Gå till innehåll

NL100|sjuk dålig fold eller bra?


Recommended Posts

Hej.. lirade NL 0.50/1 och denna motståndare har jag lirat mot ett antal gånger, ganska tight aggro men med denna stack så lirade han antal mer händer agressivt.

 

tarting a new hand (#556187974)

Texas Holdem NL $0.50/$1 - 2007-05-21 02:43:23 Server

Table Argenteuil

Seat 1: Aruba42 ( $96 )

Seat 3: Timeofdead ( $351.72 )

Seat 5: LePoissonNeuf ( $164.90 )

Seat 6: Jag! ( $132.85 )

Seat 8: miranh ( $310.83 )

Timeofdead posts Small Blind $0.50

LePoissonNeuf posts Big Blind $1

Dealing cards

Your cards Kd Kh [snipx]

Jag! raises $4

miranh folds

Aruba42 raises $12

Timeofdead calls $11.50

LePoissonNeuf folds

jAG! raises $30

Aruba42 folds

Timeofdead calls $22

Dealing Flop Qs 8d 6s

Timeofdead checks

JAG! bets $48

Timeofdead raises $317.72

JAG! folds

Winner is Timeofdead $443.72

 

Funderat ganska mycket om han gjorde detta för att de ligger så mycket i redan eller har jag han på QQ eller AA här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.. lirade NL 0.50/1 och denna motståndare har jag lirat mot ett antal gånger, ganska tight aggro men med denna stack så lirade han antal mer händer agressivt.

 

tarting a new hand (#556187974)

Texas Holdem NL $0.50/$1 - 2007-05-21 02:43:23 Server

Table Argenteuil

Seat 1: Aruba42 ( $96 )

Seat 3: Timeofdead ( $351.72 )

Seat 5: LePoissonNeuf ( $164.90 )

Seat 6: Jag! ( $132.85 )

Seat 8: miranh ( $310.83 )

Timeofdead posts Small Blind $0.50

LePoissonNeuf posts Big Blind $1

Dealing cards

Your cards Kd Kh [snipx]

Jag! raises $4

miranh folds

Aruba42 raises $12

Timeofdead calls $11.50

LePoissonNeuf folds

jAG! raises $30

Aruba42 folds

Timeofdead calls $22

Dealing Flop Qs 8d 6s

Timeofdead checks

JAG! bets $48

Timeofdead raises $317.72

JAG! folds

Winner is Timeofdead $443.72

 

Funderat ganska mycket om han gjorde detta för att de ligger så mycket i redan eller har jag han på QQ eller AA här?

Skit samma vad han har- du har stoppat in mer än 60% av stacken och floppat överpar med par i kungar. Det här är en no-brainer och en blixtsyn.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ju bara vinna lite mindre än 1 gång på 5, så du får nog ta o syna här. Men frågan är egentligen vilka händer du slår som fi borde ha spelat så här med.

 

Beslutet som du borde fundera mest på tycker inte jag är hurvida du ska syna dina resterande 50 eller lägga dig.

Du gör ett val som är av mycket större vikt tidigare i handen, då du 4betar upp till 34 när en har slagit om till 12 och en har synat.

Det är där du gör dit avgörande beslut och säger att du är villig att spela om alla marker med ett par i kungar.

Antingen är det ett bra spel att 4beta för att du då tror att du får syn av mycket sämre händer som t.ex. AQ, eller så är det ett dåligt spel om du inte tror att du får syn av händer som AQ. Om du inte tror att du får syn av AQ händer så bör du ju lägga dig på floppen när han ställer in allt. Men i så fall kunde du lika väl struntat i att 4beta innan floppen och på så vis få med dig fler sämre händer som är villiga att betala av.

 

Frågan till dig blir nu istället, vilka händer som du slår får du syn av när du 4betar innan floppen. Det är svaret på den frågan som i sin tur ger svaret till vilket beslut som ska fattas senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

vill säga att jag byggde en hel ny rulle, lirar nu standard på 0.50/1 o denna hand är en blixtsyn, vill tillägga att jag nyss hade gått upp på nivå men dålig rulle, , så fick tydligen för mig att jag skulle göra en fold , men tack för alla svar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...