Gå till innehåll

NL50 försök till blinds stöld....


Recommended Posts

Har suttit still sista minuterna på bordet och tänkte stjäla mörkrarna... ingen spec read på fi. Slutar ju på floppen med en bra träff, men hur agerar vi efter en bet och raise?

 

** Game ID 1401929592 starting - 2007-05-23 14:30:10

** Dublin [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- dollar_bob sitting in seat 1 with $93.73

- ArSoon sitting in seat 2 with $59.61

- MR_Jimmy sitting in seat 4 with $62.58 [Dealer]

- stiche sitting in seat 5 with $40.57

- pedralpif sitting in seat 6 with $47.00

 

stiche posted the small blind - $0.25

pedralpif posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to MR_Jimmy: 7 of Clubs, 10 of Spades

dollar_bob folded

ArSoon folded

MR_Jimmy raised - $2.00

stiche called - $2.00

pedralpif called - $2.00

 

** Dealing the flop: 7 of Spades, 10 of Hearts, King of Hearts

stiche bet - $3.00

pedralpif raised - $9.00

MR_Jimmy ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här tycker jag att du borde höja tillbaka. Satsningen på 3 betyder nog inget annat än högst ett färg/stegdrag och sen re-raisen känns som försvar av en träffad kung.

 

Någon triss är inte trolig då du har två av korten på bordet och har nån KT så är det väl bara att betala av. Höj och ta bort alla drag samtidigt som du får syn av träffad kung och vinner en större pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop är sådär.. Skulle inte försöka stjäla med en sån hand bara pga av ens egen image som mkt väl kan vara ouppmärksammad på nl50. Stjäl hellre då mörkarna har en tajt image.

 

På floppen skulle jag syna och försöka få in degen på en säker turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog ha spelat rätt vekt på den floppen beroende på FIs image, syna floppen kallt och hoppas på ett ointressant kort på turn och därefter raisa rejält, även fall man gärna undviker kallsyn i de flesta lägena. Om scarecards kommer på turn, som en till hjärter, K, eller något överkort=fold.

Kanske 50% kall syna och 50% raise på floppen beroende på FIs, reads/stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägstatvå i en trevägspott med dragig bräda och styrketecken från fi, känns spontant otroligt jobbigt. Jag hade synat och försökt hålla nere potten tills jag träffar kåk.

K eller hjärter -> fold.

 

ja, det låter ju lågiskt, varför ta hem potten med bästa handen. bättre att låta FI träffa draget och folda då istället.

 

EDIT: skulle ha höjt till 20 foldat mot omslag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde att kallsyna, av anledningen att om jag slår om till tex 20-25 är jag nästan commitat att syna i vilket fall, och jag resonera som så att fi endast synar en sån höjning om han har mig slagen. Sedan kommer det härliga spelet på turn, båda går all in! Va gör vi?

 

** Game ID 1401929592 starting - 2007-05-23 14:30:10

** Dublin [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- dollar_bob sitting in seat 1 with $93.73

- ArSoon sitting in seat 2 with $59.61

- MR_Jimmy sitting in seat 4 with $62.58 [Dealer]

- stiche sitting in seat 5 with $40.57

- pedralpif sitting in seat 6 with $47.00

 

stiche posted the small blind - $0.25

pedralpif posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to MR_Jimmy: 7 of Clubs, 10 of Spades

dollar_bob folded

ArSoon folded

MR_Jimmy raised - $2.00

stiche called - $2.00

pedralpif called - $2.00

 

** Dealing the flop: 7 of Spades, 10 of Hearts, King of Hearts

stiche bet - $3.00

pedralpif raised - $9.00

MR_Jimmy called - $9.00

stiche called - $9.00

 

** Dealing the turn: 4 of Spades

stiche went all-in - $29.82

pedralpif called - $29.82

MR_Jimmy ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det låter ju lågiskt, varför ta hem potten med bästa handen. bättre att låta FI träffa draget och folda då istället.

 

Den där kommentaren går under samma kategori som "självklart ska man aldrig folda nöten" (i PLO)

 

Att hålla nere potten till turn och lägga för scarecards och bomba vid blankkort är inte alls nån dum idé, botten-två är så sjukt vek hand att det lönar sig att se så man inte är borträknad redan på turn, och accelerera med bara 1 kort kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nånsomheslt read på Fi?

 

Att spelaren i första position leder ut betyder ofta svaghet på denna nivån. Kanske nåt slags draw.

 

Jag skulle aldrig släppa turn på denna nivån ändå.

 

Tyvärr inte... men efter bombningen OCH synen, ställde jag mig frågan, vad slår jag? Egentligen bara en bluff i mitt tycke, men pumpa på med kommentarer tycker handen är mkt intressant spelad av fi. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som du har Fi1 slagen där då han sitter på någon form av drag och Fi2 ganska ofta kan ha en skaplig kung där så som han spelar, kanske KQ/KJ, eventuellt ett starkare 2par, grattis till honom isåfall och betala av.

Så jag skulle nog syna med 2 par där rätt ofta på denna nivå då det finns hyffsat värde, Fi1 känns rätt död och behöver träff medans Fi1 har en marginell hand. Folk på denna nivå tenderar ju att spela rätt åsne aktigt så att få in degen i en 3vägs pott så är nog det här ett bra tillfälle.

Eller är jag fel ute?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där kommentaren går under samma kategori som "självklart ska man aldrig folda nöten" (i PLO)

 

Att hålla nere potten till turn och lägga för scarecards och bomba vid blankkort är inte alls nån dum idé, botten-två är så sjukt vek hand att det lönar sig att se så man inte är borträknad redan på turn, och accelerera med bara 1 kort kvar.

 

Instämmer. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det låter ju lågiskt, varför ta hem potten med bästa handen. bättre att låta FI träffa draget och folda då istället.

 

EDIT: skulle ha höjt till 20 foldat mot omslag

Vi vet ju inte ens att vi har bästa handen nu. Det finns ju rätt många andra faktorer än att skydda mot drag som har betydelse här.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde att kallsyna, av anledningen att om jag slår om till tex 20-25 är jag nästan commitat att syna i vilket fall, och jag resonera som så att fi endast synar en sån höjning om han har mig slagen.

 

Du tror alltså att om Fi synar en höjning på floppen så är du slagen? Borde du då inte vara slagen på turn när 2 fi gått all-in?

 

Jag säger alltså inte att du är slagen, men med ditt tänk på floppen så känns det som det borde vara svårt att syna.

 

Kalla mig vektight, men jag hade nog foldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 1401929592 starting - 2007-05-23 14:30:10

** Dublin [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- dollar_bob sitting in seat 1 with $93.73

- ArSoon sitting in seat 2 with $59.61

- MR_Jimmy sitting in seat 4 with $62.58 [Dealer]

- stiche sitting in seat 5 with $40.57

- pedralpif sitting in seat 6 with $47.00

 

stiche posted the small blind - $0.25

pedralpif posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to MR_Jimmy: 7 of Clubs, 10 of Spades

dollar_bob folded

ArSoon folded

MR_Jimmy raised - $2.00

stiche called - $2.00

pedralpif called - $2.00

 

** Dealing the flop: 7 of Spades, 10 of Hearts, King of Hearts

stiche bet - $3.00

pedralpif raised - $9.00

MR_Jimmy called - $9.00

stiche called - $9.00

 

** Dealing the turn: 4 of Spades

stiche went all-in - $29.82

pedralpif called - $29.82

MR_Jimmy folded

 

** Dealing the river: 9 of Diamonds

stiche shows: King of Diamonds, Jack of Diamonds

pedralpif shows: King of Clubs, Queen of Clubs

pedralpif wins $90.64 from the main pot

 

End of game 1401929592

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du möter bordets två shortstacks, floppar tvåpar på en extremt dragig bräda som förblir nästan oförändrad till river. Du måste ju inse att du leder/ligger grymt bra till. Som jag ser det är du rädd för att ta en syn. Vad ska dom ha liksom? 8bb raise får jag till ak,kq,(kj),(kt),aq,aj,at alt. 77/tt. Men när du dessutom har två av dessa så förstår jag inte hur du kan folda. Tomtespel på alla gator i mitt tycke. Folda preflop eller pusha turn, finns inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fattar inte hur alla resonerar.

 

Om man nu får för sig att höja med T7 off vad hoppas man på att träffa?

 

eftersom ingen av er spelar speciellt djupt tycker jag alternativet är enkelt, all in. Finns en massa händer som de betalar av med. Hade man spelat med lite djupare stackar hade antagligen fold varit alternativet men som brädan ser ut o hur pass grunda stackarna är det bara att gasa.

 

Varför skall man avvakta för blankt kort på turn? So what om de spikar sin färg eller träffa sitt K 2-par på turn eller river, finns ngt som heter rebuy. Kom ihåg att vi inte spelar djupt här. Om vi spelat med djupa stackar så är det en helt annan sak

 

chansen på denna bräda att ngn har settat ser jag som minimal, som jag ser det är det ngn form av kombodrag eller K-T emot. Men som vi såg hade de inte ens det. Jag fattar verkligen inte kallsyn på flop o sen fold på turn när en blank faller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...