Gå till innehåll

Nystart 18/9 efter sommaruppehåll


Costello

Recommended Posts

Dumt nog satte jag mig och lirade nu, 40 min, backade -189.9$ rakt av på Unibet.

NOTE: Spela aldrig mellan nattskiften, långt ifrån top of the game.

 

På torsdag ska jag spella Swedish poker tour, fick ett mail från purplelounge för några veckor sen och tackade såklart ja, alltid skojj. Fast hade inge förväntningar annat än att man skulle få typ nån gratisdrink medans man spelade, men det ser faktiskt helt okej ut med tanke på att det är gratis.

Kliver på frivecka imorrnbitti så efter det blir det lite mer poker, ska till en kompis på kvällen och grinda lite, lär bli en del på torsdag också, o turneringen på kvällen. Sedan bbq fest på lördag! :-)

 

Såhär ser priserna ut i turneringen:

 

1st Place: Purple Lounge branded poker table, iPod 30GB, Poker Chip Set, and Quintessentially Membership

 

2nd Place: Poker Chip Set and Quintessentially Membership.

 

3rd Place: Poker Chip Set

 

Players who make the final table at each of the live events will receive a Purple Lounge T-shirt and cap.

 

The fantastic prize on offer for the winner of the Final at the end of this event is 7 days in Macau - the gambling destination of the Far East! The prize will include, flights, accommodation and $1000 spending money.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand från igår eller förrgår, känns som jag borde ha synat den där eller korrekt fold?

 

Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Aguilas"

 

krosengard (EUR 74,99 in seat 1)

HERO (EUR 195,26 in seat 2)

RudolfMule (EUR 111,10 in seat 3)

bubita (EUR 128,40 in seat 4)

frida17 (EUR 58,53 in seat 5)

kakan_33 (EUR 90,75 in seat 6)

 

Dealer: RudolfMule

 

Small Blind: bubita (0,50)

Big Blind: frida17 (1,00)

 

HERO was dealt: :Jh: - :Th:

 

kakan_33 Call (1,00)

krosengard Call (1,00)

HERO Call (1,00)

RudolfMule Call (1,00)

bubita Call (0,50)

frida17 Checks

 

Flop :2s: - :Jd: - :Ts:

 

kakan_33 Bet (5,00)

krosengard Fold

HERO Raise (15,00)

RudolfMule Fold

bubita Fold

frida17 Fold

kakan_33 Call (10,00)

 

Turn :2s: - :Jd: - :Ts: - :7s:

 

kakan_33 All-In (74,75)

HERO Fold

 

kakan_33 Payback (74,75)

kakan_33 didn't show hand kakan_33 wins: EUR 34,20

 

Rake: EUR 1,80

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till Thorsson som placera sig på 3e plats i 5k$ Limit eventet! Mer svenska topp placeringar tack.

 

Sov som en stock till typ 16~, jobbat natten så det är ok, annars hade ja haft lite dåligt samvete. Man kan inte sova bort sommardagarna liksom. Blivit lite lir och ligger väl plus men har varit dåligt spel. Iaf frivecka nu så lär bli en hel del lir kommande dagarna. En polare kommer och plockar upp mig om en stund så ska vi sitta och grinda hela natten, coffein pills. Ska bestämt svänga förbi äckliga donken och köpa 10 st cheeseburgare så man har nått o knapra på inatt. Aja, kommer lite uppdateringar senare. Får se om det blir nått inköp till turre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tagit del av riggen hittills och ligger 3 inköp back, QQ,KK och KK på samma bord, alla ggr floppade FI lågt set. Så hittade såklart tilten och därför 3 inköp back. Bestämde mig då för att köra lite unibet istället, var ju samma visa där, 2x TPTK och stora potter där jag gör mig potcommited mot FI som rivra set helvetet båda gångerna. Så känner inte för att lira nå mer CG inatt, ivfall ta det lugnt ett tag och se om man är kapabel att lira som vanligt lite senare.

 

Unibet: -155.06$.

Redbet: -337.29€.

 

So far!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick inge vidare på Swedish poker touren, fick iaf en keps och en t-shirt. ;-)

Men får en ny chans imorrn, liras i Gävle då och det var kort om folk, 5 platser så samlade ihop 5 tappra fort som ögat. Hoppas på en klonk då istället! Klonk ser det allafall ut att bli i någon av de två turneringar jag spelar atm, ligger 4/53 på en 4k$ Guarantee, plsh holdem turnering, deepstack.

Samt 23/46 på 8k Guarantee, tack vare en sjuk utdragning då jag skulle sno blindsen. Men någon ska klonken vara i favör! Uppdaterar sedan om det blir någon ITM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope ingen klonk, okoncentrerad och jäkligt trött. Spelade bra, top 15 enda från början, och top 3 sista 1½h.. Fick en bra stack direkt från början vilket gjorde att jag kunde spela lösare och gå mer på drag och beta ut på flopp med mediokra händer och sno potter. Men åkte på 10e plats tack vare sjukt dåligt spel, chipleadern satt vid mitt bord, raisade mest hela tiden. QTc på knappen, raisar och får syn av chipleadern i BB, flop kommer TsAxc, han betar ut, jag reraisar pot och han synar, turn kommer blank och han betar ut 1/3, jag reraisar för att ta hem men han synar och då har jag princip större delen av stacken inne. River kommer blank och vi båda checkar, han visar Ax tror det var J som kicker, för trött för att komma ihåg. Hursomhelt var jag nere i botten därefter och åker sen ut.

 

Förälskad i FTs turneringar och kommer spela en hel del sådana framöver, strukturen passar mig perfekt. :-)

 

8K guaranteen bustade jag med 88 allin pre mot 99, 12 platser innan itm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ner till gävle och spelade delfinalen till pokertouren igår, jag och 4 kompisar. Bytte taktik och spelade aggressivare och lite fler händer vilket gick bra, låg väl 3a inför finalbordet där jag tightade 2-3 varv innan jag fick QQ UTG+1, UTG(min kompis) raisar upp till 800 på blinds 150-300, jag reraisar allin och får syn av hans AJo, allt ser bra ut fram till river då Ace of Spades kommer. Men tur att markerna gick till en polare iaf, han gick förövrigt och vann hela turneringen, så då fick han MIN iPod istället. :-P

 

Får se om det blir nå nätspel idag, hade tänkt hinna med det. Kanske ska lira lite poker sen ikväll med några kompisar, brukar ofast bli 1-2/2-4sek NL för skojjs skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen livepoker idag, får se om man halkar ut på krogen istället. Om det inte blir på det viset så tänker jag köpa in mig till 14k$ Guaranteen kl 20.00 på FT och säkerligen nån till. Lirade precis en SnG sattelit till 50k$ imorrn men två utdragningar HU och jag blev utan platsen. Trots att jag hade bordet med 5 spelare kvar och plockade de flesta potterna.

 

EDIT:

Ne blir dåligt med poker idag då det ser ut att bli utgång! Tänker köra desto mer imorrn kväll istället. Nu bär det iväg till affärn, vad ska man laga till ikväll?:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Blev ett abrupt slut på denna dagbok. Blev nog inte att jag loggade in nå mer här efter det inlägget. Inga speciella anledningar förutom att jag inte kände för att spela under sommarn. Pengarna for ut från siterna och in på Neteller kontot, lirade bort ca 500$ på FT samtidigt som detta. Pengarna togs ut från Neteller kontot nån vecka senare och har använts flitigt under sommaren. :roll:

 

Tänkte börja lira nu igen när höst mörkret kommer krypande. Satte in 600$ på Betfair i förrgår och ska lira .25/.50 NLSH och lite Turrar. får se om det blir nån fler insättning. Men öppnar nog lite lugnt såhär. Kommer att plocka ut pengar varje månad för lite olika ändamål.

 

Wish me luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...