Opteron Postad 26 Maj , 2007 Rapport Postad 26 Maj , 2007 FI är TAG 19.5/14.5/2.7 ***** Hand History for Game 6002937045 ***** $200 USD NL Texas Hold'em - Friday, May 25, 19:38:30 ET 2007 Table Jackpot #1306096 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 6 Seat 1: PojkenMedTur ( $250.03 USD ) Seat 6: jokke27 ( $339.97 USD ) Seat 5: MLTBRO ( $433.50 USD ) Seat 2: MindBottling ( $446.85 USD ) Seat 3: Brownstone87 ( $197 USD ) Seat 4: kastelloaek ( $55.42 USD ) kastelloaek posts small blind [$1 USD]. MLTBRO posts big blind [$2 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to PojkenMedTur [ ] jokke27 folds. PojkenMedTur raises [$8 USD] MindBottling folds. Brownstone87 calls [$8 USD] kastelloaek folds. MLTBRO folds. ** Dealing Flop ** [ , , ] (pot $19) PojkenMedTur bets [$14 USD] Brownstone87 calls [$14 USD] ** Dealing Turn ** [ ] (pot $47) PojkenMedTur checks. Brownstone87 bets [$25 USD] PojkenMedTur calls [$25 USD] ** Dealing River ** [ ] (pot $97) PojkenMedTur is all-In. (150$) Citera
ebisumaru Postad 26 Maj , 2007 Rapport Postad 26 Maj , 2007 Du hjälpte mig med en liknande hand i limit en gång så: Syna inte turn! River är väl ok eftersom det enda han synar med som du slår är set och det har han nog svårt att släppa även för en överbet. Citera
ampixo Postad 26 Maj , 2007 Rapport Postad 26 Maj , 2007 då den är dåld vet jag inte. vore den dold vore det lättare ogillar turnspelet och hatar riverspelet. antingen har han färdig hand och då torskar du, eller så har han missat drag och då foldar han ändå rakt ut. varför skulle han slöa set på den floppen? Citera
ebisumaru Postad 26 Maj , 2007 Rapport Postad 26 Maj , 2007 då den är dåld vet jag inte. vore den dold vore det lättare ogillar turnspelet och hatar riverspelet. antingen har han färdig hand och då torskar du, eller så har han missat drag och då foldar han ändå rakt ut. varför skulle han slöa set på den floppen? Många synar bara set på den floppen ibland för att se ett bra turnkort/de är idioter eller vad som. Men när jag tänker efter håller jag med om river. Svårt att veta när man inte sätter sig i såna här situationer. Men check-shove är det klart bästa på river. Citera
_zed_ Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Men check-shove är det klart bästa på river. Jag spelar på en lägre nivå men läser gärna handanalyser från högre nivåer för att förhoppningsvis lära mig lite... Kan du förklara för mig varför check-shove är bäst? Är du inte alls rädd för färgen, eller hur tänker du? Citera
ebisumaru Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Jag spelar på en lägre nivå men läser gärna handanalyser från högre nivåer för att förhoppningsvis lära mig lite... Kan du förklara för mig varför check-shove är bäst? Är du inte alls rädd för färgen, eller hur tänker du? Klart att man är lite rädd för färgen, men tror att han oftare har set som han betalar av med än färg. Citera
_zed_ Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Klart att man är lite rädd för färgen, men tror att han oftare har set som han betalar av med än färg. Jag är inne lite på samma tanke som ampixo: antingen har han färdig hand och då torskar du, eller så har han missat drag och då foldar han ändå rakt ut. varför skulle han slöa set på den floppen? För mig känns det mer som han antingen har färg och vi förlorar, eller betalar han inte av med set. Jag hade nog valt c/c, men det kanske är för passivt...? Citera
ebisumaru Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Jag är inne lite på samma tanke som ampixo: För mig känns det mer som han antingen har färg och vi förlorar, eller betalar han inte av med set. Jag hade nog valt c/c, men det kanske är för passivt...? Hmm folk synar set på floppen ibland, se tidigare inlägg. Dessutom så kommer en tajt spelare inte ha många SC i sin range när han synar en höjning pre, då han oftast dumpar dom. Hans klart troligaste hand imho är set, då tighta spelare älskar att setmina. Citera
Sargon Postad 31 Maj , 2007 Rapport Postad 31 Maj , 2007 Det första du inte ska göra i min mening är att överhuvudtaget betta flopp om du inte är säker på att han är ubertight och kommer slänga sig i 90 procent av fallen. Du har inga drag och inga möjligheter att få nån riktigt stark hand och han har position. Så ge upp handen på floppen i de flesta fall. På turn råkar du få ett dåligt drag. Eftersom det är Hu blindstrid kan du välja att betta mkt starkt här om du tror han kan lägga ett eventuellt par eller en hög ruter annars checka och ge upp. Att syna är totalt meningslöst då du endast har 6 outs för att göra en hand som ändå kan vara slagen. River, skulle nog betta halv pott men all in är väl inte helt fel då han endast torde ha runt 100 dollar kvar. Citera
Rille Postad 2 Juni , 2007 Rapport Postad 2 Juni , 2007 90%? Räcker ju att han lägger sig typ 45% av gångerna för att gå breakeven. Citera
stasjo Postad 2 Juni , 2007 Rapport Postad 2 Juni , 2007 Förutsatt tight read: CB 70-80% flop Second bullet 50-60% turn Ställ river (beroende på stackdjup) (kasta mot omslag på någon av gatorna ) Citera
Recommended Posts