Gå till innehåll

JJ 8bb push mot Raise/call ?


Recommended Posts

Har inte HH så jag försöker skriva vad jag kommer ihåg.

 

6st kvar

blinds 50/100

 

Semi-tight Storstack höjjer till 300

Weak tight synar med 1400 chips

 

Jag sitter i sen poss med JJ ca 800 chips

 

Jag pusha här men jag kände verkligen att jag borde ha foldat.

Storstacken är jag inte speciellt rädd för men nu vaknade den

tight passiva killen till liv.

 

Går ju att resonera på 2 sätt

har han ett monster så borde han pushat direkt

men samtidigt en syn med så lite chips kvar skriker ju också styrka.

Han har inte direkt visat att han varit en duktig spelare så en syn med lägre pocket är ju inte omöjligt.

 

 

Vad gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska ju till en helt störd read där för att du ska vika. Typ att du sett hans kort eller nåt.

 

Om det är en duktig kille som synar 300 med 1400 chips kan ju knappast ha något annat än ett monster så det är inte så svårt att folda då.

 

Denna kille såg jag inte som speciellt duktig så jag pusha, storstack folda och han synade med KK.

 

Även om han nu inte var duktig så var han weak-tight-passive så frågan är om det är värt och pusha i det läget då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en duktig kille som synar 300 med 1400 chips kan ju knappast ha något annat än ett monster så det är inte så svårt att folda då.

 

Man kan också vända på det: om han synar där är han bevisligen inte särskilt duktig.

 

Även om han nu inte var duktig så var han weak-tight-passive så frågan är om det är värt och pusha i det läget då.

 

Du har fjärde bästa starthanden och 8bb i stacken. Han kan knappast vara så weaktight att du hittar folden där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan också vända på det: om han synar där är han bevisligen inte särskilt duktig.

 

 

 

Du har fjärde bästa starthanden och 8bb i stacken. Han kan knappast vara så weaktight att du hittar folden där.

 

Ja tycker det är ett marginellt beslut ändå, pushar du JJ i det läget så får du väll som bäst ett coinflip för shortstacken som syna kommer ju aldrig att folda.

 

Undantaget är om shortstack är riktigt dålig och kunde syna storstacken med 1010 AJ. Det är ju dom enda händerna du vill möta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Undantaget är om shortstack är riktigt dålig och kunde syna storstacken med 1010 AJ. Det är ju dom enda händerna du vill möta.

 

Japp. Bortsett från 23-AT, AQ-AK, 22-99, JJ, då.

 

Poängen är givetvis att du inte kan sätta han på minst TT, AJ. Sen om man vet att han har AQ, AK måste det vara all-in som är det bästa.

 

lätt all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tycker det är ett marginellt beslut ändå, pushar du JJ i det läget så får du väll som bäst ett coinflip för shortstacken som syna kommer ju aldrig att folda.

 

Varför får du som bäst ett coinflip med JJ? Jag fattar verkligen inte. Menar du att han t ex inte kan ha TT där? Eller 99? Eller 88?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför får du som bäst ett coinflip med JJ? Jag fattar verkligen inte. Menar du att han t ex inte kan ha TT där? Eller 99? Eller 88?

 

Om han synar storstacken för 25% av hans stack utan att gå all-in med en hand sämre än 1010+ AJ+ är han ju extremt dålig. Undantaget är väll en ok spelare som försöker slöspela sitt monster.

 

Det är ju inte omöjligt att han har en hand som 88 men chansen att han har QQ+ lär ju jämna ut det. Så chansen att dubbla upp borde ju bli runt 50/50 i det stora hela.

 

 

Men visst om ni tycker det är klar push så får jag väll rätta mitt spel efter det , ville bara höra flera säga det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han synar storstacken för 25% av hans stack utan att gå all-in med en hand sämre än 1010+ AJ+ är han ju extremt dålig. Undantaget är väll en ok spelare som försöker slöspela sitt monster.

 

Men visst om ni tycker det är klar push så får jag väll rätta mitt spel efter det , ville bara höra flera säga det.

 

Att han med största sannolikhet är clowndålig är redan konstaterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägga JJ med 8 BB i stacken och en bit kvar till bubblan??? Nej, det ska till en read i hästväg på den weak-tighte i så fall.

 

Push.

 

Jag såg ju aldrig denna kille som riktigt dålig utan weak-tight-passive.

En sådan person ser jag inte syna här med något sämre än 1010.

 

Brukar oftast kräva något stort för att dom ska vakna till liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sådan person ser jag inte syna här med något sämre än 1010.
Nähä, men låt det vara så då, men hur ofta ser du honom folda??? Det måste ju hända ibland med tanke på hans synspel pre??? Om han synar med TT+ (vilket är en väldigt snäv hd) men viker annars så är push med JJ rätt iaf.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...