Gå till innehåll

Nystart 18/9 efter sommaruppehåll


Costello

Recommended Posts

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev en till session på B2B, 1½h, + i varjefall. Sitter och lirar en 20+2$Freezeout, 2k guarantee på Bossmedia. Halva fältet kvar, ligger 1a/2a i chips. Kanske blir första turneringsklonken i dagboken. Kan inte köra B2B samtidigt av någon dum anledning så blir inget CG under tiden. Men ska grinda en stund till efter att turneringen är över.

 

EDIT:

Åkte på 2k Guaranteen, 2 platser innan ITM, KQ vs AK.

Med i en 25$ Rebuy 5k Guarantee nu, hoppas på en klonk! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, känns dumt att ha suttit och lirat turneringar nu i 4½h utan nå cash tillbaka då jag istället kunnat grinda cg, måste skärpa mig!

Dagen slutade iaf på +83.63€.

Backat rejält på turneringar idag. Räknar in dom förlusterna med totala plusset som vanligt så hade kunnat vara så mycket bättre, synd på ingen klonk. :evil:

Nya tag imorrn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backat 3 inköp hittills idag, ett som kunnat undvikas, högt pp vs högre pp, skulle ha foldats. En utdragning AK, floppat TPTK, utdragen vs rr flush 56s. En till AK, floppat flushdrag, turnat A då jag blev potcommited och sedan tvungen att syna river när den kom blank, A8. Rackarns. Ska spela några turneringar ikväll hade jag tänkt. en 6k Guarantee om en liten stund sedan en 20k Guarantee om 2h.

Lär bli mer CG efter det. Försöka rädda dagen! :-)

 

EDIT:

43/225 i paus, 2.5k över avg.

1h kvar till 20k$ Guaranteen.

 

EDIT 2:

22/81 i andra pausen, 5.5k över avg.

Precis gjort en rebuy i 20k$ Guaranteen. :-P

 

EDIT 3:

22/37, en bra bit under avg, ITM iaf, 6k$ G

300 över avg i 20k$ första pausen

Rivra precis Royal flush i en 5k freezeout. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte 6k Guaranteen, 5bbs kvar, tröck allin med 17k, A5s då blindsen var på 3k, 3 limpare innan så kändes rätt, en syn och han visar AJ. 28e plats, 38$ Netto.

 

2k över avg. i 20k$.. Precis när jag skrev detta tröck jag allin med AKs vs chip 4an som visar QQ=Ute:-(

 

5k Freezeouten att förlita sig på, 19/230, 1½h in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första minusdagen i dagboken, men räddade mig rätt så bra. Låg 3 fulla inköp back + att jag slaskade bort några större inköp till turneringar, ITM en utav dem, andra bara jäkligt nära. Trodde på minst ett klonkat finalbord men icke! :/-153.35€.

 

B2B buggat sig idag som vanligt, vet inte varför det inte vill samspela med mig :-P Så blev bossmedia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte spelat nått på nån dag nu, varit en massa firande med alkohol och vänner, nationaldagen/sverige-island, studentskivor och utgång!

Men idag kan det bli några timmars grind, börjar jobba imorrnbitti så tänkte ta det lugnt ikväll. En polare kommer över sen och då blir det väl grind varvat med nån film. Ska spela nån sattelit till 100k G på söndag, försöka klonka. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte precis in lite cash på Unibet för att cleara en bonus.

Fick en taskig start direkt mot en jävulusisk fisk. QQ i bb, UTG raise 3xbb(shortstack), MP call och SB också. Jag reraise 5xraisen, UTG satt allin, MP synar min bet, sb foldar. Flop 66x, x, x. Allin turn, MP visar 69o. :evil:

 

Lär bli någon timmes spel ikväll om jag inte gular alltför tidigt. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började med att backa ett inköp på 100$, men spelade sen upp mig och hamnade på +411.78$. :-)

Blir nog inte så mycket grind på B2B och Bossmedia närmsta tiden eftersom jag ska cleara Unibet bonusen.

Mer bonus grind imorrn och även en eller två söndagsturneringar på Bossmedia!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte att jag jobbade idag så lär bli en hel del spelande idag.

Sitter och lirar ett .5/1$ NLSH, stadigt + hittills.

Samt lite slask i en 3$ rebuy, 1.5k$ G. Där följande hand utspelades:

 

** $1,500 GUARANTEE[1020197]:Table 42 [Multi Table Hold 'em] (20.00|40.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- truffles87 sitting in seat 1 with $1810.00

- Dylsexia sitting in seat 2 with $3198.80

- HERO sitting in seat 3 with $3418.37

- laterreur sitting in seat 4 with $1050.00 [Dealer]

- testa20 sitting in seat 5 with $1350.00

- barbars11 sitting in seat 6 with $1262.83 [sitting out]

 

testa20 posted the small blind - $10.00

barbars11 posted the big blind - $20.00

 

** Dealing card to HERO: 10 of Clubs, 10 of Hearts

truffles87 called - $20.00

Dylsexia raised - $161.49

HERO went all-in - $3418.37

laterreur went all-in - $1050.00

testa20 went all-in - $1350.00

barbars11 went all-in - $1262.83

truffles87 folded

Dylsexia folded

 

laterreur shows: 6 of Clubs, 6 of Diamonds

testa20 shows: 8 of Clubs, 8 of Hearts

barbars11 shows: 5 of Hearts, 5 of Diamonds

 

** Dealing the flop: 3 of Hearts, Ace of Clubs, 7 of Spades

 

** Dealing the turn: Jack of Hearts

 

** Dealing the river: Queen of Clubs

 

HERO wins $4381.49 from the main pot

HERO wins $5079.98 from side pot 1

HERO wins $5234.32 from side pot 2

 

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringen går stabilt, legat top 10-15 sedan första nivån. Hade haft en stabil tredje plats om det inte varit för att jag synat en allin 1/4 av min stack med 99 vs JJ. Men ligger i varje fall på 5/28, hoppas på att få klonka första platsen, inget annat som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, nattskift. Alltid lika sköjj!

Lagt några vad på sportsbet, bases, följande:

 

Boston Red Sox -1.5 vs. New York Yankees [50:-] Ingen Klonk!

 

Toronto Blue Jays - Chicago White Sox - 2 [30:-] Klonk!

 

Seattle Mariners -1.5 vs. Texas Rangers [50:-] Ingen Klonk!

 

Slänger in ett spel på vinst för Anaheim Angeles vs. Baltimore Orioles, risigt odds, 1.49 men de kan ej torska. [20:-] Klonk!

 

Lite tidsfördriv... :-)

 

EDIT:

 

Ser sådär ut, Red sox matchen försenad, inne på mitten av andra och ligger under med 3.

White sox leder med 2, början av fjärde.

Seattle börjar inte förrän om ca 2h, samma sak Anaheim.

 

EDIT 2:

 

Red sox torska med 5-9, White Sox vann med 3-0.

Seattle är inne på fjärde och där står det 4-4, Anaheim är inne på femte och ligger under med 1-2.

 

EDIT 3:

 

Anaheim vann med 3-2, Seattle torska med 8-9.

 

 

 

BASEBOLL!!!

älskar den sporten! har bott i usa och spelat baseboll i sverige faktiskt!

men va fan! SÄTT PÅ YANKEES!!! FAVORITLAGET!!

hemmaplan mot red sox var det va? ojj ojj vilken stämmning det var på yankke stadium vill jag lova!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gärna en T-shirt. :-)

Du har väl min adress?

 

Ja baseball är en rolig sport. Kan inte sådär jätte mycket men brukar följa rekar från en snubbe som är bättre insatt i alla lagen, brukar oftast gå bra. Dock så generar det inge pengar utan är bara en rolig bisyssla till pokern då jag gillar allt vad heter vadslagning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringen gick käpprätt, massa slöseri på tid, liksom 17$ netto eller nått. :-P Hade kunnat dubbla upp och lagt mig på en 6e plats med 13 spelare kvar, får AA, reraisar UTG, SB går allin med ungefär lika stor stack som mig. UTG foldar och jag synar, han visar JJ och träffar färgen. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittat ett fint plus hittills idag. Sitter nu och lirar en 10-manna 22$ sattelit till 100k$ Guaranteen på Bossmedia ikväll. Klonkade ut två pers första handen. 2 första får ett seat i turneringen kl 21.00

Funderar även på att lira 200k$ Guaranteen på Primapoker(Unibet) ikväll, buyin 60+5$. Lite väl mycket för rullen jag har där, men med tanke på att jag dubblat upp den på 2 dagar så kanske det blir så ändå. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hel del grind för att cleara hela men det är absolut möjligt. Jag har kört 2 bord på .5/1$, lirat sammanlagt kanske 5-6h och fått ihop 279VIP på den tiden. Jäkligt löst spel på Unibet också, dock så går det ju inte att köra fler en 3 bord på prima utan att det ska överlappa. Går ju att köra minsta formatet men då blir man ju tiltad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, somnade i soffan och vaknade nyss vilket gjorde att jag missade att köpa in mig till 200kK$ Guaranteen. :/ Men ska ivfall spela 100k$ Guaranteen på Bossmedia, utvilad så det måste ju bara innebära en sak och de e klonk!

Lirar lite CG på Unibet under tiden, dock bara ett bord.

 

Uppdaterar eftersom hur det går i turren.

 

May the klonk be with me!

 

EDIT:

Nästan dubblat upp efter 2 händer. AQs i sen pos, 2 limpers jag raisar får en syn, missar flop men betar ut efter check och han foldar.

Handen efter limpar jag in med 3 andra limpers och 4 pers bakom mig, flop 4TK två hjärter, bet från en av raisarna, jag reraisar och får två calls, turn kmr blank jag bettar ut ½ pott och får en syn, river kommer blank och båda checkar han visar Q9h för färgdraget och jag kammar hem med par i K. :-P

Uppdaterar i pausen om jag fortfarande är kvar då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev självklart utklonkad, jävla skit. Först AK vs 66, nere på 1k på blinds 300/600, kämpade upp mig till 12k och bustade då kraftigt med AK vs AJ och hade därefter 900 kvar på blindsen 500/1000. Uppdubbling hade gett mig ca 30k och en top30 plats med 100 spelare kvar! :evil:

 

Plussade en del på cg under dagen ivfall,

Redbet: +321.88€.

Unibet: +187.52$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...