Gå till innehåll

NL100 TPTK mot Maniac


Recommended Posts

6 manna NL100 AQ på knappen. 2 limmps. Höjjer 4 bb. BB och en maniac som limmpat synar. Limparen har spelat överaggro ett par händer och verkar vara allmänt överaggro. Flopp Q ruter 9 ruter 10 spader. BB checkar, maniacen betar 20. jag synar och BB synar:roll: . Turn 2 spader. Maniac ställer in med 42.......vad göra här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du gör rätt på floppen. Du vill mycket hellre veta vad BB har än vad maniacen har eftersom du ändå kommer att bli tvungen att betala av en bloost maniac. Nu "vet" vi att bb sitter på något sorts drag, turn blir ofarlig så nu kan vi ställa med gott samvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade också synat, när du träffar TPTK mot en maniac så står det allt som oftast. Därför vill du inte raisa bort han från floppen utan hellre få han att bluffa turn. Bara syna om den blankar som den nu gjorde.

 

Som Jerico sade så är BB den du borde vara rädd för inte maniacen.

 

Överlag så ressonerar jag som skumdum, syn, syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte jag gjorde rätt när jag vek på turn. Med tanke på BBs kallsyn på floppen var jag rädd för floppad stege eller set och ville låta maniacen gör jobbet. Hade vart en självklar syn om BB hade lagt på floppen vilket han borde gjort med sin KQ. Maniacen hade med KQ och dem splittade potten. BBs syn på floppen fick mig tyvärr att hoppa av handen men viken känns väll rätt så realistisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...