Gå till innehåll

Yone testar lyckan i limitträsket på SvS


yone

Recommended Posts

  • Svars 184
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul att du börjat spela FL på SvS. Spelar själv där från 10/20-20/40 med små skott ibland på 30/60 och 50/100.

 

Svängningarna kan vara enorma på fixed shorthanded då du ena dagen kan plussa 50-60BB till att du förlorar samma antal dagen därpå. Men trevligt att du plussar på.

 

Det är inte mycket action på fullringsidan på min nivå så det blir shorthanded för det mesta. I går vann jag ca 75BB och hittills idag har jag vunnit 27BB så det känns väldigt bra med FL så här långt och jag hoppas att jag inte förlorar några cappade potter inom den närmaste framtiden ;)

 

Föresten, det där med cappningen. Hur fungerar den egentligen på svs? På de andra sidor som jag spelat så har det varit max 4 bets/raise på varje gata men det verkar som om det är annorlunda på svs. Nån gång såg jag några som höjde upp till 7-8 ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska ändra din rubrik till att du spelar limit holdem på SvS så ska du se att du kommer att få fler som skriver i den då där finns ett par stycken här som spelar just limit där. Vet att Ruterkung, Gillo och Zinna spelar där och så jag förstås!

 

Tack för tipset. Försökte göra det igår men kom inte på hur det var man gjorde.

 

Känns ganska lyckat att jag sen igår har ökat på min br med 50%. Hade 2k igår o har precis passerat 3k. Det är ett steg i rätt riktning mot att bli mångmiljonär 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite förbannad just nu. Spelade två bord och på ena bordet gick det väldigt bra medans det på andra bordet inte gick lika bra. Hade plussat ca 45BB på ena bordet när det dog. Alla lämnade. Då tänkte jag att jag avslutar för kvällen. Hade dock några händer kvar att spela på det andra bordet där det inte gått nå vidare.

 

Det som var irriterande på det bordet var att varje gång jag höjde med en skaplig hand så var det alltid nån som trebetade. Och det var inte så att det var ett gäng med galningar på det bordet utan de hade alltid bättre än mig på handen. Sen när det kom 49J på bordet när jag hade AJ på näst sista handen så blev jag riktigt förbannad när fisken bredvid hade KK. Ville så gärna avsluta positivt, men icke! Blev bara ganska irriterad över att jag nästan förlorade 40BB mot ett gäng skitspelare som hade tur..

 

Skulle nog ha lämnat det bordet tidigare men jag kände att jag var bättre än dem och kunde slå dem men det ville sig inte.

 

Slutade i alla fall dagen på plus och nu tänker jag kolla på nån avslappnande film (nej, inte porr din snuskhummer!).

 

Vi ses vid borden!/Y

 

BR: 2966 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt åka in till stan o shoppa lite idag men så kom jag på att tiden och mödan som krävs inte vägs upp av mitt behov av sakerna jag planerade att köpa. Så jag bestämde mig för att sätta mig o spela lite poker i stället. Mycket roligare!

 

Först måste jag bara påpeka hur underskattat limit är i pokersammanhang. Det är ju hur roligt som helst! Detta säger jag inte för att jag har plussat bra sen jag började. Den här sessionen gick inge super utan jag slutade bara +5BB men det känns ändå väldigt bra.

 

Jag har fortfarande inte riktigt kommit in i det bästa spelet möjligt för den här nivån men jag känner att det blir bättre och bättre.

 

Ska även börja lägga upp lite mer hh:s här i dagboken. Har inte riktigt blivit av än.

 

 

 

hej hopp! /Y

 

 

br:3012 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte hunnit spela så mycket idag men körde precis ett kortare pass (45 min) och det gick upp o ner! Eller rättare sagt ner o upp. Började spela passivt och tänkte mer eller mindre omedvetet att jag skulle syna ner och träffa mina stegar, färger och tvåpar. Men jag bara förlorade potter på båda borden.

 

Men det är fel! Man måste vara aggresiv och alltid ha initiativet i potten. Förlorar du initiativet så förlorar du nästan alltid också potten. Det var när jag observerade en spelare som vann många potter mot mig och andra som jag kom på vad han gjorde rätt som jag inte gjorde. Han höjde gång på gång med rätt timing och man visste aldrig vart man hade honom.

 

Så mitt motto från och med nu ska bli "Ta initiativet, ta potten".

 

 

Här kommer två händer jag precis spelade. Den första spelar jag mycket fel på och den andra spelar jag lite fel på(?)

 

***** Hand 429527201 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (FL) - den 3 september 2007 20:30:41

Eva Turbo 2 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: pillan (317.30)

Plats 2: Yone (504.45)

Plats 3: SirQuattro (249.85)

Plats 4: Simpezonia (310.75)

Plats 5: gemigchips (159.45)

pillan lägg LM 2.50

Yone lägg SM 5.00

** Giv **

pillan [N/A, N/A]

Yone [6r, Dk]

SirQuattro [N/A, N/A]

Simpezonia [N/A, N/A]

gemigchips [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

SirQuattro Syna 5.00

Simpezonia Syna 5.00

gemigchips Lägg

pillan Syna 5.00

Yone Passa

*** Flop(Board): *** : [7k, 5r, Dh]

*** Bet Runda 2 ***

pillan Satsa 5.00

Yone Syna 5.00

SirQuattro Lägg

Simpezonia Lägg

*** Turn(Board): *** : [7k, 5r, Dh, 5h]

*** Bet Runda 3 ***

pillan Satsa 10.00

Yone Syna 10.00

*** River(Board): *** : [7k, 5r, Dh, 5h, 6k]

*** Bet Runda 4 ***

pillan Satsa 10.00

Yone??

 

 

Ja vad ska man göra? Detta var från början av min session då jag spelade väldigt passivt i väntan på att jag skulle träffa bra. Har synat ner till rivern och träffar då ett högre tvåpar. Har ju ingen som helst koll på vad han kan ha eftersom jag inte höjt nånting innan. Syn eller raise?

 

 

 

 

 

Nästa hand:

 

 

***** Hand 429592233 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (FL) - den 3 september 2007 21:10:34

Eva Turbo 6 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: texa hold (213.19)

Plats 2: Jens76 (181.65)

Plats 3: Yone (678.45)

Plats 4: skotte (297.90)

Plats 5: SirQuattro (91.00)

Yone lägg LM 2.50

skotte lägg SM 5.00

** Giv **

texa hold [N/A, N/A]

Jens76 [N/A, N/A]

Yone [Es, Ek]

skotte [N/A, N/A]

SirQuattro [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

SirQuattro Lägg

texa hold Syna 5.00

Jens76 Lägg

Yone Höj till 10.00

skotte Lägg

texa hold Höj till 15.00

Yone Höj till 20.00

texa hold Höj till 25.00

Yone Höj till 30.00

texa hold Höj till 35.00

Yone Höj till 40.00

texa hold Höj till 45.00

Yone Höj till 50.00

texa hold Höj till 55.00

Yone Höj till 60.00

texa hold Höj till 65.00

Yone Höj till 70.00

texa hold Höj till 75.00

Yone Höj till 80.00

texa hold Höj till 85.00

Yone Höj till 90.00

texa hold Höj till 95.00

Yone Höj till 100.00

texa hold Höj till 105.00

Yone Höj till 110.00

texa hold Höj till 115.00

Yone Höj till 120.00

texa hold Höj till 125.00

Yone Höj till 130.00

texa hold Höj till 135.00

Yone Höj till 140.00

texa hold Höj till 145.00

Yone Höj till 150.00

texa hold Höj till 155.00

Yone Höj till 160.00

texa hold Höj till 165.00

Yone Höj till 170.00

texa hold Höj till 175.00

Yone Höj till 180.00

texa hold Höj till 185.00

Yone Höj till 190.00

texa hold Höj till 195.00

Yone Höj till 200.00

texa hold Höj till 205.00

Yone Höj till 210.00

texa hold All-in 213.19

Yone Syna 213.19

*** Flop(Board): *** : [2k, Dk, 2r]

*** Turn(Board): *** : [2k, Dk, 2r, 3s]

*** River(Board): *** : [2k, Dk, 2r, 3s, 9h]

*** Showdown *** : Rake: 10.00 Totalpott: 421.38

texa hold [Er, Eh] Två par, ess och tvåor Vinst: 210.69

Jens76 Lägger mig Vinst: 0.00

Yone [Es, Ek] Två par, ess och tvåor Vinst: 210.69

skotte Lägger mig Vinst: 0.00

SirQuattro Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Kom på att det är ju inte bara helt onödigt att höja såhär många gånger eftersom man efter ett tag är helt säker på att också han har AA utan det är även dumt då vi båda gick back på grund av raken! -2,50 kr per skalle blev resultatet. Korkat värre! Hur många gånger kan man höja innan man är säker eller är det kanske säkrast att köra hela vägen iaf?

 

 

Jag får se om det blir mer spel ikväll. Återkommer med resultat senare isf.

 

 

//Y

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1. Höj flopp för värde. Du har toppar. Jag hade höjt med andra paret också. Även höj turn. Nu har du ju topp 2par på bordet.Då hade du nog vetat var du står.

 

Som du spela nu så hade jag höjt rivern.

 

Hand 2. Jag hade nog nöjt mig vid 4-6 bet preflopp och utvärderat floppen.

Nu hade ni otur att ni satt på ess-ess båda två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade ca 1½-2 timmar idag och det gick bättre än igår. Blev inte mer även fast jag varit hemma hela dagen och gjort ingenting. Kände mig inte så motiverad och då spelar jag inte lika bra.

 

Blev en timmes spel på förmiddagen och en timme nu på kvällen. Plussade väl ca 15BB på förmiddagen och 45BB nu på kvällen så jag är helt nöjd. Visst, jag blev utdragen av de sjukaste synerna jag sett men jag stog för en del utdragningar själv så det jämnade ut sig fint ;)

 

Det är väldigt tillfredställande när man spelar och märker att man är inne i de andra spelarnas huvuden. Både på det sättet att jag vet hur de spelar och på det sättet att de inte förstår sig på hur jag spelar. Jag citerar en motspelare; "Hur fan kan du alltid träffa den där sortens händer". Detta var efter att jag ett flertal gånger betat på och behållit initiativet i ett flertal potter och på det sättet förbättrat mina händer på de senare gatorna. Kunde dock inte svara honom med nånting då min chatt blivit blockad igen... Jag minns att jag blev ordentligt förbannad igår vid en hand men inte att jag skrev nåt otrevligt, men tydligen.

 

Men det är ju inte så att jag betar varje hand, varje gata. Det är viktigt att alltid vara medveten om oddsen/chansen/risken och allt det där för att utifrån det kunna göra vettiga beslut. Men till skillnad från NL i många fall så använder du inte oddsen till att göra de rätta synerna utan för att göra de rätta höjningarna. Det är min teori iaf. Rätta mig om jag har fel. Annars babblar jag bara på.

 

Här kommer två händer som jag funderade på.

 

 

 

***** Hand 430649466 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (FL) - den 4 september 2007 21:14:47

Eva Turbo 5 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: MrMister (164.70)

Plats 2: Yone (561.25)

Plats 3: OllePoker (111.70)

Plats 4: bridgeniss (432.30)

Plats 5: sötfisken (671.95)

MrMister lägg LM 2.50

Yone lägg SM 5.00

** Giv **

MrMister [N/A, N/A]

Yone [8r, 6r]

OllePoker [N/A, N/A]

bridgeniss [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

OllePoker Lägg

bridgeniss Lägg

MrMister Höj till 10.00

Yone Syna 10.00

*** Flop(Board): *** : [Dk, 4r, 6s]

*** Bet Runda 2 ***

MrMister Satsa 5.00

Yone Höj till 10.00

MrMister Höj till 15.00

Yone Höj till 20.00

MrMister Syna 20.00

 

 

Spelar jag rätt här? Jag är väldigt aggresiv på floppen. Det var nog mitt signum på detta bordet men är det bara dumdristigt av mig att beta så hårt? Hur långt ska man gå med mittenpar?

 

 

Andra handen:

 

 

 

***** Hand 430660703 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (FL) - den 4 september 2007 21:21:01

Eva Turbo 5 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: MrMister (148.20)

Plats 2: Yone (572.90)

Plats 3: OllePoker (111.00)

Plats 4: bridgeniss (466.55)

Plats 5: sötfisken (629.45)

MrMister lägg LM 2.50

Yone lägg SM 5.00

** Giv **

MrMister [N/A, N/A]

Yone [10k, 9s]

OllePoker [N/A, N/A]

bridgeniss [N/A, N/A]

sötfisken [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

OllePoker Lägg

bridgeniss Lägg

sötfisken Lägg

MrMister Syna 5.00

Yone Höj till 10.00

MrMister Höj till 15.00

Yone Höj till 20.00

MrMister Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [8s, Knh, Dr]

*** Bet Runda 2 ***

MrMister Passa

Yone Satsa 5.00

MrMister Syna 5.00

*** Turn(Board): *** : [8s, Knh, Dr, 5s]

*** Bet Runda 3 ***

MrMister Passa

Yone Satsa 10.00

MrMister Höj till 20.00

Yone Höj till 30.00

MrMister Höj till 40.00

Yone Höj till 50.00

MrMister Höj till 60.00

Yone Höj till 70.00

MrMister Höj till 80.00

Yone Höj till 90.00

MrMister Höj till 100.00

Yone Höj till 110.00

MrMister Höj till 120.00

Yone Höj till 130.00

MrMister All-in 123.20

*** River(Board): *** : [8s, Knh, Dr, 5s, 2h]

*** Showdown *** : Rake: 7.40 Totalpott: 289.00

MrMister [Knr, 8r] Två par, knektar och åttor Vinst: 0.00

Yone [10k, 9s] Stege med högsta kort dam Vinst: 289.00

OllePoker Lägger mig Vinst: 0.00

bridgeniss Lägger mig Vinst: 0.00

sötfisken Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

 

Här kommer en hand som är liknande den jag visade igår. Vi höjer och höjer men denna gång har jag honom slagen. Trodde nog att han skulle ha samma som mig men icke. Till skillnad från igår så var det rätt att höja i detta läget men jag kände mig inte så säker. Det som vägde över var att jag var inne i den här killens skalle. Det var han som senare även skrev citatet jag nämnde tidigare ;)

 

 

Vi ses vid borden! //Y

 

 

Resultat: +59BB

 

BR: 3819 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade två kortare sessioner även idag och det gick bra idag också. Känner mig ganska tom i skallen och har inga klyftigheter att skriva.

 

Var bara en sak jag kom att tänka på. Varje gång jag har spelat hittills så har kurvan för mina vinster/förluster sett ut ungefär likadana. I början när jag sätter mig vid ett bord så börjar jag genast förlora. Så även nu i kväll. Jag var back över 25BB innan det vände. Ett tag kände jag mig ganska värdelös och trodde att det inte skulle vända. Men jag fortsatte hålla mig till min taktik att höja så ofta som möjligt och till slut gav det utdelning!

 

Resultat: +56BB

 

BR: 4387 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev tyvärr inget spel idag. Livet utanför sitta hemma och inte göra nått speciellt-livet blev överväldigande och jag var ute o tog några öl och idkade skitsnack med nya och gamla vänner. Jag återkommer antagligen under morgondagen med nya klyftigheter och intressant hh:s men för tillfället vill jag bara sova!

 

Ha det gott och tilta inte! /Y

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en kortare session idag. Blev inte så mycket dels för att jag var inne i stan o gick på bio m.m och dels för att jag förlorade och kom ur balans. Som tur är så har jag bra självkontroll och jag klarar ganska enkelt att sluta upp med att spela när jag känner att det inte kommer vända. Blev ordentligt förbannad men tog inte ut det på att försöka bluffa hem en massa potter.

 

Jag var nog lite ur balans redan innan jag började spela och jag märkte att jag tajmade min betar väldigt dåligt och höjde på turn även fast jag visste att han med största säkerhet skulle syna ner mig och ha mig slagen. Detta ledde till att jag kom mer ur balans och det blev en ond cirkel. Som tur är så klarar jag av att stänga ner borden även fast jag ligger back.

 

I framtiden måste jag alltid tänka på att tajmningen av ens betar är av högsta värde. Jag slutade tänka på korten och tänkte för mycket på potten. Det får vara slut med det nu!

 

Imorn är det fotboll så antagligen inget spel då. Söndag ska jag dock försöka vika åt så mycket pokerspelande som möjligt.

 

Hej hopp!/Y

 

resultat: -24BB

 

br: 4148 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit vad svårt det är ibland. Spelade nyss ca en timme och det var kämpigt nästan varenda hand. Jag vill faktiskt inte skylla på otur även fast jag blev utdragen gång på gång. Jag spelade dåligt helt enkelt.

 

Jag var lika aggressiv som alltid. Tyvärr var det så att jag visade upp allt för många dåliga händer i början och det gjorde att jag inte fick någon som helst respekt för mina betar. Jag behöver inte få mycket respekt för dem, men jag vill att de ska veta att jag brukar dra ut.

 

Jag kanske inte har fått tillräckligt med distans till spelet än men jag tror att felet jag gjorde var att jag betade för ofta på rivern. Jag måste ha bättre känsla för när jag vet att de kommer syna mig när jag inte är stark. Jag var för aggressiv, för långt in i händerna och det ledde till att jag väldigt ofta blev nersynad av skithänder och slowspelad av starka händer.

 

Kände även att jag behövde betydligt mer självförtroende. Man kan inte påpeka tillräckligt mycket att man behöver självförtroende för att kunna vara en vinnande spelare i poker. Jag kände att jag tvekade alldeles för många gånger på mina beslut. Det är inte bra.

 

Hade en del händer jag hade tänkt visa här men nu när jag kollar på dem så ser jag vad jag gjort för fel så jag orkar inte lägga upp dem.

 

Ska spela mer imorgon för även när det känns tungt på FL så känner jag att jag ofta lär mig något nytt.

 

Spelade även pokerrooms frirulle till pokerkryssningen idag men det gick inge vidare. AQ kändes bra men AA var tyvärr bättre.

 

Nu ska jag kolla på sista avsnittet av Band of brothers. Kan verkligen rekommendera den serien till alla krigsintresserade och alla andra!

 

Resultat: +7BB

 

BR: 4220 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar bara hur nån, vilken jävla nivå det än är kan spela så här.

 

 

***** Hand 436412411 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (FL) - den 10 september 2007 17:59:50

Eva Turbo 1 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Mythoughts (523.80)

Plats 2: Mr Grab It (424.40)

Plats 3: Yone (277.45)

Plats 4: BULLHUVVE (169.29)

Plats 5: elius (195.93)

Yone lägg LM 2.50

BULLHUVVE lägg SM 5.00

** Giv **

Mythoughts [N/A, N/A]

Mr Grab It [N/A, N/A]

Yone [Kns, Es]

BULLHUVVE [N/A, N/A]

elius [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

elius Syna 5.00

Mythoughts Syna 5.00

Mr Grab It Lägg

Yone Höj till 10.00

BULLHUVVE Lägg

elius Syna 10.00

Mythoughts Syna 10.00

*** Flop(Board): *** : [Kh, 9h, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

Yone Satsa 5.00

elius Syna 5.00

Mythoughts Lägg

*** Turn(Board): *** : [Kh, 9h, Dk, 5h]

*** Bet Runda 3 ***

Yone Satsa 10.00

elius Syna 10.00

*** River(Board): *** : [Kh, 9h, Dk, 5h, Kk]

*** Bet Runda 4 ***

Yone Satsa 10.00

elius Syna 10.00

*** Showdown *** : Rake: 2.10 Totalpott: 82.90

Mythoughts Lägger mig Vinst: 0.00

Mr Grab It Lägger mig Vinst: 0.00

Yone [Kns, Es] Par i kungar Vinst: 0.00

BULLHUVVE Lägger mig Vinst: 0.00

elius [5s, Er] Två par, kungar och femmor Vinst: 82.90

 

 

 

 

Helt jävla otroligt alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber om ursäkt för mitt gnälligare inlägg tidigare. Blev bara väldigt upprörd när allt i mitt spel sket sig totalt. Hade en del händer som jag verkligen skulle ha vunnit men på det ena eller det andra sättet gick det åt perkele.

 

Alla synade ner mig hela tiden och träffade men när jag träffade så.. ja ni förstår. Var lite barnslig o slängde mina hörlurar i golvet. Sen tittade jag på den nya pokerfilmen med Eric Bana. Intressant hand i slutet men resten var ganska uselt.

 

Men han hade sån otrolig otur att min otur bleknar i jämförelse så då kände jag att jag kunde sätta mig ner o spela igen

 

Nu spelar jag två borde medans jag skriver och det går verkligen skit. Jag blir bara mer och mer förbannad. Snart går det garanterat över gränsen och jag börjar skrika men än så länge funkar det. Blir bara så trött när ingenting alls funkar.

 

 

 

Ledsen för allt klageri.. Jag hatar att klaga och jag hatar att lyssna på skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en hand i mängden.

 

 

***** Hand 436696833 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (FL) - den 10 september 2007 21:21:39

Eva Turbo 13 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Mr Grab It (309.97)

Plats 2: mailsork (269.60)

Plats 3: Full Tilt (61.65)

Plats 4: Yone (513.87)

Plats 5: allanl (191.76)

allanl lägg LM 2.50

Mr Grab It lägg SM 5.00

** Giv **

Mr Grab It [N/A, N/A]

mailsork [N/A, N/A]

Full Tilt [N/A, N/A]

Yone [9r, Dh]

allanl [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

mailsork Höj till 10.00

Full Tilt Lägg

Yone Syna 10.00

allanl Lägg

Mr Grab It Syna 10.00

*** Flop(Board): *** : [9s, 5k, 6k]

*** Bet Runda 2 ***

Mr Grab It Passa

mailsork Satsa 5.00

Yone Höj till 10.00

Mr Grab It Lägg

mailsork Syna 10.00

*** Turn(Board): *** : [9s, 5k, 6k, 5r]

*** Bet Runda 3 ***

mailsork Passa

Yone Satsa 10.00

mailsork Syna 10.00

*** River(Board): *** : [9s, 5k, 6k, 5r, 2k]

*** Bet Runda 4 ***

mailsork Passa

Yone Satsa 10.00

mailsork Höj till 20.00

Yone Syna 20.00

*** Showdown *** : Rake: 2.80 Totalpott: 109.70

Mr Grab It Lägger mig Vinst: 0.00

mailsork [2h, 2r] Kåk Vinst: 109.70

Full Tilt Lägger mig Vinst: 0.00

Yone Lägger mig Vinst: 0.00

allanl Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

 

Jag vet att jag ska vara glad över att de spelar såhär men de har upptäckt att jag inte kan vinna en endaste hand och då synar de ner mig med vad skit som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist när utdragningarna haglar....Handen ovan är väl standardspel iaf upp till 20/40( kung-femmorna) så det slipper du inte på ett tag. Har själv haft en tung dag o tiltat rejält 2ggr idag o tappat 1700 spänn. Dock lyckats ta igen 1450 av dem.

 

Bara o komma igen. Jag slängde min tredje mus i väggen idag och levt rövare.

 

Vad du ska sikta på är att försöka ha mellan 2-3BB/100 händer över sikt.

 

Jag hade 2.56BB/100 på 8000 händer innan jag klev upp till 10/20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist när utdragningarna haglar....Handen ovan är väl standardspel iaf upp till 20/40( kung-femmorna) så det slipper du inte på ett tag. Har själv haft en tung dag o tiltat rejält 2ggr idag o tappat 1700 spänn. Dock lyckats ta igen 1450 av dem.

 

Bara o komma igen. Jag slängde min tredje mus i väggen idag och levt rövare.

 

Vad du ska sikta på är att försöka ha mellan 2-3BB/100 händer över sikt.

 

Jag hade 2.56BB/100 på 8000 händer innan jag klev upp till 10/20.

 

 

Jobbigt att höra att det är standardspel. Låter inte precis som en vinnande strategi i min öron när det finns fyra överkort ute + stegmöjlighet och färgmöjlighet.

 

Skönt att höra att man inte är den enda som ballar ur ibland. Kastade några marker i golvet tidigare som jag sitter med när jag spelar. En gick sönder så det var lite tillfredsställande iaf. Sen koss-lurarna som jag hoppas att jag kan fixa. Sist bet jag tag och slängde iväg en liten minifrisbee som jag har vid skrivbordet.

 

Ska nog ta o spela in en session på webkameran nån gång. Blir roligt att kolla på i efterhand ;)

 

Ska ta o räkna ut mitt snitt i BB när jag orkar. Vi hörs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, det är ju standard och gör FL så himla mysigt. Ta det lugnt bara och fortsätt utvärdera ditt spel.

 

Frågan är varför du betar river i AJ-handen ovan? Är det en "frustrationsbet" eller tänker du att du lägger en hand som du inte slår, alternativt får syn av en hand som du slår? Brädan är ju inte den trevligaste.

 

Att lära sig spela mot limpmuppliga synisar med tur kan vara en sjukt frustrerande början i FL-träsket. Fundera istället mer på vilka bets du puttar in i potten och av vilken anledning.

 

Edit: I handen efter kallsynar du med Q9o, jag vet inte varför. Kan komma att kosta pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...