Gå till innehåll

pokercoach


Beirut_kid

Recommended Posts

Jag har gått och funderat på att skaffa en pokercoach. Coachen i fråga är tveklöst en av de absolut bästa. Som betalning, vill han ha andel av mina månattliga vinster. Har ingen som helst erfarenhet av detta. Hur stor % sats tycker ni det är rimligt att jag avyttrar i gengäld för hans coachning/månad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gått och funderat på att skaffa en pokercoach. Coachen i fråga är tveklöst en av de absolut bästa. Som betalning, vill han ha andel av mina månattliga vinster. Har ingen som helst erfarenhet av detta. Hur stor % sats tycker ni det är rimligt att jag avyttrar i gengäld för hans coachning/månad?

 

En viktig frågeställning att ta med i beräkningen är HUR LÄNGE du skall betala. Om ni inte kommer överens om detta kommer ni kanske att bli oense om 6 månader eller ett år när du kanske inte känner att du behöver så mycket råd och han anser att han borde ha en del av även dina fortsatta vinster.

 

Jag använder Ten Commandments of Poker som fungerar som en "coach", men det är klart att det inte är lika bra som "the real thing"

 

/TCOP-fan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ca 50k händer/månad. Spelar uteslutande 5/10NL.

 

Jag vill ha råd om allt som har med detta avtal, har verkligen 0 koll på sånna typer av deals.

 

Jag vill veta följande:

 

1) Hur mycke är det skäligt att jag avyttrar av min månadsvinst?

2) vad kan jag ställa för krav på honom, i antal lektioner m.m.

3) Över hur lång tid ska dessa deals vara?

4) Vad händer om ja backar?

 

 

Vilken nivå spelar du?

 

EDIT: Hur mkt kommer han coacha dig? Hur blir det med rb och bonusar? vad händer om du backar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte mycket vanligare och smidigare att coachen tar betalt per timme?

 

har funnit massa olika former. rb/timlön/% av vinst etc.

 

så länge alla parter är nöjda med dealen funkar väl alla.

 

 

om han spelar 50k/månad på nl1000 så känns som att timlön är enklast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är inte intresserad av timlön och som DaPine skrev så tror jag att han gör bättre jobb med andel.

 

har funnit massa olika former. rb/timlön/% av vinst etc.

 

så länge alla parter är nöjda med dealen funkar väl alla.

 

 

om han spelar 50k/månad på nl1000 så känns som att timlön är enklast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DEt har vi inte pratat om. Det är bla det jag vill ha reda på. Hur många sessioner/vecka kan jag förvänta mig?

 

Men det måste du prata med honom om. Ger du han mer % så kan du förvänta dig mer sessioner.

 

Känner du att du skulle behöva mycket hjälp eller klarar du dig med 1-2 timmar 1-2 dagar i veckan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men gozzen!

 

Vet ju inte vad som är sedvanligt. Vill ju för fan veta vad som är rimligt innan jag presenterar mitt förslag.

 

Tänkte 10% för 3X2h sessioner/veckan första månaden iaf. Kommer han garva åt mig eller tycker ni det är rimligt?

 

Men det måste du prata med honom om. Ger du han mer % så kan du förvänta dig mer sessioner.

 

Känner du att du skulle behöva mycket hjälp eller klarar du dig med 1-2 timmar 1-2 dagar i veckan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

procentdeals lär ju då vara bättre efterosm han bör tjäna mer ju mer du spelar....medan timlön för 10/20nl++ spelare är ju rätt så pissigt då de tjänar mer själva på att lira.

Han har ju större intresse i att spelaren blir duktig också eftersom han får ut mer personligen av det också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 10% för 2x1h/veckan. Han kommer även att sätta av x antal timmar extra för att analysera mina handhistorier.

 

Hade dock en klausul att om ja lira mindre än 50k händer nästa månad skulle jag vara tvungen att pröjsa han 20% istället.

 

Tycker detta verkar rimligt. Ngn som har ngt mer jag borde tänka på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TCOP,

Du skrev något om Ten Commandments of Poker. Var hittar jag det verktyget någonstans? och hur skiljer sig det från PokerOffice eller PokerTracker? Skulle gärna hitta ett program som var mer som en coach än bara ett statistikverktyg.

 

Angående livecoach så skulle jag börja med att ge honom betalt per timme, eller eventuellt per session med en procent på vad du vinner den sessionen. Verkar helt knäppt att prata om procent på vad du tjänar i framtiden, det fungerar inte enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 10% för 2x1h/veckan. Han kommer även att sätta av x antal timmar extra för att analysera mina handhistorier.

 

Hade dock en klausul att om ja lira mindre än 50k händer nästa månad skulle jag vara tvungen att pröjsa han 20% istället.

 

Tycker detta verkar rimligt. Ngn som har ngt mer jag borde tänka på?

 

Jag skulle ta den dealen utan o tveka som coach, man kan inte backa ju.. (=

 

Två timmar per vecka, och lite HH?!

 

Hur enkelt som helst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...