menar jag inte att vi skall sätta fi på starthandskrav etc, det är inte så viktigt eller ens möjligt mot en LAG, utan deep poker understanding, att kunna förstå hur 2-3 händerna som man spelade innan påverkade spelare.

 

Och om det är någon som aldrig viker och raisar så är det nog en maniac och inte en LAG. LAG's kan faktiskt vika händer, det gör aldrig en maniac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syna ner KQ oträffat är inte så himla hett mot såna spelare.

 

Calla pre och re-evaluate varje gata. Kan inte ge något specifikt råd i det här läget eftersom mot LAGs så är det väldigt read-betonat också, annars kommer LAGen köra över dig. Saker som spelar in är tidigare händer(nu menar jag inte att vi skall sätta fi på starthandskrav etc, det är inte så viktigt eller ens möjligt mot en LAG, utan deep poker understanding, att kunna förstå hur 2-3 händerna som man spelade innan påverkade spelare.

 

Och om det är någon som aldrig viker och raisar så är det nog en maniac och inte en LAG. LAG's kan faktiskt vika händer, det gör aldrig en maniac.

 

Jag tror att MacDaddy syftar på maniac´s, det gjorde jag med mitt svar i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag tror Heltok skrev om duktiga lag's, men här handlar det nog om maniacs. Kan vi vara överens om att det är en stor skillnad dem emellan? Mot maniacs kan syn KQ oträffad vara berättigad.

 

Vilken limit spelar den där Hoss_tbf på?

 

syns mest på 500/1000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spara höjningar till turn är väl den klassiska motreaktionen mot någon som överaggrar.

 

Angående att syna ned med oparad KQ så måste motståndaren checkfolda en del för att det ska vara läge att vika om det ligger 9 bet i potten från prefloppspelet.

 

Ta typ KQ vs top33% på Jd 5s 2c 3s-bräda. 34% i showdownvärde trots avsaknad av både par och drag.

 

Typiska "syna ned"-scenarion är ju att man lägger in 4 eller 5 små bet till i potter som slutar på 17-21 små bet. Alltså man själv bidrar med kring 1/5 av betandet till slutpotten från och med floppen/turn. Så om motståndaren pangar med bortåt 100% av sin HD mot passivitet på flopp och turn är det ju bara att syna ned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...