Gå till innehåll

Bild på dell 30"


cOP

Recommended Posts

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag är lite anti brämhult. tycker den är för söt. finns det någon god osockrad juice?

 

willys egna märke "willys färskpressad" juice är mkt mkt god! rekommenderas varmt!

btw vad kör du för grafikkort för att mata din monsterskärm och andra 20 tummare? för du kör väl bäggre från samma stationära, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok eller kraclob? eller nån annan 30":s ägare

 

hur beter sig dom där 30":arna om man ser tex på hd-dvd/blurray(eller annat full-HD material(1920x1080) förminskar skärmen den syliga bilden till 1920x1080, eller töjjer den ut den så den täcker hela skärmen? hd-ready då (1280x720)?

dom kan ju inte vara HD-märkta då dom saknar HDMI / HDCP trots mycket högre upplösning??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok eller kraclob? eller nån annan 30":s ägare

 

hur beter sig dom där 30":arna om man ser tex på hd-dvd/blurray(eller annat full-HD material(1920x1080) förminskar skärmen den syliga bilden till 1920x1080, eller töjjer den ut den så den täcker hela skärmen? hd-ready då (1280x720)?

dom kan ju inte vara HD-märkta då dom saknar HDMI / HDCP trots mycket högre upplösning??

 

drar man igång en 1080p film får man ett "litet" fönster. fullscreen på det så tvingas det skalas upp. förstår inte vad du menar med förminska. 1080p ser iaf bra ut. =)

 

HDCP fattar jag inte varför jag skulle vilja ha. och kommer något tvinga mig använda det finns det ju redan idag adapters som gör om hdcp till dvi. :P

 

varför spelar det roll om de är HD-märkta eller ej? viktigast är väl upplösningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

drar man igång en 1080p film får man ett "litet" fönster. fullscreen på det så tvingas det skalas upp. förstår inte vad du menar med förminska. 1080p ser iaf bra ut. =)

 

HDCP fattar jag inte varför jag skulle vilja ha. och kommer något tvinga mig använda det finns det ju redan idag adapters som gör om hdcp till dvi. :P

 

varför spelar det roll om de är HD-märkta eller ej? viktigast är väl upplösningen?

 

- litetfönster var väl va jag menade, skrev väl slarvigt ba :0, mao kan man välja

- jao, de man tittar på är ju redan rensat på krypteringen :),.. nyfiken bara..., live hd sändningar finns ju inte precis mycket av i europa ännu, fast de kommer väl(asien/amerika ligger ju långt före där)

- spelar absolut ingen roll med märkningen, bara undra..., nyfiken bara på DVI kontakten hur den står sig (inge bandbredds överskridande strul osv)

 

...då dom gamla HDMI-kontakterna verkar ju inte klara bandbredden på HDmaterial, ska ju va HDMI 1.3 nu, folk säger ju ljud/bild out of sync, kan hacka i film osv pga dom gamla HDMI kontakternas bandbredds begränsingar +inte stöd för alla ljud system...som Dolby TrueHD och DTS-HD(fast allt de där gäller ju mer om man inte kör från datan)

 

 

klagar inte :), bara lite nyfiken om jag kan hitta på nåt till min htpc... tex normala tv:n + 30" data skärm ikopplad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter hos min kompis som precis har fått sin nya 30" skärm!

 

Det är lite strul med den - vi behöver lite hjälp:

När man startar datorn så flimrar hela skärmer tills datorn har kommit till inloggninsskärmen, då blir allt normalt. Upplösningen är dock SÄMST! Han måste köra i typ 1024x7xx!

Han har trots allt ett Geforce 5600... Det ska klara 1900x1200!

 

Vad kan felet vara? Någon erfaren här som vet nåt?

Vilket grafikkort ska han köpa..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter hos min kompis som precis har fått sin nya 30" skärm!

 

Det är lite strul med den - vi behöver lite hjälp:

När man startar datorn så flimrar hela skärmer tills datorn har kommit till inloggninsskärmen, då blir allt normalt. Upplösningen är dock SÄMST! Han måste köra i typ 1024x7xx!

Han har trots allt ett Geforce 5600... Det ska klara 1900x1200!

 

Vad kan felet vara? Någon erfaren här som vet nåt?

Vilket grafikkort ska han köpa..?

 

Max resolution, 2560 x 1600, lär de ska stå på kortet(jag utgår från att det är en av dom 30":s som diskutterats här med den upplösningen?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Max resolution, 2560 x 1600, lär de ska stå på kortet(jag utgår från att det är en av dom 30":s som diskutterats här med den upplösningen?)

Vad menar du med det? Vart ska det stå?

grafikortet har troligtvis bara vanlig dvi och inte dual link dvi. föreslår detta grafikortet:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323847

 

Ok, vad är skillnaden, varför ska det inte kunna driva skärmen med vanlig DVI?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med det? Vart ska det stå?

Titta i länken heltok postade, detaljerad specification:

 

Max upplösning (extern)2560 x 1600

längre ner ser du att det är duallink(dubbel länk)

 

Och ja, kortet är tyst(ingen fläkt) och bra... det är ett av korten i min 4skärms setup.

 

Kankse du ska kolla lite gamer sidor, om du ska ha max prestanda :); men kortet är mycket för pengarna...och utan fläkt som jag värderar högt, inga traktor burkar här inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...