Gå till innehåll

LÄNK: Online Pokerbok "Hold'em Brain"


Hjort

Recommended Posts

Stötte på den här siten nyligen det är en bok om fixlimit hold'em som författaren gjort tillgänglig online för att få feedback på. Jag har inte läst igenom det hela en men författaren verkar vara en duktig short-handed spelare och boken verkar riktigt bra. Jag rekommenderar läsning och nedladdning för senare bruk om det dröjer för den att komma ut.

 

EDIT: efter att ha tittat lite kort på siten så måste jag säga att boken verkar exceptionellt bra, läs medans den fortfarande finns tillgänglig!

 

* Pillar lite på rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har skummat igenom en del av boken nu (hela är redan nedladdad förstås) och måste säga att den verkar alldeles förträfflig.

Måhända att den är lik ToP men tycker ändå att den känns mycket läsvärd, de förklarande exemplen gör texten intressant och lättförståelig.

Johan - Tack för tipset!

 

/Stevie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite förvånad över att han tar statistik baserad på cardplayer.com's kalkylator dock... Mailade honom och påpekade att den inte kollar alla kombinationer utan kollar x antal giv istället.

 

Hi Magnus,

 

Thank you for your suggestion. I will definitely be looking into that issue

further.

 

Thanks,

King

 

Första gången jag påverkar en bok! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Skönt att kunna skriva ut gratis på skolan :)

 

Skrev ut den för någon vecka sen, och har väl hunnit läsa igenom halva ungefär... tycker den verkar bra, men en del fel måste det allt smugit sig in som jag hoppas blir rättade (om det redan inte är det, har inte kollat nyaste)

 

T.ex. så stod det (rättat nu) i kapitlet om Raising for free cards (som först bara hette Free cards) : "Expected Value = (% you hit the flush on the Flop x amount you win when you hit on the Flop) + (% you hit the flush on the Turn x amount you win when you hit on the Turn) + (% you don't get the flush at all x amount you'll lose when you don't hit)", det borde naturligtvis vara Turn och River istället för Flop och Turn.

 

Ska hålla ögonen öppna efter uppdateringar bland sidorna så man har den nyaste versionen sen när han slutar lägga ut det på hemsidan. Kan lätt göra en stor pdf-fil av alla små om det är intressant för någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adobe Acrobat funkar fint (inte Acrobat Reader utan "hela")

Lätt som en plätt (om man har något program för det), men jag tycker också det är lättare att ha en stor pdf. (Smidigare att skriva ut än 20 separata kapitel om inte annat :))

 

Sticker hem till Motala över helgen, hoppas att King Yao inte tagit ner sina kapitel tills jag kommer tillbaka (han skulle ju ha de uppe till slutet av juni). Annars så är det väl förhoppningsvis någon här som har de nyaste :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow vilken tur jag hade, skrev ut de kapitel som uppdaterats igår när jag vara nere en sväng på skolan. Sparade dock inte pdferna, men jag ska kolla om det är någon som ändrats sedan 21:e då jag tog hem alla (borde det ju inte vara.. skulle inte tro att han vill ha 2-3 dagars feedback på sista uppdateringarna isf.)

 

Återkommer om en stund, antagligen med en stor mumsig pdf ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste gå igenom mina pdfer och jämföra med de jag har utskrivna (eftersom jag skrev ut nyaste igår så vet jag att iaf de är fräscha)

 

Verkar dock som jag av någon anledning inte har nyaste av alla delar.. varför vet jag inte... jag ska kolla upp vilka jag inte har nyaste av och lista de så kanske nån kan skicka de på mail eller MSN eller nåt..

 

(Lite upptagen nu men det kommer snart iaf)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle behöva:

 

Introduction 4:e draften, har 3:e (mindre viktig iofs)

Players 3:e draften, har 1:a

 

Trodde att det var fler jag saknade, men det var det tydligen inte :)

Om nån sitter på nån av de pdf:erna så får ni gärna maila till henrikf@home.se :)

 

Nån som har något webbutrymme att ha pdf:en på? Kan tyvärr inte hosta den :(

 

edit: rar:ad är den 971kb nu (som en pdf på 219 sidor), så jag kan maila den om det är någon som vill ha den. Ska snygga till den lite sen med bokmärken , kanske sidnumrering och innehållsförtecking (mycket kort sådan då ;)) och lite sånt hade jag nog tänkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade ner alla de senaste pdf-filerna dagen innan sajten gick ner.

Sen gjorde jag så att jag mergade ihop alla dessa filer till en enda stor fil och la upp på en webbserver. http:// http://nu.easyowned.com/poker

Jag hoppas att jag var till glädje för någon i alla fall, =)

 

Var ju precis det jag tänkte göra :)

 

Jag optimerade din pdf iaf från 2.1Mb till 860kb, säg till mig facme så kan jag maila den till dig så kan du lägga upp den istället om du vill?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...